يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۰۹۴۴
زمان انتشار: ۱۰:۲۵     ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
آیا شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که با شیوع کووید١٩ مجبور به کار در خانه شدند؟ اگر پیش از این نیز دفتر کار و محل سکونت شما یکی بوده و اکنون نیز نمی‌دانید تا چه زمانی این شرایط ادامه پیدا می‌کند، ١٠ راهکار ساده و ارزان برای رونق بخشی به دفتر کار خانگی شما ارائه کرده‌ایم.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از شهرآرا نیوز:  آیا شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که با شیوع کووید١٩ مجبور به کار در خانه شدند؟ اگر پیش از این نیز دفتر کار و محل سکونت شما یکی بوده و اکنون نیز نمی‌دانید تا چه زمانی این شرایط ادامه پیدا می‌کند، Magazine PC در شماره جدید خود ١٠ راهکار ساده و ارزان برای رونق بخشی به دفتر کار خانگی شما ارائه کرده است. پس پیش از آنکه هزینه بیشتری صرف تجهیز دفتر خود کنید یا غرق در کار شوید، این توصیه‌ها را بخوانید.


۱. در هدفون سرمایه گذاری کنید

منصفانه که نگاه کنیم، این مورد توصیه چندان ارزان قیمت و مناسبی برای شروع فهرست نیست، اما محل سکونت، دفتر کار اصلی شما نیست و دیگران تمایلی به شنیدن مکالمات شما ندارند. پس مجبورید ساعات طولانی در روز آن‌ها را به گوش داشته باشید. انتخاب یک هدفون مناسب که نویز محیط را به خوبی بگیرد و روی گوش شما سنگینی نکند ضرور است.


۲. بالشت پشتی

در منزل به میز و صندلی مدیریتی گران قیمت احتیاجی ندارید، زیرا به راحتی می‌توانید با یک پشتی یا بالشتک، صندلی معمولی منزل را استفاده کنید. می‌توانید به جای پرداخت هزینه و خرید کوسن، با بالشت‌های تخت خواب نیز نیاز خود را رفع کنید.


۳. مانیتور یا لپ تاپ خود را بالا نگهدارید

هنگام نگاه کردن به رایانه، چشمان شما باید با نمایشگر هم سطح باشد. به طور معمولی، صفحه نمایش رایانه‌ها پایین‌تر هستند که موجب خمیدگی گردن و آسیب‌های بعدی می‌شوند. اگر مانیتور استفاده می‌کنید، مشکل با گذاشتن چند کتاب زیر آن حل می‌شود. اما کاربران لپ تاپ باید به فکر صفحه کلید و موس جانبی باشند. افزایش ارتفاع لپ تاپ اگرچه برای چشم مناسب است، تایپ با صفحه کلید بالاتر از سطح معمول به مچ دست آسیب می‌رساند.


۴. نورپردازی

اگر در طول ساعات کاری از تماس تصویری استفاده می‌کنید، پشت به نور (پنجره یا لامپ) نباشید. اگر اتاق به خودی خود کم نور است، نور یک چراغ مطالعه کمک کافی است.


۵. شارژر کجاست؟

شارژر همه وسایلی که در طول روز استفاده می‌کنید باید در دسترس باشند. وقت باارزش خود را صرف پیدا کردن پریز یا سیم شارژر نکنید.


۶. گره نخورید!

بسیاری از دفاتر و خانه‌ها در محل پرینتر، رایانه، تلفن همراه، هارد اکسترنال و شارژر‌ها با آشفتگی کابل‌های درهم تنیده مواجه هستند. آن‌ها را جدا کنید و حتی اگر نخواهید هزینه کنید، با یک تکه چسب نواری به یکدیگر متصل و از آشفتگی میزکار خود جلوگیری کنید.


۷. دستمال کجاست؟

اجازه ندهید موی حیوانات خانگی، گرد و خاک پنجره‌های باز یا سر خوردن فنجان چای همه دیتا و تماس‌های شما را نابود کند. از دستمال‌های مخصوص میکروفیبر گرفته تا دستمال کهنه خشک کردن ظروف یا حتی دستمال توالت می‌تواند برای این منظور استفاده شود، البته به شرطی که در دسترس باشند!
10 راهکار ساده و ارزان برای رونق ‌دادن به دفتر کار خانگی


۸. هوا را داشته باشید

آروماتراپی یا رایحه درمانی روشی برای ایجاد آرامش در محیط است. یک شمع یا چند قطره روغن معطر را در یک فنجان حاوی آب گرم بریزید تا انرژی و آرامش را به شما هدیه دهد.


۹. سبز باشید

پژوهش‌ها نشان می‌دهند که مجاورت با طبیعت می‌تواند آثار مثبتی بر خلق و خو و کارایی کارکنان داشته باشد. پس نگاه کردن از پنجره به منظره‌ای با درختان و گل‌ها یا قراردادن گلدان‌های کوچک روی میز کار را فراموش نکنید.


۱۰. پارازیت، مهمان همیشگی

دفاتر کار خانگی از پارازیت‌ها و اختلال‌های محیطی غیرکاری در امان نیستند، اما دست کم می‌توانید با حذف هرچه ممکن است برای شما حواس پرتی بیاورد از اثرگذاری آن‌ها بکاهید.
 
ترجمه:عادل نجفی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها