يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۰۶۵۹
زمان انتشار: ۱۳:۰۱     ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
بازدید سیدابراهیم رئیسی از داروخانه‌ها و گفت‌وگو با مردم معطل در صف دارو، بازتاب وسیعی در جامعه داشت.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از روزنامه جام جم، رئیس‌جمهور روز پنجشنبه ۲۱مرداد در شرایطی که کشور درگیر سویه جدید کروناست از داروخانه ۲۹فروردین در میدان‌حر بازدید کرد. این بازدید که با واکنش‌های بسیاری مواجه شده از چند جهت حائر اهمیت است.

نخست این‌که این روزها جامعه از یک‌سو درگیری شدیدی با کرونای دلتا پیداکرده و مردم با افزایش بستری‌ها و مرگ‌ومیر و همچنین مشکلات جدی برای بستری بیماران کرونایی و تهیه دارو مواجه هستند. این‌که چنین تصویری چقدر واقعی یا ساخته نظام توزیع معیوب دارو و امکانات درمانی است، جای بحث کارشناسی دارد اما واقعیت این است که این روزها فضای ذهنی جامعه ملتهب است. از دیگر سو به دلیل رفتارها و بازخوردهایی که مردم به‌خصوص در یک سال اخیر از سوی مسؤولان اجرایی کشور مشاهده کرده‌اند فضایی از بلاتکلیفی، سردرگمی و کاهش اعتماد در جامعه ایجادشده است. به همین دلیل حضور آقای رئیسی آن‌هم در اوج فراگیری کرونا این پیام را برای جامعه دارد که دولت جدید گرچه هنوز به‌طور کامل مستقر نشده و با مشکلات عدیده‌ای مواجه است اما در میان مردم حضور دارد و از هر تلاشی برای کمک به جامعه برای عبور از بحران کرونا دریغ نخواهد کرد.

پیام دیگر حضور رئیس دولت سیزدهم در داروخانه ۲۹فروردین توجه به اصل گفتمان صریح و روشن با جامعه و مردم است. این‌که عالی‌ترین مقام اجرایی کشور تصمیم بگیرد بی‌واسطه در بین مردم حضور پیدا و با آنان گفت‌وگو کند فضای جامعه را به سمت اطمینان و همدلی سوق می‌دهد. همان چیزی که حلقه مفقوده این روزهای کشور است. فاصله معنادار گفتمانی بین مسؤولان و مردم به‌خصوص در شرایط خاص کشور باید هرچه زودتر برداشته شود و این حرکت رئیس‌جمهور می‌تواند آغازی برای برداشته شدن این چالش مهم اجتماعی باشد.

سومین پیام این بازدید در میدان بودن رئیس‌جمهور در بین سطوح مختلف اجرایی است که تداوم آن می‌تواند فضای اجرایی کشور را از ترک فعل، خمودگی و خستگی خارج کند.
تأکید رئیس‌جمهور در این بازدید عصرگاه پنجشنبه بر این‌که: «هیچ مساله‌ای در کشور که نیازمند تخصیص ارز باشد، مهم‌تر از مسأله کرونا نیست تا بتوانیم واکسن وارد کنیم.» این امید را در دل مردم روشن کرد که تصمیمات روزهای آتی ستاد ملی کرونا و دولت می‌تواند افق روشن‌تری را برای حل مشکل کرونا رقم بزند.

تأکید آقای رئیسی برای این موضوع مهم که: «مسؤولیت ایجاب می‌کند ما با درد مردم، دردمان بگیرد...» التیامی است بر رنج‌ها و دردهای مردم که ناشی از کرونا و تبعاتش است تا به قول رئیس‌جمهور: «همه دست‌اندرکاران کمک کنند که بتوانیم ازلحاظ وضعیت فوتی‌ها به سمت صفر شدن پیش رویم و از طرف دیگر بتوانیم وضعیت ابتلا را نیز به حداقل ممکن برسانیم و این امکان‌پذیر است.» مردم عصر پنجشنبه پیام رئیس‌جمهور را که گفت مردم برای مهار بیماری مشارکت و کمک کنند و دولت جدید هم به دنبال واردات واکسن در اسرع وقت و هم خط تولید جدید برای تولد واکسن است، دریافت کردند که می‌شود به‌جای شنبه از پنجشنبه کارهای حیاتی کشور را آغاز کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها