أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۹۴۶۳
زمان انتشار: ۰۹:۴۲     ۲۷ تير ۱۴۰۰
آیت‌الله حسینی بوشهری:
همانگونه که به مفاسد اقتصادی ورود خوبی شده است، ورود به مسئله فضای مجازی نیز باید توسط قوه قضائیه با جدیت انجام شود.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار روز جمعه رئیس قوه قضائیه با اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گفت: حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای شناخت خوبی از دستگاه قضا دارد و این نقطه قوتی برای ایشان محسوب می شود.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به ویژگی های رئیس دستگاه قضا از دیدگاه امام خمینی(ره) عنوان کرد: تاثیرگذاری حکم قاضی در جامعه و خانواده ها بسیار بالا است، قوه قضائیه باید مسائل مربوط به خود را در دست بگیرد اما کار شاخه شاخه نشود.

وی تاکید کرد: همانگونه که به مفاسد اقتصادی ورود خوبی شده است، ورود به مسئله فضای مجازی نیز باید توسط قوه قضائیه با جدیت انجام شود.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: در زمینه دسترسی به کاغذ، قوه قضائیه باید پیگیری جدی کند؛ کاغذ در کشور وجود دارد، اما نویسندگان مشکل دسترسی به آن را دارند و لازم است در زمینه کمک به امر فرهنگ، این امر پیگیری شود.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه بیان کرد: کار قوه قضائیه تنها مبارزه با جرم نیست، بلکه باید با هماهنگی با سایر قوا، نقش پیشگیرانه هم داشته باشد.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: مبارزه با فساد ۵۰ مرتبه در قرآن مورد تاکید قرار گرفته که این ۵۰ مرتبه در ۴۷ آیه وجود دارد و روش های مبارزه با فساد نیز بیان شده است.

وی اضافه کرد: برای ریاست دادگستری لازم است از روحانیون با تجربه استفاده شود و قضات تحت نظر این رؤسا کار خود را انجام دهند.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: لازم است کار مشترکی بین حوزه و دستگاه قضا صورت گیرد تا پیوندی بین حوزه و دستگاه قضا در زمینه مسائل مستحدثه صورت گیرد.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: مشکل معیشت قضات هم جدی بوده و بعضا برخی از قضات از کار خود کناره گیری می کنند یا به سمت وکالت سوق پیدا می کنند؛ این مسئله خوبی برای قوه قضائیه نیست.

وی یادآور شد: از نظر امیرالمومنین(ع) قضات باید از نظر مالی به جایی برسند که به مال دیگران طمع نداشته باشند.برخی از گناهان مانند ربا در کشور عادی شده و دغدغه بسیاری از مراجع است.
آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: در دستگاه قضا تنبیه مجرم و احقاق حقوق مردم لازم است، اما تربیت مجرمان و بازگرداندن آن ها به جامعه هم ضرورت دارد.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  یادآور شد: در زمینه شعار سال حجت الاسلام والمسلمین رئیسی کار خوبی را انجام داد که لازم است این کار در ریاست جدید قوه قضائیه هم پیگیری شود.

امام جمعه قم اضافه کرد: شناسایی نیروهای انقلابی و جهادی، همکاری با سایر نهادها انتظامی و امنیتی، همکاری با ستاد امر به معروف و نهی از منکر و شناسایی راهکارهای اجرایی آن، آموزش، سلامت جامعه، حمایت از حقوق اشخاص، ایجاد امنیت اقتصادی و برخی از موارد دیگر از ضرورت های قوه قضائیه است.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: دستگاه قضای کشور ما باید به گونه ای برای حقوق ایرانیان خارج از کشور اهمیت بدهد که دولت های دیگر کشورها با رفتار مناسب با آن ها برخورد کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها