يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۰۸۴۸
زمان انتشار: ۲۰:۰۶     ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
همراه اول بالاترین درصد پوشش خدمات ارتباطی را در کل کشور به خود اختصاص داد. براساس جدیدترین گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اپراتور اول ۹۶.۹ درصد از جمعیت کل کشور را تحت پوشش فناوری‌های ارتباطی خود قرار داده است که به این ترتیب با فاصله قابل‌توجهی از دو اپراتور ام.تی.ان-ایرانسل و رایتل در مقام نخست قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از موبنا؛ گزارش سه ماهه اول سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی حاکی از پیشتازی همراه اول در ارائه خدمات اینترنت همراه نسل‌های دو،‌ سه و چهار در مقایسه با سایر اپراتورهای فعال در کشور است.

این گزارش نشان می‌دهد بخش عمده‌ای از جمعیت کشور ایران به فناوری اینترنت همراه اپراتور اول دسترسی دارند؛ به‌طوری‌که ۸۷.۲ درصد از جمعیت کل کشور دسترسی به نسل دو، بیش از ۸۳ درصد نسل سه و ۶۱ درصد از کل مردم ایران نیز تحت پوشش آنتن‌های نسل چهارم همراه اول هستند.

این آمار در حالی‌ است که اپراتور دوم یا همان ام.تی.ان-ایرانسل که خود را بزرگ‌ترین اپراتور دیجیتال کشور می‌داند، در بحث توسعه‌یافتگی به‌طور معناداری از همراه اول عقب‌تر است. براساس گزارش رگولاتوری، اپراتور دوم در بحث خدمات ارتباطی نسل دو ۸۷.۲ درصد، نسل سه ۸۳.۶ درصد و نسل چهار نیز تنها ۶۱ درصد از جمعیت کشور را تحت پوشش قرار می‌دهد.

این در‌حالی است که اگر آمار همراه اول و ایرانسل را در بحث پوشش جمعیتی خدمات نسل چهار باهم مقایسه کنیم، همراه اول به ۸۱ درصد از جمعیت ایران خدمات می‌دهد، اما ام.تی.ان-ایرانسل با اختلاف ۲۰ درصد کمتر از همراه اول، صرفاً به ۶۱ درصد از مردم کشورمان امکان ارائه خدمات نسل چهارم را دارد.

اما این آمار و ارقام درخصوص رایتل کاملا نشان از عدم توسعه‌یافتگی این اپراتور در بحث زیرساخت‌های مخابراتی دارد. براساس گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی رایتل صرفاً به ۶۰.۵ درصد از جمعیت کشور خدمات نسل سه و ۲۲.۵۳ درصد نیز خدمات نسل چهار ارائه می‌کند.

این آمار زمانی که به گزارش‌های ارائه شده در خصوص خدمات رومینگ ملی نیز مراجعه می‌کنید، معنا دقیق‌ترین می‌یابند؛ به‌طوری‌که همراه اول براساس گزارش‌ها بیشترین سطح خدمات رومینگ ملی در میان اپراتورهای فعال تلفن‌همراه کشورمان را هم به خود اختصاص داده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد همراه اول در مجموع میزبان بیش از ۱۴ میلیون تماس از مشترکین اپراتورهای ام‌‌.تی.‌ان‌-ایرانسل و رایتل بوده است. در واقع بیش از ۷۸ درصد از کل رومینگ‌های انجام شده در کشور به میزبانی همراه اول بوده است. این آمار نیز در تکمیل سطح پوشش گسترده همراه اول در سراسر کشور، نشان از خدمات گسترده‌ این اپراتور دارد.

لازم به ذکر است همراه اول بیش از ۱۰ میلیون و ۶۸۸ هزار مشترک نسل سوم و ۳۳ میلیون نفر نیز مشترک نسل چهارم دارد. این در حالی است که ام.تی.ان-ایرانسل هفت میلیون مشترک نسل سه و ۲۹ میلیون مشترک نسل چهارم دارد و رایتل نیز که توسعه بسیاری کمی داشته، صرفاً ۸۴۶ هزار نفر مشترک نسل سه و نزدیک به سه میلیون مشترک نسل چهارم دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها