أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۹۳۵۰
زمان انتشار: ۰۹:۵۷     ۲۶ تير ۱۴۰۰
متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری گفت: فقدان علائم بالینی بیماری در این گروه جمعیتی حاکی است، عوامل بیماری‌زا در بدن این قشر ضعیف است و بر این اساس تزریق واکسن صرفا باعث بروز علائم بالینی مختصر بیماری شده و خطرساز نخواهد بود.
به گزارش پایگاه 598، عاصفه عباس‌زاده متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری افزود: تزریق واکسن کرونا در سه هفته نخست شروع بیماری می‌تواند منجر به بروز علائم شدید کووید۱۹ شود.

وی تصریح کرد: بنابراین این افراد باید حداقل سه هفته پس از شروع علائم بالینی که ویروس زنده در بدن وجود نخواهد داشت، واکسن کرونا را تزریق کنند.

عباس زاده همچنین در پاسخ به این پرسش که "آیا تزریق واکسن کرونا به مبتلایان بی‌علامت می‌تواند خطرساز باشد" گفت: فقدان علائم بالینی بیماری در این گروه جمعیتی حاکی است، عوامل بیماری‌زا در بدن این قشر ضعیف است و بر این اساس تزریق واکسن صرفا باعث بروز علائم بالینی مختصر بیماری شده و خطرساز نخواهد بود.

 ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

این روز‌ها جهش این ویروس در کشور هندوستان که با نام کرونا دلتا شناخته می‌شود، سبب افزایش قدرت بیماری‌زایی و مرگ ومیر شده و تاکنون در ۸۰ کشور جهان نیز یافت شده است.
 
منبع:ایرنا
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها