يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۹۳۷۶
زمان انتشار: ۱۴:۰۳     ۲۶ تير ۱۴۰۰
اسهال، حالت تهوع، کاهش اشتها، از دست دادن حس بویایی و چشایی، سردرد، درد‌های پراکنده مفصلی و عضلانی، سرگیجه و علائم عصبی در کرونای دلتا بیشتر است و افرادی که دچار دیابت و فشار خون هستند در این سوش بیشتر درگیر می‌شوند.

به گزارش پایگاه 598، علیرضا زالی در گفت‌وگو با میزان در خصوص علائم کرونای دلتا گفت: اسهال، حالت تهوع، کاهش اشتها، از دست دادن حس بویایی و چشایی، سردرد، درد‌های پراکنده مفصلی و عضلانی، سرگیجه و علائم عصبی در کرونای دلتا بیشتر است و افرادی که دچار دیابت و فشار خون هستند در این سوش بیشتر درگیر می‌شوند.

وی ضمن اشاره به اینکه ویروس دلتا افراد زیر ۲۰ سال را بیشتر درگیر می‌کند، ادامه داد: یکی از گروه‌هایی که در این سوش به ویژه در تهران بیشتر دچار این بیماری می‌شوند افراد زیر ۳۰ سال هستند و که در ویروس‌های قبلی کمتر شاهد بروز بیماری در آن‌ها بودیم.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران ضمن تاکید بر اینکه سرعت بخشیدن به واکسیناسیون امری بسیار مهم و شرط لازم برای ریشه‌کن کردن بیماری است، افزود:

درست است که واکسن نقش بسیار مهمی در پیشگیری از این بیماری دارد، اما تجربه ثابت کرده است که واکسن شرط لازم است، اما کافی نیست و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضروری است و البته حسن واکسن این است که در صورت ابتلا افراد واکسینه شده به نوع خفیف بیماری دچار می‌شوند.

وی با بیان اینکه فردا مجموعه جدیدی از واکسن به دست ما می‌رسد و تا انتهای هفته واردات واکسن را داریم، اظهار کرد: واکسن‌های ایرانی از اوایل مرداد ماه با تیراژ یک میلیون و ۲۰۰ هزار دز به مدار اضافه شوند البته برای سرعت بخشیدن به واکسیناسیون همچنان به واردات واکسن نیازمندیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها