أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۰۷۰۰
زمان انتشار: ۱۳:۰۸     ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
منفعت طلبی جوانک ملی پوش بسکتبال
موضوع قراردادهای محمد جمشیدی با تیمهای شیمیدر قم و شهرداری گرگان در هفته های گذشته در شبکه های مجازی و رسانه های مختلف به دفعات مطرح شده است.

به گزارش پایگاه 598، موضوع قراردادهای محمد جمشیدی با تیمهای شیمیدر قم و شهرداری گرگان در هفته های گذشته در شبکه های مجازی و رسانه های مختلف به دفعات مطرح شده است؛ جمشیدی تنها دو ساعت! پس از بازگشت از مسابقات المپیک توکیو، مصاحبه گستاخانه و غیرحرفه ای علیه سرمربی تیم ملی کرد. با توجه به زمان انتشار این مصاحبه کاملا مشخص است که از قبل و در حین مسابقات المپیک با هماهنگی چند عنصر شناخته شده و تفرقه انداز برنامه ریزی ها صورت گرفته است!

بولتن نیوز در ادامه نوشت: گذشته از اقدامات تفرقه آفرین، تحریک کننده و تشویش اذهان عمومی، عناصر شناخته شده فوق الذکر در چند ماهه گذشته که تمام تمرکز بسکتبال را متوجه خود کرد، بررسی رفتار و گفتار محمد جمشیدی و زیاده خواهی او، به نتایج جالب توجهی منتجب شد:

۱- محمد جمشیدی طبق اعلام باشگاه شیمیدر در تاریخ ۱۴۰۰/۰۲/۱۳ و تنها چند روز پس از پایان مسابقات لیگ برتر، با باشگاه شیمیدر قرارداد خود را منعقد می کند و این یعنی او با اشتیاق و رضایت فراوان قرارداد را امضا نموده و حتی برای این انعقاد قرارداد عجله نیز داشته است. این در حالی است که سرمربی تیم در آن تاریخ برای فصل جدید هنوز مشخص نبوده و معلوم است حضور در باشگاه شیمیدر بنا به هر دلیلی برای جمشیدی اهمیت زیادی داشته.

۲- طبق شنیده ها و مستندات یک ماه پس از انعقاد قرارداد باشگاه شیمیدر ، پیشنهادی بسیار بالاتر از سوی باشگاه شهرداری گرگان (حدود ۶۰۰ میلیون تومان بیشتر!) به این بازیکن داده می شود و این اختلاف مبلغ با قرارداد امضا شده در شیمیدر آغازگر تمامی اختلافات بعدی می گردد.

۳- جمشیدی در ابتدا با اعلام اینکه پیشنهادی از کشور لهستان دارد، سعی می کند زمینه لازم برای جدایی از شیمیدر را فراهم کند. در نهایت با مشخص شدن کذب بودن اظهاراتش، راه به جایی نبرده و قرارداد خود را به امید حمایت فدراسیون و با تصور نیاز تیم ملی به وی با شهرداری گرگان نیز منعقد می کند.

۴- نکته جالب توجه اینجاست که هیچگونه صحبتی از سوی مهران شاهین طبع در طول مدت اردوهای تیم ملی با محمد جمشیدی در خصوص تیم باشگاهی صورت نگرفته است؛ خود جمشیدی، در مصاحبه ای به این امر اشاره می کند.

۵- طبق استعلامی که از باشگاه شیمیدر داشتیم، قرارداد نیمی از نفرات این باشگاه قبل از پیوستن مهران شاهین طبع به این تیم و با نظر مدیریت باشگاه بسته شده است و برای سایر نفرات نیز تنها ۴ روز وقت صرف شده است. این خود گویای این مطلب می باشد که بر خلاف اظهارات محمد جمشیدی و دو‌سه خبرنگار مسئله دار ، شاهین طبع به هیچ وجه زمان زیادی برای تیم باشگاهی اش صرف ننموده است و برعکس این خود محمد جمشیدی بوده است که علیرغم امضای قرارداد بارشیمیدر در تمام مدت حضور در اردوی تیم ملی و بین تمرینات با بازیکنان مختلف با حضور در هتل اسپینانس مذاکره داشته تا آنها را مجاب نماید با شهرداری گرگان قرارداد امضا کنند.

۶- مطالب فوق نشاندهنده این است که این بازیکن ذره ای برای مسابقات تیم ملی تمرکز نداشته است و تنها بدنبال «منافع شخصی» خود بوده است. کادر فنی تیم ملی نیز در تمام این مدت سعی در برنامه ریزی برای حضور هر چه بهتر در مسابقات پیش رو داشته است.

۷- این که یک بازیکن معمولی و نه حتی یک ستاره، به خود اجازه دهد در خصوص تیم ملی کشور و سرمربی ایرانی آن اینگونه مصاحبه کند و با مطرح کردن مطالب کذب، سعی در تشویش اذهان و افکار عمومی داشته باشد، فقط در ورزش ایران می توان اتفاق بیافتد. انتظار می رود مسئولان فدراسیون با قاطعیت با این اتفاق برخورد نمایند چرا که با توجه به سن محمد جمشیدی و جوانان مستعدی که در بسکتبال کشور داریم، این بازیکن در المپیک بعدی حضور نخواهد داشت و بهتر است حداقل فدراسیون با برخورد قاطع اجازه الگوبرداری جوانان از اینگونه رفتارها و مصاحبه های گستاخانه را ندهد.

تکثیر رفتار محمد جمشیدی ها بسکتبال ایران را شدیدا به محاق می برد

۸- نکته جالب دیگر حمل مشروبات الکلی غیر قانونی و ورود آن به کشور توسط برخی بازیکنان تیم ملی و بخصوص محمد جمشیدی در بازگشت از سفر ژاپن می باشد که نشان از عدم تفکر حرفه ای و عدم وجود تمرکز در این بازیکن به اشتباه ملی پوش دارد که احتمالا در صورت عدم وساطت سرمربی تیم‌ملی در گمرک فرودگاه و گذشت مسئولین و به واسطه جلوگیری از ابروریزی ملی کار تیم در روزهای قبل از مسابقات، ماجرا خیلی بیخ پیدا میکرد .

۹- اما اظهارات جمشیدی در خصوص تاثیر تیم باشگاهی مهران شاهین طبع در بازی کردن بازیکنان و حضور آنان در المپیک نیز با ابهامات و مطالب خلاف واقع بسیاری همراه است:

- شاهین طبع در آخرین روزهای قبل از اعزام به ترتیب سالار منجی، حامد حسین زاده و روزبه ارغوان را که این فصل هر سه در شیمیدر حضور دارند، از فهرست تیم ملی و در جهت برنامه ای که برای تیم ملی مدنظر داشته است، خط می زند که این خود گویای نگرش ملی سرمربی شیمیدر و تیم ملی می باشد.

- محمد جمشیدی در دو مسابقه با جمهوری چک و آمریکا علیرغم اشتباهات بسیار زیاد در دفاع و حمله، زمان زیادی در زمین حضور داشته است و در مسابقه با فرانسه نیز در کوارتر اول بازی در زمین حضور داشته است، اما در زمان تعویض و خروج از زمین و در ادامه در حین نشستن بر روی نیمکت، الفاظ نامناسبی را استفاده می کند و مهران شاهین طبع به درستی تصمیم می گیرد که جمشیدی تا پایان مسابقه بر روی نیمکت بنشیند. این در حالیست که جمشیدی در اظهارات خود به رفتارهای خود در پیراهن تیم ملی اشاره ای نداشته است. زمانیکه بازیکنی چه در تیمهای باشگاهی یا بخصوص ملی به خود اجازه دهد اینگونه از الفاظ نامناسب استفاده نماید و برخوردی هم با آن صورت نگیرد، سایر بازیکنان چه برداشتی خواهند داشت. ای کاش شاهین طبع خیلی زودتر با بازیکنان خاطی در حین تمرینات برخورد میکرد تا اکنون همان بازیکنان به ناحق شاهین طبع را متهم نکنند.

۱۰- محمد جمشیدی که پس از بازگشت از المپیک و انجام آن مصاحبه دور از واقعیت و طراحی شده از طرف چند خبرنگارنما، بیشتر با یک فرار رو به جلو‌، نگران سرانجام قرارداد قانونی خود با باشگاه شیمیدر می باشد. از این حرکتهای ایضائی میتوان به جلسه روز پنجشنبه ۱۴۰۰/۰۵/۱۴ اشاره کرد که با حضور چند نفر از بازیکنان تیم ملی در رستوران متعلق به پدر همسر خود، سعی در طرح ریزی و تشویش سایر بازیکنان تیم ملی و حتی بازیکنانی که از فهرست تیم ملی خط خورده اند، برای ایجاد جو منفی بیشتر و به دروغ علیه سرمربی تیم ملی می‌کند؛ از قضا چند روز پیش سجاد مشایخی نیز که پس از عملکرد بسیار ضعیف در فصل گذشته، به اردوی تیم ملی دعوت نشده بود، در خصوص تیم ملی شروع به مصاحبه می نماید و قطعا این داستان ادامه خواهد داشت.

۱۱- جمشیدی پس از تمام ادعاهای خود و ‌با سخره گرفتن باشگاه شیمیدر و حتی جوسازی علیه مدیران باشگاه در شبکه های مجازی در خصوص اینکه قطعا این فصل در گرگان خواهد بود، چند ویدیو و عکس منتشر کرد ولی باید دید با توجه به قانونی بودن قراردادش با باشگاه شیمیدر و تاکید این باشگاه به احقاق حقوق خود، برای جلب رضایت مدیران این باشگاه چه تلاشی خواهد کرد. همینطور باید دید عکس العمل شیمیدری ها با توجه به عدم جذب بازیکن ایرانی مشابه بجای جمشیدی و خسارت مالی و فنی و حیثیتی وارده، چه خواهد بود.

نکته پایانی و بسیار مهم در تمامی مطالب فوق این است که جامعه بسکتبال بایستی برای قضاوت در هر مطلبی که هر جوانکی میزند تحقیق و بررسی زیادی داشته باشد و از آن مهمتر نقش فدراسیون بسکتبال در این روزها بدون شک تنها سکوت کردن نمی باشد! و رییس فدراسیون بایستی به این موضوع توجه داشته باشد که جایگاه و شخصیت تیم ملی بواسطه حرکتهای سازماندهی شده اخیر چند بازیکن در خطر جدی قرار دارد و اینکه بازیکنان به راحتی اجازه دخالت در امور تیم ملی را داشته باشند، قطعا آینده بسیار نگران کننده ای را رقم خواهد زد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها