يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۰۱۰۹
زمان انتشار: ۱۵:۰۶     ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
بازیگر و کارگردان پیشکسوت سینما و تلویزیون گفت: بالای ۲۵ کار پیشنهادی داشتم، برخی را به سبب نقش و فیلمنامه رد کردم به این دلیل که بعد از ۵۰ سال فعالیت دیگر نقش کوتاه بازی نمی‌کنم. علت اساسی دیگر برای رد پیشنهادات میزان پایین دستمزد است که در کمال تعجب دستمزد ۳۰ سال پیش را پیشنهاد می‌کنند.

به گزارش پایگاه 598، غلامحسین لطفی درگفت‌وگو با خبرگزاری میزان پیرامون مشکلات پس از آسیب‌دیدگی سر صحنه و وضعیت سلامتی این روز‌های خود گفت: همانطور که در جریان هستید سال‌ها پیش در جریان فیلمبرداری سریالی دچار حادثه شدم و درد آن هنوز همراه من است. هنوز هم گاهی درد وحشتناکی در پا‌های خودم احساس می‌کنم، اما در حال حاضر وضعم خیلی بهتر شده و می‌توانم راه بروم.

وی در همین راستا افزود: سال گذشته با وجود کرونا حداقل ۲۰ الی ۲۵ کار به من پیشنهاد شد و هر کدام را به دلیلی رد کردم. برخی را به سبب نقش و فیلمنامه رد کردم به این دلیل که بعد از ۵۰ سال فعالیت دیگر نقش کوتاه بازی نمی‌کنم. علت اساسی دیگر برای رد پیشنهادات میزان پایین دستمزد است که در کمال تعجب دستمزد ۳۰ سال پیش را  پیشنهاد می‌کنند.

بازیگر سریال «پول کثیف» بیان کرد: زمستان سال گذشته فیلم «نارگیل» در ژانر کودک به من پیشنهاد شد که به علت دوری ۶ ساله از کار تصویر و دلتنگی برای فضای فیلمبرداری قبول کردم. مبلغ بسیار کمی را پیشنهاد دادم و بلافاصله تهیه‌کننده چک آن را نوشت و بعد از آن متوجه شدم مبلغ پیشنهادی من بسیار بسیار پایین بوده است. در حالی با آن مبلغ پایین بازی کردم که در آن مقطع خودم به تنهایی توان راه رفتن نداشتم و باید دو نفر به من کمک می‌کردند.

لطفی با بیان اینکه موسسه هنرمندان پیشکسوت مبلغ بسیار ناچیز  ماهیانه ۱۵۰ هزارتومانی به حساب اعضا می‌ریزد افزود: من کارگردان رسمی اداره ارشاد اسلامی تهران هستم و با حقوق بازنشستگی زندگی‌ام را می‌گذرانم و درآمد دیگری ندارم. بیمه هستم، اما با مراجعه به بیمارستان و انجام مراحل درمانی این بیمه هیچ استفاده‌ای ندارد و همه دارو و مراحل درمانی را باید آزاد پرداخت کنم. زندگی معمولی یک نفره خودم را پیش می‌برم. هیچ راهی ندارم و با این وضعیت مجبورم بسوزم و بسازم.

کارگردان فیلم سینمایی «پاک‌باخته» با اشاره به اینکه بازیگری بازنشستگی ندارد بیان کرد: کار من بازیگری است، اما شرایط برای بازی من فراهم نیست و اگر پیشنهاد در شانی داشته باشم قطعا کار می‌کنم. به نظر من هنرپیشه زمانی نباید کار کند که دیگر زنده نباشد، اگر حتی دو پای خودم را از دست بدهم در صورت پیشنهاد باز هم بازی خواهم کرد. به اعتقاد من کار هنری و به خصوص هنرپیشگی بازنشستگی ندارد.

وی همچنین اظهار کرد: تا کنون واکسن کرونا نزدم و برای بازیگری در این شرایط واهمه‌ای ندارم. در حال حاضر در قزوین زندگی می‌کنم و این موضوع خللی در کار بازیگری من وارد نمی‌کند. پیش از این هم برای پروژه‌ای آمدم تهران و خانه‌ای اجاره کردم و بازی خودم را انجام دادم. قرارداد خوبی باشد قطعا با شرایط آن کنار می‌آیم و به تهران می‌آیم.

وی پیرامون نقش تهیه‌کنندگان در خانه‌نشین شدن بازیگران پیشکسوت بیان کرد: به نظر من عامل اصلی این شرایط و خانه‌نشینی من و امثال من تهیه‌کنندگان هستند که زرنگ شده‌اند. به طور مثال وقتی بازیگری ماشین و خانه خود را برای فیلم در اختیار تهیه‌کننده قرار می‌دهد معلوم است که تهیه‌کننده کاری به سوابق بازیگری و پیشینه طرف ندارد و دلش هم به حال پیشکسوتان و بازیگران حرفه‌ای هم نمی‌سوزد و نقش را به بازیگران صفر کیلومتر می‌سپارد.

بازیگر سریال «بچه‌های نسبتا بد» در همین راستا افزود: در بسیاری از سریال‌ها بازیگرانی را می‌بینید که بازیگری بلد نیستند و فعالیت دارند و به کیفیت کار لطمه جدی می‌زنند و مخاطبان هم مجموعه‌ها را نمی‌بینند. الان شبکه آی‌فیلم به این دلیل پر بیننده است که کار‌های قدیمی و مجموعه‌های خوب گذشته را پخش می‌کند. در نظر بگیرید همین سریال «خانه به دوش» مدام بازپخش می‌شود و مردم هم آن را می‌بینند و دیدن دوباره آن را به بسیاری از سریال‌‎های جدید با بازیگران ناوارد ترجیح می‌دهند. متاسفانه آدم‌ها سر جای خودشان نیستند و تهیه‌‎کننده‌ها فامیل و دوست و آشنای خود را سر سریال‌ها می‌آورند و تا وقتی این سیکل معیوب ادامه داشته باشد قطعا وضع به همین صورت خواهد بود. با این شرایط من حاضر نیستم بازی کنم همانطور که تا به الان هم از حضور در این مجموعه‌ها خودداری کرده‌ام.

وی پیرامون این پرسش که چه انتظاری از مدیران فرهنگی دارید خاطرنشان کرد: فرض کنید انتظار داشته باشم و آن را عنوان هم بکنم در نهایت چه فایده‌ای دارد. بار‌ها من و همکارانم از وضعیت بد و شرایط ناگوار بازیگران قدیمی صحبت کرده‌ایم، اما گوش شنوایی نیست و قرار هم نیست صدای ما شنیده شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها