يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۰۹۳۶
زمان انتشار: ۱۰:۰۸     ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
حرکت گزینه ورزش روی لبه تیغ ؛
گزینه دولت سیزدهم برای نشست روی صندلی وزارت ورزش و جوانان به عنوان یک چهره ورزشی در تلاش است تا بتواند رای اعتماد نمایندگان مجلس را کسب کند اما آیا سجادی در دومین پرش موفق خواهد شد؟

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598 به نقل از مهر، شمارش معکوس برای تصمیم سرنوشت ساز حوزه ورزش از چند روز قبل آغاز شده و با ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس به لحظات حساس خود نزدیک می‌شود تا مشخص شود که «سیدحمید سجادی هزاوه» می‌تواند رای اعتماد را از نمایندگان مجلس بگیرد یا مثل ۱۰ سال قبل با دست خالی صحن خانه ملت را ترک خواهد کرد.

حمید سجادی برای اهالی ورزش چهره‌ای شناخته شده و نام آشناست. مردی که در دوران جوانی عناوین قهرمانی پرتعدادی را در دوومیدانی به کارنامه ورزش ایران افزود و رکوردهای ماندگاری را در آسیا و ایران به یادگار گذاشت. او در دوران ورزشی چهره‌ای محبوب بود و خاطرات خوشی را از خود بر جا گذاشت.

وضعیت سجادی در آستانه رای اعتماد/موافقان پرسروصدا و مخالفان خاموش

گزینه ابراهیم رئیسی برای وزارت ورزش اما پس از پایان دوران قهرمانی شرایط متفاوتی را تجربه کرد. او که به سمت ادامه تحصیلات رفته بود توانست دکترای برنامه‌ریزی در تربیت بدنی را دریافت کند و در کنار آن مسئولیت‌های مختلفی را هم بپذیرد که مهمترین آنها معاونت سازمان تربیت بدنی بود.

سجادی مدیریت باشگاه سایپا را هم تجربه کرد و در سال ۹۰ و در دولت احمدی نژاد برای تصدی وزارت ورزش به مجلس پیشنهاد شد اما نتوانست رای اعتماد نمایندگان را بگیرد و عرصه ورزش را برای چند سال ترک کرد تا به فعالیت‌های جانبی بپردازد و در کنارش تدریس در دانشگاه را هم در دستور کار قرار دهد.

حالا سجادی در آستانه یک محک بزرگ و جدی دیگر قرار گرفته است. او برای دومین بار به عنوان گزینه پیشنهادی راهی مجلس شده است و از روز شنبه تلاش برای گرفتن نظر موافق نمایندگان را آغاز کند. او بسیار امیدوار است با استفاده از تجربیات گذشته این بار با موفقیت «مانع» آخر را رد کند و بر صندلی وزارت ورزش و جوانان تکیه بزند.

وضعیت سجادی در آستانه رای اعتماد/موافقان پرسروصدا و مخالفان خاموش

دونده استقامت ایران این بار حمایت خوبی را از ابراهیم رئیسی پشت خود دارد که در صحن علنی مجلس به تمجید از سوابق گزینه پیشنهادی اش پرداخت و حمید سجادی را گزینه‌ای مناسب و «ورزشی» برای وزارت ورزش دانست و ابراز امیدواری کرد نمایندگان مجلس به او رای موافق دهند.

سجادی که از روز شنبه تلاش‌ها و رایزنی‌هایش را در مجلس آغاز کرده تا نظرات موافق بیشتری را به خود جلب کند، با استقبال اهالی ورزش مواجه شده و اکثر کارشناسان، صاحب نظران، روسای فدراسیون‌ها، برخی نمایندگان مجلس و مدیران ورزش او را گزینه‌ای شایسته و مناسب برای حضور در وزارت ورزش دانسته‌اند.

در حالی که موافقان حضور سجادی در وزارت ورزش با مصاحبه‌های پرتعداد خود سروصدای زیادی به راه انداخته‌اند و بر شایسته بودن وی مُهر تایید زده‌اند، مخالفان او که در خانه مجلس حضور دارند سکوت کرده‌اند و در انتظار روز رای گیری هستند.

وضعیت سجادی در آستانه رای اعتماد/موافقان پرسروصدا و مخالفان خاموش

پیگیری‌ها از وضعیت حمید سجادی در آستانه گرفتن رای اعتماد از مجلس نشان می‌دهد که او بر روی لبه تیغ قدم برمی دارد و برای آنکه بتواند از این وضعیت عبور کند نیاز به رایزنی و تعامل با گروه مخالفان دارد تا شرایط را به سود خود تغییر دهد.

آنچه مسلم است نظر موافق اهالی ورزش هر چند که در روشن کردن ذهن نمایندگان تاثیرگذار است اما نمی‌تواند در تعداد آرای موافق و یا مخالف تاثیر زیادی داشته باشد چرا که رای نهایی با ۲۹۰ نماینده‌ای خواهد بود که قرار است موضع خود در مورد سجادی را اعلام کنند.

روزهای باقی مانده تا رای گیری برای حمید سجادی حیاتی‌ترین ساعات و لحظات است تا بتواند نظر مخالفان خود که از جمله افراد تاثیرگذار مجلس نیز به شمار می‌روند را برگرداند و بر تعداد موافقانش بیفزاید تا ورزش این بار در همان مرحله اول وزیر خود را بشناسد و تکلیفش مشخص شود و کار دوباره به دوره سرپرستی و تکرار ماجرای معرفی وزیر و مجلس و رای اعتماد و … کشیده نشود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها