يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۰۲۴۲
زمان انتشار: ۰۰:۴۴     ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران گفت که انتظار داشت محمدهادی ساروی را در فینال مسابقات المپیک ٢٠٢٠ می‌دید.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس، محمد بنا پس از مسابقات امروز  کشتی فرنگی و عدم راهیابی دو نماینده ایران به فینال و پنجمی میرزاده گفت: امین میرزازاده قرعه سختی داشت. به دو حریفی باخت که در این وزن جزو بزرگترین‌های کشتی هستند. لوپز دارای سه مدال طلای المپیک است. حریف رده بندی او هم‌ امروز سومین مدالش را گرفت. در مجموع این دو حریف امین دو حریف تافته جدابافته در کشتی فرنگی هستند.

وی افزود: هر کشتی گیر دیگری هم مقابل آنها قرار می گرفت شانس برد کمی داشت.

بنا در مورد عملکرد گرایی و ساروی عنوان کرد: صبح با کشتی‌های قشنگ این دو خیلی خوشحال شدیم. فکر می‌کردیم هر دو می‌توانند به فینال برسند ولی در نهایت آنها به دو کشتی گیر با تجربه و کشتی بلد برخورد کردند. در مسابقات ساروی و گرایی و به ویژه علی گرایی داوری تاثیرگذار بود.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی تاکید کرد: هادی ساروی راحت‌ می‌توانست کشتی را ببرد اما سوت‌های زیادی زده شد. از قبل به او تذکر داده بودم اما در نهایت به او دو پوئن اخطار دادند.

بنا در مورد درخواست از داور برای بازبینی کشتی ساروی و تاثیری که در نتیجه کشتی گذاشت، اظهار داشت: باز هم فرقی در نتیجه نمی‌کرد. فاصله ۵ امتیاز بود در نهایت ۶ امتیاز می‌شد. در مورد گرایی چلنجی که کردیم دو امتیاز گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا عملکرد کشتی گیران همانی بود که تصور می‌کرد یا بیشتر انتظار داشته گفت: من خیلی بیشتر از این انتظار داشتم.

بنا خاطرنشان کرد: قبل از اعزام به توکیو برخی مقایسه‌هایی با المپیک لندن می‌کردند. به عنوان مثال در مورد علیرضا نجاتی تحلیل‌هایی داشتند اما نجاتی ۲۲ سال سن و کلا یک برنز جهانی دارد. وقتی صحبت از المپیک لندن می شود باید گفت که کشتی گیران آن موقع قبل از المپیک ۵ مدال جهانی داشتند. این مقایسه‌ها خوب نیست. تیم اکنون جوان است.

بنا گفت: به من گفتند بعد از نتایج امروز برخی نوشته‌اند بدنسازی ایراد داشته است. همیشه از این حرف‌ها زده می‌شود و گوشم سال‌هاست که از این حرف‌ها پر است.

وی در پاسخ به این سوال که معتقد است نباید از کشتی فرنگی توقع مدال داشت، گفت: چرا نباید داشت؟ از تهران که به سمت توکیو می‌آمدیم می‌گفتند سه تا پنج مدال باید بگیریم. انگار همه حریفان خوابیده‌اند تا همه مدال‌ها را ما بگیریم.
به هر حال این توقعی است که مردم از کشتی دارند و من نمی‌توانم به مردم و کارشناسان بگویم انتظار نداشته باشند.

بنا در جواب به این پرسش که توقع خودش چه بوده عنوان کرد: توقع داشتم هادی ساروی حتما فینالیست شود که متاسفانه نشد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در خصوص‌ اینکه آیا توصیه‌ای به ساروی کرده و او گوش نکرده است، گفت: نه هر چیزی و هر اشکال فنی بوده گردن سرمربی است. اگر هم کسی اشتباهی کرده باشد تقصیر سرمربی است.

بنا در مورد اینکه شاید اگر قرعه فرنگی کاران کشورمان بهتر می‌شد شرایط بهتری در انتظار آنها بود گفت: شما گرایی را ببینید و قرعه او را با کشتی گیر روس مقایسه کنید. امین میرزازاده اگر آن طرف جدول بود  فینالیست می‌شد. این مسائل پیش می‌آید و من نمی توانم بگویم چون این قرعه بوده ایگونه شده است.

وی افزود: کشتی گیر من در این حد است. او جوان است و تازه ۲۱سال سن دارد. زمان هم دارد.   کشتی گیرانی که امروز مدال گرفتند یک سال دیگر می‌روند اما کشتی گیران ما جوان هستند.

بنا در پاسخ به این سوال که گفت از ساروی توقع فینالیست شدن داشت و آیا همین انتظار را از گرایی داشت، عنوان کرد: من از همه انتظار و توقع داشتم که به فینال بروند. این خواسته و آرزوی مردم و من به عنوان سرمربی است.

وی اضافه کرد: پیش از این نیز گفته بودم برای همه شانس مدال متصور هستم ولی یک لحظه اشتباه همه چیز را خراب می‌کند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی درباره اینکه چقدر احتمال می‌دهد گرایی و ساروی ‌بتوانند فردا مدال برنز بگیرند، اظهار داشت: ٩٩ درصد. امیدوارم تا فردا این دو کشتی گیر را آماده و جمع و جور کنیم چرا که این دو به همراه سایر نفراتی که شکست خوردند در حال گریه کردن هستند.

بنا گفت: در المپیک ریو من گریه می‌کردم و امروز شاگردانم اشک می‌ریزند. آن موقع به دلیل اینکه حمید سوریان با ٧ طلای جهان، امید نوروزی و قاسم رضایی نتیجه نگرفتند گریه کردم اما الان چند جوان دلاور دارم و اگر من هم نباشم آنها می‌توانند برای چهار پنج برای تیم ملی کشتی بگیرند. نجاتی و میرزازاده ٢٢ سال دارند و تیم ما خیلی جوان است.

«مدال نگرفتن کاروان ایران در چند روز گذشته تاثیری در عملکرد تیم  کشتی فرنگی داشت؟» بنا در پاسخ به این سوال گفت: طبیعتاً تاثیر دارد. وقتی می‌بینی و می‌شنوی تیم‌های مختلف نتیجه لازم را نگرفته‌اند ناخودآگاه تاثیر خود را می‌گذارد. با این حال اگر حرفه‌ای باشیم هر کسی باید کار خودش را انجام دهد.

وی درباره اینکه در المپیک توکیو به دنبال میدان دادن به جوانان و پشتوانه سازی بود، تصریح کرد: نسل قبلی رفت و ما جوانگرایی انجام دادیم. این کاری زمان‌بر است؛ چه با من و چه بدون من.

بنا در خصوص اینکه قرار است این اتفاق با شما رقم بخورد، یادآور شد: کسی از فردای خودش خبر ندارد. قرارداد من دلی است و روی کاغذ چیزی نمی‌نویسم. سوریان به عنوان نایب رئیس فدراسیون مثل پسرم است و دبیر نیز همانند برادرم.

سرمربی تیم ملی وقتی با این سوال  که برخی ورزشکاران رشته‌های دیگر بعد از ناکامی در المپیک از کمبود امکانات و مشکلات صحبت کرده‌اند و آیا این موضوع شامل حال کشتی فرنگی نیز می‌شود، گفت: خیر، همه امکانات در دو سالی که من برگشتم در اختیارمان بود؛ چه زمان بی‌تمیم، چه نعمتی و چه دبیر. علیرضا دبیر سعی کرد تمام امکانات را در اختیار ما بگذارد و من هم به او گفتم تغییر نسل زمان می‌برد. شما نتایج دو سال گذشته را نگاه کنید پی به این موضوع می‌برید. در المپیک توکیو روسیه دنبال برنز است و ما هم دنبال برنز هستیم.

بنا با اشاره به شانس کسب دو مدال برنز و آغاز رقابت رضا گرایی از فردا، عنوان کرد: مطمئن باشید دست‌مان به مدال می‌رسد. فردا بستگی به تلاش و غیرت رضا گرایی دارد که مدال خوشرنگ بگیریم یا نه هرچند المپیک را نمی‌شود حدس زد و قبل از لندن هم کسی فکر نمی‌کرد آن نتایج رقم بخورد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در پاسخ به این سوال که آیا حسرت چیزی را می‌خورد، گفت: برای برای بچه‌هایم از جمله علیرضا نجاتی حسرت می‌خورم. برای او نوشتم حسرتم این است که می‌دانم چقدر در آینده حسرت خواهی خورد.

وی درباره اینکه این موضوع را کجا نوشته است، اظهار داشت: دردل‌هایم و چیزهایی که بچه‌هایم رویشان نمی‌شود بگویند را برای همدیگر می‌نویسیم و به هم ارسال می‌کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها