امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۴۹۰۷۶۵
زمان انتشار: ۱۴:۰۶     ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
اطلاع درستی از مکان فعلی رئیس جمهور فراری افغانستان در دست نیست اما گفته می شود که وی به عمان رفته تا از آنجا به آمریکا برود.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از مهر، برخی رسانه ها مدعی هستند که اشرف غنی رئیس جمهور سابق افغانستان که ساعاتی بعد از تسلیم کابل به نیروهای طالبان، از این کشور گریخت؛ اکنون در عمان است و قصد دارد این کشور را هم به مقصد آمریکا ترک کند.

البته ادعا می شد که او بعد از فرار از افغانستان، به تاجیکستان پناه برده که دولت دوشنبه این موضوع را تکذیب کرد. در ادامه ادعا شد که او راهی ازبکستان شده است.

به هر حال، اطلاع دقیقی از سرنوشت او که از سوی بسیاری از افغان ها به خیانت متهم است، در دست نیست.

ژنرال «بسم الله محمدی» سرپرست وزارت دفاع ملی افغانستان، به دنبال فرار اشرف غنی، گفته بود: آنها دستان ما را از پشت بستند و وطن را فروختند، لعنت به این مرد ثروتمند و گروهش.

«عبدالله عبدالله» رئیس شورای مصالحه ملی در یک پیام تصویری، خروج غنی را تائید کرد و گفت که «رئیس جمهور پیشین» کشور را در وضعیت بدی قرار داده و خداوند با او محاسبه کند.

«حامد کرزی» هم از خروج او ابراز تاسف کرد و گفت که آقای غنی «کار را رها کرد».

«ضمیر کابلوف» نماینده روسیه در امور افغانستان هم درباره بیانیه طالبان مبنی بر اینکه آنها منتظر واگذاری کامل قدرت هستند و هر گونه فرصت تشکیل دولت موقت را رد کرده اند، گفت: تقصیر چیزی که آنها (طالبان) اکنون می گویند به گردن اشرف غنی (رئیس جمهور سابق افغانستان) به علت تعویق انداختن و امتناع از انجام گفتگوها (با طالبان) به مدت یک سال است. او (اشرف غنی) همه چیز را از دست داده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها