أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۰۱۸۷
زمان انتشار: ۱۰:۴۴     ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، صدور فراخوان از سوی رییس قوه قضاییه برای دعوت از مردم برای نظارت همگانی بر روندهای قضایی در کشور را گامی مثبت در جهت پیشگیری از اعمال نفوذ در دادگاه‌ها و تضییع حقوق افراد دانست.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از خانه ملت، حسینعلی حاجی دلیگانی ضمن ارزیابی مثبت از صدور فراخوان از سوی رییس قوه قضاییه در فضای مجازی برای دعوت از مردم برای نظارت همگانی بر روندهای قضایی در کشور، گفت: این شروع بسیار خوبی برای مبارزه با فساد است، چرا که برخی خروجی‌های شعب مختلف دادگاه‌ها در کشور ابهاماتی را ایجاد کرده به این دلیل که وقتی یک شهروند آن را ملاحظه می‌کند نمی‌تواند برخی تناقض‌هایی که در مورد احکام صادر شده پیرامون یک موضوع واحد وجود دارد را در ذهن خود تجزیه و تحلیل کرده و نتیجه آن را بپذیرد.

نماینده مردم شاهین شهر، برخورار، میمه و مورچه خورت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: قوه قضاییه نیز نیرو یا مجموعه‌های خاصی را ندارد که پاسخگوی این نوع ابهامات باشد بنابراین صدور این فراخوان اقدام درخوری بوده که رییس قوه قضاییه انجام داده است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: وقتی نظارت عمومی بر روندهای قضایی در کشور وجود داشته باشد خودبخود به کاهش اعمال نفوذها منجر خواهد شد و این روش یک نوع پیشگیری از این است که برخی افراد با نفوذ و سفارش برای هر گونه تخلف ورود پیدا کرده و حقی را تضییع کنند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: وقتی همه مردم بر روندهای قضایی در کشور نظارت داشته باشند می‌توان از بروز هر گونه تخلف جلوگیری کرده و هیچ فردی ولو در جایگاه یک قاضی هم جرات نمی‌کند اقدامی انجام دهد که باعث تضییع حقوق دیگران شود.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها