يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۰۶۴۹
زمان انتشار: ۱۱:۵۲     ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
حمله به کشتی مرسراستریت به ابزاری در دستان آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی برای پوشش ناکامی‌های منطقه‌ای شان مبدل شده است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از میزان، حمله به کشتی تجاری «مرسر استریت» متعلق به رژیم صهیونیستی همچنان از سوی آمریکا پیگیری می‌شود.

پس از انفجار در این کشتی، اتهاماتی علیه ایران از سوی غرب و رژیم صهیونیستی مطرح شد؛ انگلیس و کانادا نیز در حمایت از رژیم صهیونیستی علیه ایران موضع گیری کردند.

پس از گذشت دو هفته از انفجار در کشتی «مرسر استریت»، مدعیانی که ایران را متهم معرفی می‌کردند، هیچ اسناد و مدارکی برای اثبات ادعای خود ارائه ندادند.

پنتاگون نیز به تازگی گزارشی را برای سنای آمریکا آماده کرده و در آن نوشته که حمله از یمن علیه کشتی رژیم صهیونیستی، صورت گرفته است.

یک مقام پنتاگون در جلسه استماع در کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا، مدعی شد حمله ۲۹ جولای به کشتی رژیم صهیونیستی در دریای عمان، از مبدأ یمن انجام شده است.

این مقام‎ها همچنین مدعی شدند که وزارت خارجه آمریکا مدارکی در دست دارد که نشان می‌دهد این حمله توسط نیروهای وابسته به انصارالله یمن انجام شده و این فرض را مطرح کردند که ایران تمام سلاح‌های پیچیده از نظر فنی را در اختیار این نیروها قرار داده است.

آمریکا و رژیم صهیونیستی ادعا می‌کنند که به کشتی «مرسر استریت» حمله شده است، اما برای اثبات آن مدرکی ارائه نمی‌کنند.

آمریکا و رژیم صهیونیستی قصد دارند با ادعاهای واهی خود منطقه را ناامن‌تر کنند.

آمریکا پس از آن که نتوانست قویاً اثبات کند، ایران در این ماجرا نقش داشته اکنون به تناقض گویی افتاده است.

انصارالله یمن اکنون درگیر جنگی نابرابر با رژیم سعودی است.

عربستان در جنگ علیه یمن شکست خورده است، سعودی‌ها در این جنگ اگرچه به ظاهر از نظر ارتش، تجهیزات و تسلیحات نظامی از نیروهای یمن قوی‌تر نشان می‌دهد، اما در میدان عمل این ارتش و انصارالله یمن هستند که دست برتر را در اختیار دارند.

قاعدتاً شکست عربستان در این جنگ و تن دادن به آن نه تنها برای سعودی‌ها سنگین است بلکه برای آمریکا و دیگر حامیان سعودی نیز سرشکستگی بزرگی را در پی دارد.

اکنون که پس از گذشت بیش از یک هفته از انفجار در کشتی «مرسر استریت» در دریای عمان، آمریکایی‌ها انگشت اتهام را از سوی ایران به سوی یمن نشانه رفته‎اند، احتمال این که یک سناریو برای یمن نوشته شده باشد وجود دارد.

آمریکا تاکنون به طور مستقیم به جنگ یمن ورود نکرده و اکنون در حال خارج کردن نیروهای خود از افغانستان است.

با خروج نیروهای آمریکایی از این کشور، تعداد زیادی از نیروهای ارتش آمریکا آزاد می‌شوند و در سناریویی که به نظر می‌رسد طراحی شده، این نیروها برای ورود به مسئله یمن خود را آماده می‌کنند و برای این ورود نیز بهانه و دلیلی باید تراشیده شود.

نیروهای یمن اکنون به خوبی توانسته‎اند موزانه قدرت را تغییر دهند و میدان دار صحنه نبرد باشند.

عملیاتی که ارتش و نیروهای مردمی یمن در پاسخ به حملات ارتش سعودی انجام می‌شود، حکایت از قدرت آن‌ها دارد که در طول بیش از ۵ سال جنگ به دست آمده است.

اکنون همه تلاش‌ها بر روی تضعیف قدرت یافتن مردم یمن در این کشور متمرکز شده است.

تصور اینکه در یمن یک دولت و نظام مردمی شکل بگیرد برای رژیم سعودی، صهیونیست‌ها و آمریکا درد آور و غیر قابل پذیرش است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها