أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۰۹۴۸
زمان انتشار: ۱۰:۳۸     ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
در موافقت با وزیر پیشنهادی اطلاعات؛
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: برنامه های وزیر پیشنهادی اطلاعات منطبق با اسناد بالادستی و واجد شرایط برای این وزارت خانه است.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598 به نقل از مهر، در ادامه جلسه علنی نوبت صبح روز یکشنبه ( ۳۱ مردادماه) مجلس شورای اسلامی روح الله نجابت سخنگوی کمیسیون شوراها و سیاست داخلی گزارش این کمیسیون در مورد بررسی رأی اعتماد به اسماعیل خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات را قرائت کرد.

وی گفت: طی استعلامات صورت گرفته، خطیب در سال ۵۴ وارد حوزه علمیه قم شده و در درس خارج بزرگانی مثل آیت الله خامنه ای، آیت الله فاضل لنکرانی، آیت الله مکارم شیرازی و حاج آقا مجتبی تهرانی حضور یافته است.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس افزود: خطیب در سال ۵۹ توسط سردار شهید حسن باقری وارد کار اطلاعاتی شده و در سال ۶۰ با مجروحیت شدید جانباز می شود. وی برادر شهید است و از سال ۹۱ تا ۹۸ مسئول حفاظت اطلاعات قوه قضائیه بوده است و از سال ۹۸ به بعد نیز در آستان قدس مشغول بوده است.

نجابت در تشریح رئوس برنامه‌ها و تعهدات خطیب به کمیسیون شوراها، گفت: مقابله هوشمندانه، قاطع و جدی با بنیان ها، روندها، بازیگران، گلوگاه ها و خاستگاه های شریان اصلی فساد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، استفاده حداکثری از نیروهای انقلابی در ساختار اداری و اجرایی وزارتخانه با اولویت جوانان انقلابی و حزب اللهی، فعال سازی دیپلماسی پنهان برای تبادلات اطلاعاتی مؤثر و افزایش نفوذ و عمق استراتژیک نظام با کشورهای هم پیمان منطقه و فرامنطقه، حمایت از نهضت های اسلامی، حزب الله و همکاری با نیروی قدس انقلاب اسلامی در ارتباط با جبهه مقاومت، مقابله پیشگیرانه هدفمند و هوشمندانه با جریان نفوذ در ساختار حاکمیتی به ویژه مراکز و کانون های حیاتی کشور از رئوس برنامه های وزیر پیشنهادی اطلاعات بود که در کمیسیون شوراها تشریح شد.

وی با اشاره به تطبیق برنامه های وزیر پیشنهادی با اسناد بالادستی، بیانیه گام دوم و قانون برنامه گفت: برنامه های وزیر پیشنهادی اطلاعات مطابق با قوانین بالادستی بود.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تأکید کرد: کمیسیون در پایان اعلام کرد با توجه به تحصیلات حوزوی و سوابق اطلاعاتی و امنیتی خطیب، مشروط به اجرای برنامه ها، وزیر پیشنهادی اطلاعات واجد شرایط احراز این پست است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها