أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۸۹۴۹۹
زمان انتشار: ۱۲:۳۵     ۲۸ تير ۱۴۰۰
رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی با اشاره به کاهش ۴۰ درصدی تورهای ارمنستان از وضعیت نامناسب اقامت ایرانی‌ها در این کشور خبر داد و گفت: بازار عرضه و تقاضا قیمت تورها را مشخص می‌کند و درحال حاضر با توجه به تعطیلات پیش رو نرخ تورهای ترکیه تا حدود ۱۸ میلیون تومان هم رسیده است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایلنا، رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی با اشاره به کاهش ۴۰ درصدی تورهای ارمنستان از وضعیت نامناسب اقامت ایرانی‌ها در این کشور خبر داد و گفت: بازار عرضه و تقاضا قیمت تورها را مشخص می‌کند و درحال حاضر با توجه به تعطیلات پیش رو نرخ تورهای ترکیه تا حدود ۱۸ میلیون تومان هم رسیده است.

تعطیلات پیش رو که به واسطه عید سعید قربان رقم می‌خورد فرصت مناسبی برای سفر بوجود آورده چنانکه بازار سفرهای خارجی داغ شده و قیمت تورهای خارجی افزایش یافته. به طور مثال، تور ترکیه از ۵ میلیون به ۱۸ میلیون افزایش یافته. با این و جود نرخ‌های مختلفی برای سفر وجود دارد که خدمات و امکانات و هتل مرکز اقامتی آن‌ها متفاوت است.

حرمت‌الله رفیعی (رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی) در این خصوص گفت: قیمت تور ترکیه باتوجه به هتل مرکز اقامت و خدماتی که ارائه می‌دهد، متفاوت است. ضمن آنکه قیمت را بازار عرضه و تقاضا تعیین می‌کند. این روزها به واسطه تعطیلات پیش رو قیمت‌ها افزایش یافته درحالی که هنوز هم به اعتقاد ما، قمیت‌ها مناسب است.

او ادامه داد: قیمت بلیت ایرلاین‌های خارجی از حدود ۸ میلیون تومان شروع می‌شود و بسته به ایرلاین و خدماتی که ارائه می‌دهد، متفاوت است. در این میان گاهی پروازهای چارتر که با صندلی خالی پرواز می‌کنند نرخ‌ها را پایین‌تر می‌دهند به طور مثال هفته پیش پرواز استانبول به تهران ۸۰ هزار تومان فروخته می‌شد. اما با توجه به تعطیلات پیش رو و بازار عرضه و تقاضا، قیمت‌ها تغییر کرده است.

رفیعی یادآور شد: پیش‌بینی می‌کنم که تورهای Uall ترکیه تا سقف ۱۸ میلیون تومان برود اما واقعیت آن است که تور همان هتل که چنین قیمتی دارد، شب عید با نرخ ۴۰ میلیون تومان بود. در روزهای قبل از کرونا که ارز تا این اندازه گران نشده بود، نیز نرخ تور ترکیه با همان خدمات حدود ۲۵ میلیون تومان بود. حتی می‌توان گفت اکنون این تورها با زیان فروخته می‌شود. قیمت تورهای ترکیه از ۶ تا ۷ میلیون تومان تا ۱۷ میلیون تومان در آخر هفته جاری است.

سفر به ارمنستان

رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی درخصوص برگزاری تورهای ارمنستان نیز گفت: با توجه به اعمال قانون جدید در ارمنستان برای واکسیناسیون مسافران که باید حداقل ۱۰ روز بمانند و بعد واکسن دریافت کنند، شاهد کاهش تعداد سفرها به ارمنستان هستیم و حدود ۴۰ درصد مسافران سفر خود را لغو کرده‌اند.

وی افزود: حجم مسافران ارمنستان کم شده است. زمینی حدود هزار نفر و همرا با تور نیز هفته‌ای حدود ۴۵۰ نفر می‌روند. در ارمنستان شرایط بدی وجود دارد و معلوم نیست واکسنی که تزریق می‌کنند چی هست. اقامت در خیابان و چنین وضعیتی که مسافران ایرانی در ارمنستان دارند، درشان ایرانی‌ها نیست.

رفیعی درخصوص برگزاری تورهای قطر ۲۰۲۱ نیز گفت: هرچند جام جهانی قطر ۲۰۲۱ را پیش رو داریم و می‌توانیم تورهایی برای کیش تعریف کنیم و گردشگران قطر را به سمت کیش جذب کنیم اما تاکنون کار خاصی از پیش نرفته و تور برای فروش تعریف نشده. البته اکسپوی گردشگری نیز در پیش است و امیدواریم اگر امکانات خوبی برای مسافران فراهم شود بتوانیم تور تعریف کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها