يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۹۴۵۱
زمان انتشار: ۲۰:۰۵     ۲۷ تير ۱۴۰۰
تا امروز ۲۷ تیرماه ۱۴۰۰ جمعا ۸میلیون و ۴۴۸هزار و ۷۰ دُز واکسن در سراسر کشور تزریق شده است.

به گزارش پایگاه 598، دکتر کیانوش جهانپور - رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در گفت و گو با ایسنا، در توضیح آمار واکسنهای کرونا که تا کنون به وزارت بهداشت تحویل و تزریق شده است، گفت: تا کنون بیش از ۱۳ میلیون دُز واکسن وارداتی و ایرانی (تولید داخل) به وزارت بهداشت تحویل شده است.

به گفته وی، تا امروز ۲۷ تیرماه ۱۴۰۰ جمعا ۸میلیون و ۴۴۸هزار و ۷۰ دُز واکسن در سراسر کشور تزریق شده است.

بنابر اعلام آمار جهانپور، واکسیناسیون کرونا به تفکیک واکسن مورد استفاده تا امروز ۲۷ تیرماه ۱۴۰۰ به شرح زیر است:

اسپوتنیک روسیه نوبت اول : ۴۲۱۴۴۹
اسپوتنیک روسیه نوبت دوم :  ۳۴۸۴۴۰

واکسن چینی نوبت اول :  ٣٨۴٧٧٣۵
واکسن چینی نوبت دوم : ۱۷۷۰۵۱۱

بهارات هند نوبت اول : ۵۹۰۶۰
بهارات هند نوبت دوم : ۵۳۹۵۰

آسترازنکا نوبت اول : ۱۶۴۵۲۴۵
آسترازنکا نوبت دوم : ۹۵۹۲۵

کووایران برکت نوبت اول : ۲۰۵۷۵۵

مجموع نوبت اول : ۶١٧٩٢۴۴
مجموع نوبت دوم : ۲۲۶۸۸۲۶

وی همچنین به واجدین شرایط دریافت واکسن تاکید کرد که جهت دریافت نوبت واکسیناسیون در سامانه سلامت به نشانی salamat.gov.ir ثبت نام کنند و قبل از دریافت پیامک، از هر گونه مراجعه حضوری به مراکز خودداری کنند.

جهانپور همچنین ضمن اشاره به سرعت گرفتن روند واکسیناسیون در کشور و گذشتن از مرز ۳۰۰هزار تزریق روزانه، ابراز امیدواری کرد که با رسیدن محموله های جدید واکسن به کشور و همچنین افزایش تولید واکسنهای داخلی، بزودی واکسیناسیون سنین ۶۰ سال به بالا در کشور کامل شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها