أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۹۹۵۰
زمان انتشار: ۰۹:۱۳     ۰۶ مرداد ۱۴۰۰
روز ششم المپیک ۲۰۲۰ توکیو؛
ششمین روز از بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو با شکست تیم ملی والیبال ایران مقابل کانادا، باخت تیم شمشیربازی سابر و همچنین ثریا آقایی در بدمینتون به حریف چینی آغاز شد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، ششمین روز از بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو با شکست تیم ملی والیبال ایران مقابل کانادا، باخت تیم شمشیربازی سابر و همچنین ثریا آقایی در بدمینتون به حریف چینی آغاز شد.

* شمشیربازی: تیم ملی سابر شمشیربازی کشورمان از ساعت 6:55 در نخستین دیدار به مصاف تیم ایتالیا رفت. تیم کشورمان در این رقابت که برای صعود به جمع 4 تیم برتر تلاش می‌کرد، با ترکیب محمد رهبری، علی پاکدامن و مجتبی عابدینی برابر حریف قرار گرفت و با نتیجه نزدیک 45 بر 44 شکست خورد و از صعود به نیمه نهایی باز ماند. پاکدامن در این رقابت عملکرد خوبی نسبت به سایر هم‌تیمی‌هایش داشت، اما درخشش او مانع از شکست ایران نشد.

نتایج رقابت شمشیربازان ایران به شرح زیر است:
- محمد رهبری صفر - لوکا کوراتولی 5
- علی پاکدامن 10 - لوئیجی سامِله 4
- مجتبی عابدینی 2 - انریکو بِرِه 6
- محمد رهبری 7 - لوئیجی سامِله 5
- مجتبی عابدینی 5 - لوکا کوراتولی 5
- علی پاکدامن یک - انریکو بِرِه 5
- مجتبی عابدینی 5 - لوئیجی سامِله 5
- محمد رهبری 3 - انریکو بِرِه 5
- علی پاکدامن 11 - لوکا کوراتولی 5

تیم ملی شمشیربازی سابر ایران در ادامه و برای کسب جایگاه پنجم تا هشتم، برابر آمریکا قرار گرفت و با ترکیب علی پاکدامن، محمد فتوحی و محمد رهبری با نتیجه 45 بر 36 به برتری رسید. تیم ایران برای کسب رتبه پنجم باید به مصاف مصر برود.

باخت غیر منتظره شاگردان آلکنو مقابل کانادا

باخت غیر منتظره شاگردان آلکنو مقابل کانادا

* بدمینتون : ثریا آقایی در دومین دیدار خود در گروه G از ساعت 6:30 با «بینگ ژیائو هه» نفر اول چین و نفر 8 رنکینگ جهانی مسابقه داد و 2 بر صفر و با نتایج 21 بر 11 و 21 بر 3 مغلوب شد.

آقایی با این شکست در رده دوم گروهش ایستاد و از صعود به مرحله یک هشتم نهایی باز ماند.

باخت غیر منتظره شاگردان آلکنو مقابل کانادا

باخت غیر منتظره شاگردان آلکنو مقابل کانادا

* والیبال: تیم ملی والیبال کشورمان در سومین دیدار خود به مصاف تیم ملی والیبال کانادا رفت و با نتیجه 3 بر صفر شکست خورد.

تیم کشورمان در ست اول با ترکیب میثم صالحی، سیدمحمدموسوی، سعید معروف، میلاد عبادی‌پور، علی‌اصغر مجرد، امیر غفور و همچنین حضور مهدی مرندی به عنوان لیبرو راهی میدان شد و با نتیجه 25 بر 16 شکست خورد.

در ست دوم نمایش بهتری از شاگردان ولادیمیر آلکنو مشاهده شد. در حالی که ایران توانسته بود بازی برابری را به نمایش بگذارد، اما کانادا در امتیازات پایانی این ست عملکرد بهتری داشت و 25 بر 20 به برتری دست یافت تا نتیجه 2 بر صفر شود.

تیم کانادا که پس از 2 شکست، با توپ پر برای جبران آمده بود، در حمله و دفاع روی تور، عملکرد بهتری نسبت به تیم ایران داشت. تیم ایران در حالی ست سوم را هم به حریف خود واگذار کرد که در صورت پیروزی،‌ صعود خود را به مرحله یک چهارم نهایی به عنوان نخستین تیم، تثبیت می‌کرد. تیم ایران اگرچه در دریافت اول، تیم برتر میدان بود اما در توپگیری به خوبی حریف نبود. نتیجه ست سوم این بازی هم 25 بر 22 به سود کانادا بود.

تیم ایران در پایان این بازی، 33 امتیاز از حمله، 5 امتیاز از دفاع روی تور، 6 پوئن سرویس و 14 امتیاز از اشتباهات حریف به دست آورد. بازیکنان کانادا هم 40 امتیاز از حمله،‌ 10 امتیاز از دفاع روی تور، 4 امتیاز سرویس و 21 امتیاز از اشتباهات ایران کسب کردند.

در دیگر بازی‌های امروز و از گروه A، لهستان با ونزوئلا بازی می‌کند و ژاپن به مصاف ایتالیا می‌رود. در گروه B هم آمریکا با تونس، فرانسه با آرژانتین و برزیل با روسیه دیدار می‌کند. تیم ملی ایران در بازی چهارم خود در المپیک 2020 توکیو از ساعت 15:10 جمعه 8 مرداد به مصاف ایتالیا می‌رود.

باخت غیر منتظره شاگردان آلکنو مقابل کانادا

باخت غیر منتظره شاگردان آلکنو مقابل کانادا

* بسکتبال: تیم ملی بسکتبال کشورمان پس از شکست در نخستین دیدار خود مقابل جمهوری چک، از ساعت 9:10 با تیم آمریکا یکی از مدعیان اصلی مسابقات دیدار خواهد کرد. آمریکا نیز در کمال شگفتی در گام نخست مغلوب فرانسه شد.

* دوچرخه‌سواری: سعید صفرزاده از ساعت 9:30 در تایم‌تریل انفرادی رقابت خواهد کرد.

تیراندازی با کمان: میلاد وزیری از ساعت 11:43 با برادی الیسون از آمریکا به رقابت می‌پردازد.

* بوکس: دانیال شه‌بخش آخرین نماینده کاروان ورزش ایران پس از پیروزی در گام نخست، از ساعت 14:06 مقابل بوکسور مراکشی با لازارو آلوارز، قهرمان جهان از کوبا مبارزه می‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها