أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۹۰۰۵۹
زمان انتشار: ۱۰:۰۰     ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
سازمان غذا و دارو در پی انتقادهای حجت الاسلام سید حمیدرضا هاشمی مدیرعامل خانه‌ «ای‌بی» در خصوص عدم تخصیص 3 تن پانسمان‌ مپی لکس(Mepilex) وارداتی که به واسطه پیگیری های این انجمن و با کمک یونیسف از آلمان وارد کشورمان شده است، بیانیه ای منتشر کرد.

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه 598، سازمان غذا و دارو در پی انتقادهای حجت الاسلام سید حمیدرضا هاشمی مدیرعامل خانه‌ «ای‌بی» در خصوص عدم تخصیص 3 تن پانسمان‌ مپی لکس(Mepilex) وارداتی که به واسطه پیگیری های این انجمن و با کمک یونیسف از آلمان وارد کشورمان شده است، بیانیه ای منتشر کرد.

مدیر عامل خانه «ای‌بی» در مصاحبه ای گفته بود: با کمک آلمان پنج هزار و 800 کیلو پانسمان تهیه شد و به نام خانه «ای بی» در اختیار دولت ایران قرار گرفت؛ از این تعداد فقط 2هزار کیلو را تاکنون دریافت کرده‌ایم، اما دولت بیش از 3 تُن آن را تحویل نداده‌ و وقتی از وزارت بهداشت پیگیری می‌کنیم پاسخی نمی‌دهند و شفاف‌سازی در این امر صورت نمی‌گیرد.

در همین خصوص سازمان غذا و دارو اعلام کرد تمام محموله های پانسمان تامین شده بیماران EB در انبارهای وزارت بهداشت موجود است و به منظور مدیریت بهینه توزیع، پانسمان مورد نیاز به تناسب تعداد بیماران به صورت ماهانه تحویل خانه EB می‌شود.

سازمان غذا و دارو: داروهای مکشوفه در عراق،‌ ایرانی نبوده است- اخبار پزشکی -  اخبار اجتماعی تسنیم | Tasnim

به گزارش روابط عمومی سازمان غذا و دارو، نظر به امتناع شرکت سوئدی تولیدکننده پانسمان بیماران EB به دلیل اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه مردم و بیماران ایرانی، علیرغم تمام محدودیت‌ها در تامین این نوع پانسمان‌ها، با تلاش وزارت بهداشت یک محموله شامل ۱۲ قلم پانسمان با همکاری سازمان یونیسف در فروردین ۹۹ تحویل وزارت بهداشت (انبار هیات امنا صرفه جویی ارزی) شد.

براین اساس تمامی پانسمان های محموله اهدایی سازمان یونیسف وارد انبار هیات امنای ارزی شد و به منظور توزیع مناسب، اداره کل تجهیزات پزشکی بر اساس میزان نیاز ماهانه بیماران اعلامی توسط مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های معاونت درمان، اقدام به صدور حواله توزیع به هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران کرده و طبق حواله های صادره به مدت ۴ ماه مستقیما تحویل خانه EB شد. همچنین مقرر شد پانسمان های مورد نیاز بیماران در مراحل بعدی مطابق روال گذشته و متناسب با نیاز بیماران از طریق دانشگاه ایران به خانه EB تحویل شود.

با توجه به اینکه عرضه این کالای پزشکی اساسی بصورت یارانه ای تامین و برای مصرف‌کنندگان رایگان می باشد لذا باید با مدیریت صحیح و دقیق توزیع گردد تا ضمن پیشگیری از هر گونه سوئ استفاده به سهولت در دسترس بیماران مبتلا قرار گیرد و این عزیزان در دسترسی دچار مشکل نشوند، لذا پانسمان ها به اندازه نیاز ماهانه توسط مرکز مدیریت بیماریهای معاونت درمان اعلام و حواله آن از سوی اداره کل تجهیزات پزشکی صادر و دانشگاه علوم پزشکی ایران پانسمان را به تناسب نیاز بیماران در اختیار خانه EB قرار می‌دهد.

دراین راستا تا تیرماه سال جاری ۹۷۵۳۶ عدد پانسمان تحویل خانه EB شده است، براین اساس تمام اطلاعات پانسمان های واردشده، موجودی انبارها و تعداد تحویلی به خانه EB ثبت شده و بطور شفاف قابل رصد و پایش است؛ بنابراین موضوع مفقودی پانسمانها به هیچ وجه صحت نداشته و منطقی هم نمی باشد و طرح این موضوع تنها باعث نگرانی خانواده ها خواهد شد.

همچنین تامین پانسمان مورد نیاز بیماران EB تا پایان امسال پیش بینی شده و در حال حاضر از ۱۲ قلم پانسمان مورد نیاز بیماران ، موجودی تعدادی به مدت بیش از یک سال و معدودی از انواع آن به مدت ۶ ماه تامین شده است که برنامه ریزی برای تامین آنها نیز به صورت فراخوان توسط اداره کل تجهیزات پزشکی در حال انجام است.

لذا هیچ مشکلی در تامین این پانسمان ها وجود نداشته و به خانواده های محترم بیماران پروانه‌ای این اطمینان را می‌دهد که هیچ دغدغه نسبت به تامین پانسمان نداشته باشند.

شایان ذکر است ادعاهای غیر مستند که موجب نگرانی خانواده های بیماران در تامین دارو و ملزومات شود، مصداق تشویش اذهان عمومی بوده و از سوی وزارت بهداشت قابل پیگیری حقوقی است.

جوابیه ی خانه ای بی به بیانیه ی سازمان غذا و دارو در رابطه با پانسمان های اهدایی یونیسفدر همین راستا خانه ای‌بی هم به بیانیه‌ی سازمان غذا و دارو واکنش نشان داده و جوابیه‌ای منتشر کرد.

بسم الله الرحمن الرحيم

نشان منافق سه چيز است،‌ سخن به دروغ بگويد،‌ از وعده تخلف كند،‌ در امانت خيانت نمايد. اميرالمومنين حضرت علی (ع)

خانه اي بي به عنوان تنها نهاد مردمي حمايت از بيماران پروانه اي تاكنون،‌ با همراهي مردم عزيز و نوع دوست كشور،‌ از هيچگونه تلاشي براي احقاق حقوق بيماران دردمند اي بي، دريغ ننموده است. تلاش هايي كه همگي به صمع و نظر حاميان اين موسسه رسيده است و تماما قابل راستي آزمايي هر فرد، نهاد و ارگاني مي باشد.

با اين حال اما، در شرايطي كه كشور ما بيش از پيش نياز به يكدلي و صداقت دارد، عده اي دانسته يا نادانسته،‌ با كلمات و افكار نسنجيده خود تيشه به ريشه درخت اعتماد مردم مي زنند و در عين حال لاف مردم دوستي و وطن پرستي ايشان، سقف فلك را در مي نوردد.

روزي كه تلاش هاي شبانه روزي خانه اي بي، به ثمر نشست و نداي مظلوميت بيماران پروانه­اي ايران،‌ در صحن شوراي امنيت سازمان ملل پيچيد، اين به اصطلاح مردم دوستان از هيچ تلاشي براي بي ارزش نمودن اين دستاورد ملي،‌ دريغ نكردند و امروز نيز از هيچ تلاشي براي تخريب ارزش حمايت مردمي خانه اي­بي، نسبت به بيماران پروانه اي، فروگذار نمي كنند.

الحمدلله رب العالمين كه خداوند متعال و مردم ايران، خود شاهد و ناظر بر اقدامات اين موسسه تماما مردمي، هستند و سابقه خانه اي­بي، روشن و در منظر افكار عمومي است. ليكن نهاد هاييمانند وزارت بهداشت كه دم از شفافيت عملكرد مي زنند، هيچگونه گزارش و اقدام قابل ارائه اي در برابر بيماران پروانه اي و مردم ايران ندارند و نخواهند داشت.

متاسفانه در ادامه همين رفتارهاي ناشايست و به دور از انصاف برخي نهاد ها،‌ اخيرا وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو،‌ با انتشار بيانيه اي كاملا فرافكنانه،‌ سعي در ساكت نمودن فرياد به حق بيماران اي­بي كشور نموده است.

 اينكه اين نوع بيانيه نويسي با متون كاملا سياست زده،‌ آن هم در پاسخ به يك نهاد مردمي غير سياسي همچون خانه اي­بي، چقدر سخيف و منزجر كننده مي باشد، يك سوي مطلب است. سوي ديگر و مهم تر داستان، ارائه گزارشاتي خلاف واقع و بدون سند و مدرك از سوي وزارت بهداشت و با هدف تشويش اذهان عمومي و تخريب وجهه خانه اي­بي مي باشد.

وقتي خانه اي­بي نسبت به وجود پانسمان هاي مخصوص بيماران اي­بي در بازار آزاد و با قيمت هاي گزاف، اعتراض مي نمايد، مي گويند اين پانسمان ها با مجوز واردات محدود، وارد كشور شده اند. سوال اينجاست، اگر واردات امكان پذير بود، در حدفاصل سالهاي 97 و 98 كه تعداد 15 نفر از بيماران دردمند پروانه­اي جان خود را به دليل نبود اين پانسمان ها از دست دادند، آيا اين واردات امكان پذير نبود؟ آيا اصلا وارداتي در كار است؟ اگر هست با چه نوع ارزي وارد شده است؟ ارز جهانگيري يا ارز رانتي؟ آيا كالاي قاچاق دارد به صورت رسمي به فروش مي رسد؟ و يا اينكه پانسمان هاي اهدايي يونيسف سهوا سر از بازار آزاد در آورده است؟ بيانيه وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، هر چه كه هست، پاسخي براي اين سوالات مهم و اساسي نمي باشد.

اگر شركت سوئدي توليد كننده پانسمان خود اذعان مي كند كه از زمان بازگشت تحريم ها،‌ يك برگ پانسمان به ايران نفروخته است، چطور اين حجم گسترده از پانسمان هاي اين شركت در بازار و فروشگاه هاي اينترنتي،‌ با قيمت هاي گران به راحتي قابل خريداري مي باشد؟

اين ها سوالاتي است كه جامعه بيماران پروانه­اي ايران پرسيده و باز هم خواهد پرسيد و اينكه اين نوع پرسش گري را به حساب تشويش اذهان عمومي بگذاريم و از پاسخ دادن به آن گريز كنيم،‌ آيا مصداق نفاق نيست؟ دروغ، خلف وعده و خيانت در امانت مردمي كه صداي اعتراضشان به جايي نمي رسد.

در انتها و در پاسخ به تهديد وزارت بهداشت مبني بر پيگيري حقوقي بر عليه اعتراضات خانه اي­بي،‌ به استحضار مردم شريف ايران مي رساند اين مجموعه آمادگي دفاع از حقوق بيماران پروانه­اي را در هر محكمه و دادگاهي خواهد داشت و به اميد خداوند متعال و با عنايات حضرت ولي عصر(عج) ذيل سايه مقام معظم رهبري (مد ظله) اين حقوق از دست رفته باز خواهد گشت و خيانت كاران به اعتماد مردم،‌ به سزاي اعمال خويش خواهند رسيد.

 

والسلام عليكم و الرحمه الله و بركاته

روابط عمومی و اموربین الملل خانه ای­بی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها