أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۰۲۱۴
زمان انتشار: ۱۲:۱۶     ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
خداحافظی با پاستور؛
دولت روحانی در حالی حیات سیاسی خود را به پایان می‌برد که اقشار زیادی از ملت در زیرخط فقر قرار دارند.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، حسن روحانی در سخنانی که در آخرین جلسه دولت دوازدهم و خداحافظی با پاستور انجام داد بیان نمود که نمی گوئیم کار ما بی‌نقص و بی‌عیب بوده و حتماً نقص و عیب داشتیم، معصوم نبودیم و معصوم نیستیم، گفت: تلاش‌ما این بوده که نقص و عیب ما کمتر باشد، اما اگر عیب و نقصی داشتیم از مردم عذرخواهی می‌کنیم و از آنها طلب عفو و رحمت می‌کنیم..

همین سخنان و انتشار آن در فضای رسانه‌های مجازی کافی بود تا فریاد و بغض‌های 8 ساله ملت تحت‌فشار سیاست‌های غلط و فلاکت آور مردم را از لایه‌های زیرین جامعه به سطح جامعه سرازیر نماید

به‌عنوان کسی که فضای رسانه را رصد می‌کند برایم مسجل شد که دولت تدبیر و امید و شخص رئیس دولت فعلی در مظان آه و ناله‌های فراوان کسانی قرار خواهند گرفت که 8 سال فریادهای خود را در چاه کردند و از ترس اینکه ممکن است موردحمله غرب‌گرایان و حامیان شناخته‌شده و ناشناس دولت قرار گیرند و در خوش‌بینانه‌ترین صورت با کلمه «زنونابین» با خنده و بی‌تفاوتی دولتمردان در حل معضلات و مشکلات روبرو شوند. منتقدان و آگاهان عرصه رسانه که جای خود دارد زیرا بارها جسم و روح خود را آماج حملات و تکه کلام‌هایی دیدند و لمس کردند.

دولت روحانی در حالی حیات سیاسی خود را به پایان می‌برد که اقشار زیادی از ملت در زیرخط فقر قرار دارند و با روند رهاسازی اقتصاد و قیمت‌ها در کشور فشارهای مضاعفی بر مردم وارد می‌آید لذا شکست‌های پی‌درپی اصلاح‌طلبان و اعتدالیون در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا را باید در پشت کردن مردم به ایشان جستجو کرد. درست است که برخی از اصلاح‌طلبانی مانند: جواد امام هنوز اصلاح‌طلبان را دارای مقبولیت اجتماعی می‌دانند لیکن توضیح نمی‌دهند اصلاحات مدنظر ایشان تنها به یک جریان سیاسی با نام اصلاحات نظر دارد یا بیشتر توجه به تغییرات ساختاری در امر خدمت‌رسانی به مردم و حذف کردن اقشار مرفه و اشراف سالاران بالای هرم ثروت و رفاه مالی می‌باشد.

درست است که روحانی عذر خواهی می‌کند اما بنظر راقم این عذر خواهی نه از کارهای نکرده است و نه از کارهایی که کرده و نباید می‌کرد و در اینجا این سؤال مطرح می‌شود که آیا دولتمردان دولت حسن روحانی،‌ با توجه به مصائب،‌ مشقات و مشکلات طاقت‌فرسایی که گریبان مردم در اثر سوء مدیریت‌ها و فقدان برنامه منسجم را هر از چندی به شکلی می‌گیرد و امروز بروز و ظهور آن در کم‌آبی و بی‌آبی نمایان شده،‌ می‌توانند ادعا کنند که حقوق مردم را ادا کرده‌اند. به‌طورقطع پاسخ منفی است اما این عذر خواهی حکایت از عذر تقصیر آقایان ندارد که اگر داشت باید در سال‌های قبل و در جریان برجام و با تغییرات در مدیران ناکارآمدی که شیرازه کارها را رها کردند همراه می‌شد یادمان نرود در جریان وزیر برند دولت تدبیر که همانا عباس آخوندی بود علیرغم همه فشارها برای برکناری وی نه دولت و نه مجلس دهم تحت امر علی لاریجانی هیچ‌کدام به سوء مدیریت‌های این نمونه مشت از خروارها مدیران ناکارآمد دولتی استناد نکرده و او را برکنار نکردند و آخرالامر نیز خود وی با دادن استعفا با طلبکاری از دولت خارج شد و همگان را در این نوع رفتارهای دولتمردان انگشت‌به‌دهان گذاشت و امروز هم همین رفتارهاست که باورپذیری عذر خواهی دولت را مشکل می‌سازد.

از منظر رهبر حکیم انقلاب اسلامی علت اصلی پیدایی این شرایط دردآور ترک فعل‌ها و کم‌کاری‌ها و بی‌تفاوتی‌ها نسبت به توصیه‌ها و انجام کارهایی بوده که از سوی مسئولان و متصدیان باید در وقت خود انجام می‌گرفت. البته این ترک فعل‌ها و کم‌کاری‌ها و بی‌تفاوتی‌ها، ‌عامل اصلی تمامی مشکلات کشور در حوزه‌هایی است که اکنون مشکل داریم. امید است دولت منتخب بتواند این دوران سخت مردم را به باد فراموشی بسپارد.

* رضا احمد زاده

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها