يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۹۴۴۲
زمان انتشار: ۱۳:۲۸     ۲۷ تير ۱۴۰۰
صبح امروز عملیات حج تمتع ۱۴۴۲ به صورت رسمی با حضور ۶۰ هزار ساکن عربستان آغاز شد و زوار با نوای لبیک اللهم لبیک به سوی کعبه مشرف شدند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس، با توجه به اینکه عربستان امروز را هشتم ذی‌الحجه اعلام کرده است، مناسک حج تمتع از امروز آغاز شد و‌ حدود ۶۰ هزار زائر ساکن عربستان با توجه به شرایط کرونا برای انجام عملیات حج تمتع به مکه مکرمه و مسجدالحرام  مشرف شدند.

ورود زوار به مسجدالحرام

از صبح امروز زائران در قالب کاروان‌هایی وارد مسجدالحرام شده تا از این طریق عملیات حج تمتع ۱۴۴۲ رسماً آغاز شود.

امروز «یوم الترویه» نام دارد و مناسک حج به صورت رسمی آغاز می‌شود که زوار در پنج روز با انجام مناسک ۱۳گانه حج تمتع حاجی می‌شوند؛ به طوری که پس از احرام در مکه، وقوف در عرفات و مشعرالحرام، رمی جمره عقبه در منا، قربانی، حلق یا تقصیر، طواف حج، نماز طواف، سعی بین صفا و مروه، طواف نساء، نماز طواف نساء، بیتوته در منا و رمی جمرات سه‌گانه مناسک حج تمتع به پایان می‌رسد.

از روز گذشته فضای محصور شده در مسجدالحرام برداشته شده و از این طریق فضای زیارتی توسعه پیدا کرد و زائران از صبح امروز با نوای لبیک اللهم لبیک به سوی خانه خدا مشرف شدند تا اعمال حج تمتع ۱۴۴۲ را به جای آورند.

 

در ورودی‌های مسجدالحرام متولیان خانه خدا به منظور نظارت بر عملیات حج تمتع مستقر شدند. با توجه به شیوع کرونا همه زائران موظف به استفاده از ماسک هستند و به دلیل هوای گرم در مکه مکرمه برای طواف گرد کعبه بین زوار چتر توزیع شده است. بر اساس اعلام سعودی‌ها سه‌شنبه عید قربان است. بنابراین فردا روز عرفه است. 

در ادامه تصاویری از آغاز عملیات حج تمتع ۱۴۴۲ با حضور حدود ۶۰ هزار زائر ساکن عربستان را مشاهده می‌کنید:

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها