يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۰۷۰۳
زمان انتشار: ۱۳:۱۶     ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
سازمان هواشناسی با هشدار نسبت به افزایش ارتفاع امواج در سواحل شمالی و جنوبی از رگبار و رعدوبرق در ۱۴ استان و کاهش ۳ تا ۶ درجه‌ای دما در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از مشرق، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز یکشنبه در برخی مناطق آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، گیلان، مازندران، گلستان و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان، هرمزگان و جنوب غرب کرمان در بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر رگبار وزش باد شدید موقتی و رعد و برق پیش‌بینی شده است.

دوشنبه همین شرایط در برخی از مناطق استان‌های مازندران، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات البرز تهران، هرمزگان و جنوب غرب کرمان می دهد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز سه شنبه در برخی مناطق مازندران، شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و ارتفاعات سمنان شرق تهران، هرمزگان و جنوب غرب کرمان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر و وزش باد شدید مقاومتی رگبار و رعد و برق پیش‌بینی شده است.

روزهای چهارشنبه و پنجشنبه همین شرایط در برخی از مناطق سواحل دریای خزر از ارتفاعات البرز مرکزی ارتفاعات هرمزگان، جنوب غرب کرمان و جنوب شرق فارس پیش بینی می شود.

طی امروز و فردا در ساعت بعدازظهر و اوایل شب در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز و جنوب تهران، قم، سمنان، همدان، مرکزی، اصفهان، یزد، جنوب ایلام و غرب خوزستان از افزایش سرعت باد گاهی وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. همچنین در هفته جاری در اکثر مناطق کشور کاهش نسبی دما حدود ۳ تا ۶ درجه پیش بینی شده است.

توصیف سامانه: وزش باد نسبتا شدید، افزایش ارتفاع موج

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج بین یک تا ۱.۵ متر در سواحل و فراساحل

منطقه اثر:

یک‌شنبه ۱۴۰۰/۰۵/۲۴ : نواحی شمالی و مرکزی خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل خوزستان و بوشهر.

دوشنبه ۱۴۰۰/۰۵/۲۵ : نواحی شمالی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل خوزستان، بوشهر، غرب هرمزگان و سیستان و بلوچستان.

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۰۵/۲۶ : تنگه هرمز و دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل شرق هرمزگان و سیستان و بلوچستان.

چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۵/۲۷ : تنگه هرمز و دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل شرق هرمزگان و سیستان و بلوچستان.

اثر مخاطره: احتمال غرق شدن شناگران و قایق های کوچک و احتمال آسیب دیدن شناورهای سبک، نیمه سنگین، قفس ها و تورهای صیادی.

توصیه: احتیاط در شنا در سواحل و ممنوعیت در شنا در فراساحل، محدودیت تردد قایق های کوچک و شناورهای سبک و نیمه سنگین صیادی و رعایت احتیاط در صنایع فراساحل.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها