أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۰۸۳۳
زمان انتشار: ۱۳:۱۶     ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
همکاری دوباره با نکونام؟ چرا که نه!
مدیرعامل پیشین باشگاه فولاد خوزستان درباره فصل گذشته فوتبال ایران و مباحثی دیگر چون آخرین وضعیت پرونده محمد بلبلی در CAS توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از خبرگزاری تسنیم، در پایان فصل 1400-1399 فوتبال ایران، سعید آذری مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان بعد از دو سال حضور در اهواز از این باشگاه جدا شد. آذری در این مدت یک قهرمانی جام حذفی، یک مقام سومی لیگ برتر و دو بار کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را با این تیم تجربه کرده است. بر همین اساس گفت‌وگویی با او ترتیب داده‌ایم که در زیر می‌خوانید: 

با قهرمانی جام حذفی انتظارات از فولاد برآورده شد

فصلی که پشت سر گذاشتیم یکی از معدود فصل‌هایی بود که برای من به سختی گذشت. فکر می‌کنم کار کردن در استان خوزستان به‌عنوان یک مدیر ورزشی سخت‌تر از دیگر استان‌هاست، با توجه به اینکه مردم شریف خوزستان فوتبال را به خوبی می‌فهمند و به بازی هجومی علاقه دارند. مخصوصاً اینکه در هفت هشت سال گذشته تیم فقط در فصل پیش با کسب عنوان سومی و سهمیه لیگ قهرمانان آسیا، موفقیتی به دست آورده بود، انتظار این بود تیم امسال در شرایط بهتری قرار بگیرد. این انتظار فشار بیشتری را روی تیم گذاشت و بسته بودن پنجره نقل‌وانتقالاتی یکی از دلایلی بود که سختی کار را بیشتر کرد، اما فکر می‌کنم با قهرمانی جام حذفی انتظارات برآورده شده است. 

بداخلاقی هفته‌های پایانی اذیت‌مان کرد

واقعاً سال سختی را پشت سر گذاشتیم. هم جواد نکونام به‌عنوان سرمربی تیم و هم ما اذیت شدیم. حواشی در خوزستان هم زیاد است و فشار گروه‌های مختلف که خودشان دوست دارند در فولاد کار کنند زیاد است. بداخلاقی‌ هفته‌های پایانی هم مقداری ما را اذیت کرد، ولی ما ایستادگی کردیم و قهرمان شدیم و جام را به مردم خوزستان تقدیم کردیم. 

گرشاسبی مدیر لایقی است و برای او آرزوی موفقیت می‌کنم

دلخوری آنچنانی نداشتم، ولی به هرحال خواسته کوچکی که از مسئولان فولاد داشتم این بود که با توجه به بیماری همسرم اجازه بدهند که روز یکشنبه به آنها ملحق شوم که متأسفانه ظاهراً وقت زیادی نداشتند و دوست داشتند زودتر مراسم معارفه مدیرعامل جدید را برگزار کنند. خرده‌ای هم به آنها نمی‌گیرم، چون من به هیئت مدیره فولاد اعلام کرده بودم که با پایان قراردادم می‌خواهم کنار خانواده‌ام باشم. دوست داشتم در مراسم پایانی حضور داشته باشم، ولی قسمت نبود. برای آقای گرشاسبی پیشکسوت خوب‌مان در فولاد آرزوی موفقیت می‌کنم. ایشان مدیر لایقی است و سال‌ها در سطح بالای ورزش استان خوزستان کار کرده است. ایشان در پرسپولیس هم منشا خیر بوده است و امیدوارم در فولاد نیز موفق باشد.

خنثی کردن شیطنت‌ها انرژی زیادی از ما گرفت

با چالش‌های زیادی روبه‌رو شدم که مقداری حل کردن‌شان سخت بود، ولی افرادی که منافع آنها در فولاد به خطر افتاده بود بعضاً شیطنت‌های می‌کردند که خنثی کردن این شیطنت‌ها انرژی زیادی از ما می‌گرفت. این باعث می‌شد تمرکزمان گاهاً کمتر شود، ولی خدا را شکر بحران آنچنانی نداشتیم. بحران اتفاقی است که توأم با تغییرات باشد، ولی دیدید که تا روز آخر هیچ تغییری در مجموعه نداشتیم. 

نگران تکرار تجربه‌ ذوب‌آهن در فولاد بودم

بعد از رفتن مهندس علی محمدی شدیداً نگران شدم، چون تجربه بدی در ذوب‌آهن در زمان رفتن آقای مهندس ایمان و آقایان سعد محمدی و مهندس صادقی داشتم، مخصوصاً بعد از رفتن مهندس احمد صادقی در باشگاه ذوب‌آهن بسیار اذیت شدم. تغییر پیاپی مدیران شرکت فولاد خوزستان فضای‌های متفاوتی را برای اعضای تیم به وجود می‌آورد که ممکن بود کمک‌های کارخانه با چالش روبه‌رو شود، ولی خوشبختانه اینگونه نشد و هم آقای قلعه‌نویی و هم آقای ابراهیمی بعد از آقای محمدی از من و تیم حمایت کردند. از همه این عزیزان تشکر می‌کنم و امیدوارم موفق باشند.

 همان که گفتم! فعلاً فقط استراحت می‌کنم

همیشه سعی کردم با هواداران فوتبال صداقت داشته باشم و همیشه همان کاری را انجام می‌دهم که گفته‌ام. در این 17 سال زمان زیادی را صرف کارم کردم و فکر می‌کنم به خانواده‌ام ظلم کردم. در این دو سه ماه شدیداً به من نیاز دارند و طبق همان صحبتی که کردم فعلاً استراحت می‌کنم و به امورات زندگی‌ام می‌پردازم. امیدوارم اعضای خانواده‌ام من را ببخشند. آنها نقش زیادی در پیشرفت من داشته‌اند. دختر و همسرم برای دسترسی به موفقیت و پیشرفت کمک زیادی به من کردند. آنها الان به من نیاز دارند و ترجیح می‌دهم کنارشان باشم. 

امیدوارم مدیران بعدی فولاد حداقل یک بار آیین‌نامه نقل‌وانتقالاتی را بخوانند

شش هفت رو مانده به بازی فینال، باشگاه سپیدرود تازه یادش افتاد می‌تواند به‌عنوان خوانده به دادگاه دادخواست بدهد! آنها دادخواست را ارائه کردند، ولی هیچگونه وجهی را جهت دادرسی پرداخت نکرده بودند و من تعجب کردم که چگونه CAS بدون پرداخت هزینه دادخواست را پذیرفت! طبق صحبتی که با وکلای ایتالیایی، آقای چیواله و تتمانی و همچنین آقای دکتر میرحیدری و آقای عارف‌نیا داشتیم قاعدتاً باید در این دو سه روزه منتظر صادر شدن رأی اولیه این پرونده برای باز شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی باشیم. امیدوارم این اتفاق برای فولاد خوزستان رخ بدهد و پنجره تابستانی باز شود. امیدوارم از این به بعد مدیرانی که وارد فولاد می‌شوند، حتی آنهایی که تخصص در این زمینه ندارند، حداقل یکبار آیین نامه نقل‌وانتقالاتی را بخوانند تا مشکل‌ساز نشود. البته خوشبختانه در فولاد آقای گرشاسبی آمده است که در این رابطه تخصص دارد و ان‌شاءالله دیگر در این حوزه حداقل مشکلی برای فولاد به وجود نیاید. 

خطری استقلال را تهدید نمی‌کند، فدراسیون بین ما تفاوت قائل شد

یکی از طرفین شکایت ما در دادگاه CAS فدراسیون فوتبال و مخصوصاً دو کمیته تعیین وضعیت و استیناف هستند و طرف دیگر نیز باشگاه سپیدرود. البته استقلال هم در قسمتی مطرح است. در این مورد که چگونه پیوستن بلبلی به این باشگاه مخاطره‌ای نداشت، ولی در ارتباط با فولاد این اتفاق رخ داده است. خطری استقلال را تهدید نمی‌کند، ولی فدراسیون فوتبال این تفاوت را قائل شده است، آنهم در پرونده‌ای که نباید اینقدر بزرگ می‌شد.

مصلحت‌اندیشی فدراسیون زیر پا گذاشتن قوانین CAS است

این موضوع را من هم شنیده‌ام. این خبر خیلی خوشحال‌کننده است برای هواداران فولاد که می‌تواند تیم‌شان یارگیری کند. هفته پیش خودم با آقای عزیزی خادم در فینال جام حذفی صحبت کردم. ایشان گفت باید اجازه بدهیم که رأی CAS صادر شود، چون اگر فدراسیون فوتبال بخواهد الان با کدخدامنشی و مصلحت‌اندیشی پنجره فولاد را به صورت موقت هم باز کند، این زیر پا گذاشتن قوانین CAS است و مشکلی به مشکل دیگر اضافه می‌شود. پرونده‌ای که در این دادگاه پیگیری شده، اگر قرار باشد در آن تغییر پیش بیاید، عزیزان باید پاسخگو باشند که چرا اصلاً این پرونده را در ابتدا بسته‌اند، بنابراین اگر قبل از صدور رأی فدراسیون فوتبال بخواهد رأی قبلی‌اش را عوض کند باید در ارتباط با چرایی بستن پنجره پاسخگوی CAS باشد. CAS سؤال می‌کند اگر قرار است پنجره باز باشد، چرا آن را بستید؟!

آقایانی که پنجره فولاد را بستند، الان باید پاسخگو باشند

آقایانی که پنجره فولاد را پیش از لیگ قهرمانان بستند فکر می‌کنم هنوز در فدراسیون حضور دارند. پس باید در این مورد پاسخگو باشند. امیدوارم کار فولاد سریعاً حل شود، چون هواداران این تیم منتظر جذب بازیکنان خوب هستند.

همکاری دوباره با نکونام؟ چراکه نه؟!

یکی از بهترین مربیانی که با آن کار کردم جواد نکونام است. جواد یک سبقه ملی فوق‌العاده‌ای دارد. در یکی دو سال گذشته هم اثبات کرد حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. فکر می‌کنم بعد از ذوب‌آهن و سپاهان، فولاد سومین تیم شهرستانی است که می‌تواند دو سال پیاپی به لیگ قهرمانان راه پیدا کند. کار کردن با جواد افتخار است. چراکه نه؟ اگر ان‌شاءالله در آینده فرصتی باشد، قطعاً با او کار می‌کنم. کار کردن با جواد نکونام همیشه لذت‌بخش است. ما دو سال با هم همکاری کردیم. کار کردن با او سخت اما لذت‌بخش است. او دو سال روی تیمش واقعاً وقت گذاشت و با جدیت کارها را دنبال کرد. موفقیت اتفاقی نیست و یک کار گروهی فوق‌العاده را در فولاد با جواد نکونام انجام دادیم و حتماً اگر فرصتی بود در آینده دوباره همکاری‌مان را ادامه می‌دهیم. 

علی محمدی نقش تعیین‌کننده‌ای در موفقیت‌های فولاد داشت

دو سال گذشته با همه سختی‌هایش برای من سال‌های خوشحال‌کننده‌ای بود. در استانی که انواع و اقسام محرومیت‌ها در آن وجود دارد و اخیراً با چالش‌های خشکسالی و کم‌آبی هم دست و پنجه نرم می‌کند، فکر می‌کنم بهترین اتفاق برای‌شان قهرمانی تیم در جام حذفی بود. دست مردم خوزستان را می‌بوسم. در این استان به جز شرافت و غیرت چیزی ندیدم. آنها به من و خانوادم احترام گذاشتند. دو سال پیش وقتی می‌خواستم به فولاد بروم عده‌ای می‌گفتند به باشگاه دیگری که آن زمان بحثش بود بروم، ولی من فولاد را با مطالعه انتخاب کردم و خدا را شکر به من کمک شد و دوران خوبی را پشت سر گذاشتم. برای همین باید از مردم خوزستان تشکر کنم. باید تشکر ویژه‌ای هم از آقای مهندس علی محمدی مدیرعامل قبلی شرکت فولاد خوزستان داشته باشم. ایشان اگر محبت نمی‌کرد شاید من هرگز به فولاد نمی‌رفتم. ایشان نقش فوق‌العاده تعیین‌کننده‌ای در موفقیت‌های دو سال اخیر فولاد داشت. برای ایشان هر جا که هست، آرزوی موفقیت دارم. به همه کارگران و مدیران فولاد که نقشی در موفقیت‌های تیم داشتند هم خسته نباشید می‌گویم و از آنها و هواداران که تا آخرین روز همراه ما بودند تشکر می‌کنم. 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها