أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۰۳۷۳
زمان انتشار: ۱۳:۵۵     ۱۴ مرداد ۱۴۰۰
چند روزی است که مناطق مختلف ترکیه زیر زبان های آتش می سوزد. این آتش سوزی های وسیع در جنگلهای جنوب و جنوب غرب ترکیه باعث آواره شدن تعداد زیادی از ساکنان شهرهای مختلف ترکیه و همچنین توریست هایی که به این شهرها سفر کرده بودند شد.  

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه ۵۹۸، از روزهای ابتدایی هفته، وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران با ارسال یک فروند ایلوشین آتشنشان جهت کمک به دولت ترکیه به منظور اطفاء حریق ارسال شد.این هواپیما که به دستان متخصصین ایرانی به هواپیمای آتش‌نشان تبدیل شد تا کنون مناطق وسیعی از جنگل‌های ترکیه در شهرهایی چون مارماریس را آب پاشی کرد

این آتش سوزی‌ها از چند روز پیش ادامه داشته و تاکنون به بیش از ۳۰ شهر ترکیه زبان کشیده است.

 کشورهایی همچون ایران، روسیه، آذربایجان و اوکراین نیروها و تجهیزات مختلف خود را به منظور کمک به دولت و ملت ترکیه ارسال کرده‌اند. اما شدت آتش سوزی ها به حدی بالا است که توانایی مقابله اطفاء حریق وجود ندارد و در برخی از شهرها آتش ها به سمت خانه ها هجوم آورده است و سبب آواره شدن تعداد زیادی از ساکنین شهر گشته‌.

  به گفته فخرالدین آلتون رئیس دفتر ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه؛ در عملیات مهار آتش، حدود ۴ هزار آتش‌نشان هوایی و زمینی برای اطفاء حریق در جنگل های ۲۱ استان تلاش می‌کنند. تاکنون ۴۳ مورد از ۶۳ مورد آتش سوزی چند روز اخیر اطفاء شده است.

 

منابع خبری ترکیه مدعی شدند که یکی از زیرمجموعه‌های گروه تروریستی پ‌ک‌ک مسئولیت آتش‎سوزی‌های اخیرِ ترکیه را برعهده گرفته است.

نام این گروه، «ابتکار کودکان آتش» است و مدعی شده که از سال ۲۰۱۹ تاکنون ده‎ها بار اماکن مختلف را آتش زده است.

 

*محسن محمودآبادی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها