کد خبر: ۴۹۰۵۰۷
زمان انتشار: ۱۵:۵۱     ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
به مناسبت گرامیداشت روز مدافع حرم
حججی جوان ۲۶ ساله نجف آبادی بود که در جریان جنگ سوریه در تاریخ 18 مرداد 1396 به شهادت رسید، از همین رو شورای عالی انقلاب فرهنگی این تاریخ را به عنوان روز مدافعان حرم نام‌گذاری کرد.

به گزارش پایگاه ۵۹۸ شهادت محسن حججی در روز ۱۸ مرداد سال ۱۳۹۶ توسط نیروهای داعش به یکباره تیتر یک رسانه‌ها شد.با انتشار اخبار و تصاویر اسارت شهید بازدار محسن حججی توسط رسانه های دو عشق همگان به یاد واقعه عاشورا افتادند.
محسن حججی جوان ۲۶ ساله نجف آبادی در جریان جنگ سوریه اعزامی لشکر ۸ نجف اشرف در این روز به شهادت رسید. نحوه شهادت او چنان بازتاب داش که او را تبدیل به یک اسطوره کرد.
شهید حججی در عملیاتی در منطقه التنف واقع در منطقه مرزی بین سوریه و عراق به دست نیروهای تروریستی داعش به اسارت درآمد و پس از دو روز به شهادت رسید.
در جریان رشادت‌های این شهید بزرگوار رهبر معظم انقلاب طی سخنانی فرمود: در واقع شهید حججی حجت خدا برای مردم شد تا همگان شاهد جنایات تکفیری‌ها و بی‌رحمی و تجاوزگری آنان علیه مردم سوریه باشند.
 بدین سبب شورای عالی انقلاب فرهنگی روز ۱۸ مرداد، سالروز شهادت شهید محسن حججی را به نام روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم نام‌گذاری کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها