يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۰۲۹۰
زمان انتشار: ۱۳:۳۷     ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
ابتلای بیش از ۵۶۰۰۰ آمریکایی به کرونا در ۲۴ ساعت؛
طبق آخرین آمار جهانی در شب گذشته با ابتلای بیش از ۵۶ هزار و ۳۶۹ به ویروس کرونا در آمریکا، شمار مبتلایان این کشور به ۳۵ میلیون و ۸۹۵ هزار نفر رسید.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۱۹۹ میلیون و ۶۱۱ هزار و ۷۹۴ نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۴ میلیون و ۲۴۹ هزار و ۳۲۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۱۸۰ میلیون و ۱۰۱ هزار و ۷۲۲ نفر بهبودیافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۵۶ هزار و ۳۶۹ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۵ میلیون و ۸۹۵ هزار و ۹۸۰ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۶۲۹ هزار و ۸۶۲ آمریکایی مبتلا به کووید۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۳۰ هزار و ۳۱ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۱ میلیون و ۷۲۶ هزار و ۵۰۷ مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون ۴۲۵ هزار و ۲۲۸ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۱۵ هزار و ۱۴۳ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۱۹ میلیون و ۹۵۳ هزار و ۵۰۱ مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون ۵۵۷ هزار و ۳۵۹ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشورهای روسیه, فرانسه، انگلیس، ترکیه و آرژانتین نیز به ترتیب با ۶ میلیون و ۳۱۲ هزار و ۱۸۵، ۶ میلیون و ۱۵۱ هزار و ۸۰۳، ۵ میلیون و ۹۰۲ هزار و ۳۵۴، ۵ میلیون و ۷۷۰ هزار و ۸۳۳ و ۴ میلیون و ۹۴۷ هزار و ۳۰ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای کلمبیا با ۴ میلیون و ۸۰۱ هزار و ۵۰ مبتلا و اسپانیا نیز با ۴ میلیون و ۵۰۲ هزار و ۹۸۳ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای هند، آمریکا و برزیل به ترتیب با ۳۰ میلیون و ۸۹۶ هزار و ۳۵۴، ۲۹ میلیون و ۷۱۷ هزار و ۵۳۷ و ۱۸ میلیون و ۶۷۸ هزار و ۲۰۳ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

جدول زیر آخرین تغییرات تعداد مبتلایان،‌ فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را (مربوط به یک ساعت گذشته) نشان می‌دهد:

آخرین آمار کرونا در جهان + جدول

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها