يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۰۸۵۲
زمان انتشار: ۲۰:۲۱     ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
صبح امروز؛
آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری اسلامی ایران در تماسی تلفنی با ولادیمیر پوتین همتای روسی خود درباره اوضاع افغانستان و همچنین احیای برجام گفت و گو کرد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایرنا از مسکو، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد که پوتین و رئیسی در تماس تلفنی آمادگی خود را برای کمک به برقراری صلح و ثبات در افغانستان اعلام کردند.

در این تماس تلفنی که پوتین، پیروزی رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری و آغاز دوره دولت وی را تبریک گفت، دو طرف دورنمای ازسرگیری مذاکرات برای اجرای برجام را مورد بررسی قرار دادند.

مذاکرات برای احیای برجام بین گروه ۱+۴ و ایران که چند دور آن در وین برگزار شد از ۲۰ ماه ژوئن متوقف شده است و انتظار می رود در ماه سپتامبر ازسرگرفته شود.

سران ایران و روسیه در ادامه گفت وگوی تلفنی از سطح روابط دو کشور ابراز خرسندی کردند.

کرملین نوشت : پوتین و رئیسی با توجه به درخواست رسمی ایران برای پیوستن به سازمان همکاری شانگهای در مورد مقدمات اجلاس این سازمان گفت و گو کردند.

در این گفت و گوی تلفنی سران ایران و روسیه بر پایبندی به تداوم همکاریهای سودمند متقابل تاکید و در این رابطه موضوعات اصلی دستور کار دوجانبه ازجمله طرح های مشترک بزرگ در عرصه های تجاری و اقتصادی و همکاری در مبارزه با انتشار و همه گیری ویروس کرونا را بررسی کردند.

به دنبال اعلام پیروزی رسمی سیدابراهیم رئیسی در سیزدهمین دوره انتخابات جمهوری اسلامی ایران بلافاصله پیام های تبریک روسی به رئیس جمهور منتخب ابراز شد و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نخست رئیس جمهوری در جهان بود که به رئیسی تبریک گفت. به دنبال آن دیگر مقامات و شخصیت های روسیه هم برای رئیسی پیام تبریک فرستادند و دوره جدید را تقویت و شکوفایی روابط نام نهادند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها