أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۰۱۱۸
زمان انتشار: ۱۵:۲۷     ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
پیام رسان واتس اپ به دلیل نقض قوانین روسیه مبنی بر بومی سازی ذخیره اطلاعات کاربران، احتمالا با جریمه‌ای ۶ میلیون روبلی در این کشور مواجه خواهد شد.
 

به گزارش پایگاه 598، به نقل از میزان – دولت روسیه از پیام رسان «واتس اپ» به دلیل نقض قوانین اطلاعات شخصی کاربران، شکایت کرد.

به گزارش «رویترز»، دولت روسیه روند اداری شکایت علیه «واتس اپ» را در دادگاه این کشور آغاز کرده است.

این اقدام به دلیل آن صورت می‌گیرد که «واتس اپ» با نقض قانون روسیه، ذخیره اطلاعات کاربران را بومی سازی نکرده است.

شرکت فیسبوک که پیام رسان «واتس اپ» تحت مالکیت آن قرار دارد تاکنون به این اقدام روسیه واکنش نشان نداده است.

دادگاه روسیه پیش از این نیز شرکت «آلفابت» را که گوگل تحت مالکیت آن قرار دارد، به همین اتهام به پرداخت ۳ میلیون روبل محکوم کرده است.

علاوه بر این، دولت روسیه شکایت‌هایی نیز علیه توییتر و فیسبوک به دلیل عدم بومی سازی ذخیره اطلاعات کاربران تنظیم کرده است.

«واتس اپ» در صورت محکوم شدن، از یک میلیون تا ۶ میلیون روبل (۱۳ هزار و ۷۰۰ تا ۸۲ هزار و ۲۵۰ دلار) در دادگاه روسیه جریمه خواهد شد.

اخیرا نیز پیام رسان «واتس اپ»، هدف شکایت اروپا قرار گرفت.

سازمان حفاظت از مصرف کنندگان اروپا و چند نهاد دیگر شکایت‌هایی را علیه «واتس اپ» تنظیم کرده‎اند.

این شکایت‌ها به دلیل قوانین حریم خصوصی این رسانه اجتماعی صورت می‌گیرد.

سیاست‌های حریم خصوصی کاربران «واتس اپ» که پیش از این نیز با واکنش‌ها و انتقادات گسترده‌ای همراه شده بود، به این رسانه اجتماعی اجازه می‌دهد تا اطلاعات کاربران را در اختیار فیسبوک و اینستاگرام قرار بدهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها