أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۰۷۴۸
زمان انتشار: ۱۳:۱۷     ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
جانشین دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: روند شکل‌گیری دولت سیزدهم از انتخابات تاکنون نشان‌دهنده این است که آقای رئیسی برای «اصلاح ساخت سیاسی دولت» هدف‌گذاری کرده است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از میزان، علی احمدی، جانشین دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ، با بیان اینکه عدم اولویت، ناهماهنگی و گسست و فقدان چهارچوب نظری برگرفته از هویت انقلاب اسلامی در دولت‌های گذشته منجر به متوقف شدن پیشرفت کشور، اتلاف منابع، به حاشیه رفتن سیاست‌های کلی نظام و ناکارآمدی در ارائه خدمات به مردم بوده است، گفت: دولت‌های نهم و دهم اگرچه پر کار و فعال بودند، اما فاقد یک چهارچوب نظری و اولویت‌بندی مسائل بودند.

وی ادامه داد: دولت یازدهم و دوازدهم در چارچوب ساختار نظام بین‌الملل فعالیت کرد و در عمل فرصت‌های خدمت به مردم را از دست داد.

جانشین دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در اوایل تیرماه در همین راستا طی نامه‌ای به ریاست جمهوری منتخب پیشنهاد دادم، روندهای سعی و خطا که دیگر صورت گرفت، فرصت تکرار آن‌ها میسر نیست.

وی با بیان اینکه از طرفی اولویت‌بندی مسائل در حوزه‌های مختلف از طریق دستیابی به نظام مسائل کشور و سیاست‌های کلی نظام مشخص شده است، افزود: یکی از این اولویت‌ها، اصلاح ساخت سیاسی دولت است. روند شکل‌گیری دولت سیزدهم از انتخابات تا کنون نشان‌دهنده این است که آقای رئیسی برای «اصلاح ساخت سیاسی دولت» هدف‌گذاری کرده و به طور مشخص در این هدف‌گذاری در پی محقق ساختن اصول اعلام شده در بیانیه «گام دوم انقلاب» است.

احمدی تصریح کرد: اولویت دیگر، بازگرداندن اعتماد عمومی است. آقای رئیسی در این بازه زمانی در مواضع و بیانات خویش بیش از هر چیز به دنبال «بازگرداندن اعتماد عمومی» است، متاسفانه سرمایه اعتماد جامعه به ساختارهای سیاسی در عملکرد نادرست و بدقولی‌های بسیار مدیران گذشته بسیار آسیب دیده است؛ و آقای رئیسی هوشمندانه بر این نگرانی و دغدغه بزرگ نظام انگشت تاکید نهاده است و بر همین اساس بر عنصر راستگویی یا به تعبیر خودش بر «قول صادق» تکیه می‌کند.

وی گفت: این یکی از حقایق تلخ و دل‌آزار جامعه است که متاسفانه فاصله‌ای میان بدنه جامعه و سطوح مدیران بروز کرده است و مقام معظم رهبری هم در برهه‌های مختلف نسبت به این فاصله و شکاف هشدار داده‌اند. هدف و فلسفه انقلاب اسلامی این بود که پایه‌گذار بنیاد یک دولت مردمی و حافظ منافع طبقات محروم جامعه باشد.

جانشین دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: اما گزارش‌هایی که متاسفانه در سال‌های اخیر از رخنه رانت، رواج اشرافیت و ویژه‌خواری، یا حیف و میل یا سطح برخورداری صاحب‌منصبان در میان افکار عمومی منتشر شد باعث بدبینی عمیق و در موارد حس تنفر در اقشار جامعه شد. بر همین اساس، در این دوره الگوی زیست دولتمردان نیز زیر ذره‌بین نگاه جامعه قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: آقای رئیسی نسبت به آثار مخرب پاره‌ای منازعات و رقابت‌های فرساینده حزبی وقوف دارد. بر همین اساس در با صراحت این پیام را به جریان‌ها و طیف‌های مختلف سیاسی و اجتماعی ارسال کرد که دولت سیزدهم، دولت وفاق ملی خواهد بود و برای اتحاد و انسجام جامعه که رکن اصلی «قدرت ملی» است تلاش خواهند کرد.

احمدی افزود: رئیس جمهور در تعبیری دقیق‌تر گفتند که انتخابات پایان مشارکت اجتماعی نیست بلکه از منظر دولت جدید، از امروز سنگ بنای مشارکت جمعی با حضور نخبگان و طیف‌های مختلف جامعه برای گشودن گره مشکلات اقتصادی و مدیریتی جامعه گذاشته می‌شود.

جانشین دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به نظر می‌آید آقای رئیسی مخاطرات و چالش‌های پیش روی دولت سیزدهم را به درستی شناسایی کرده و با اشراف نسبت به چالش‌های اصلی در حوزه‌های سلامت، دیپلماسی و برجام و عرصه اقتصادی، جمع‌بندی دقیقی از نقاط ضعف و آسیب‌های پیش‌رو دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها