أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۱۰۰۵
زمان انتشار: ۱۱:۲۱     ۰۱ شهريور ۱۴۰۰
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: بررسی آمارها نشان داده که میزان ابتلا به ویروس کرونا در افرادی که قبلا واکسن زده‌اند، ۲ نفر از بین یک هزار واکسینه شده است.

به گزارش پایگاه 598، جلال رحمانی روز دوشنبه با اعلام این مطلب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بررسی‌های آماری در استان قزوین نشان می‌دهد که از بین یک هزار فردی که واکسن می‌زنند، ۲ نفر بعدها با تست مثبت کووید ۱۹ در بیمارستان بستری و برای ۹۹۸ نفر دیگر ایمنی در برابر این بیماری ایجاد می‌شود.

وی بت بیان اینکه بیشتر افرادی که قبلا واکسن زده و دوباره به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند، افراد مسن و دارای بیماری‌های زمینه‌ای می باشند، تصریح کرد: این مساله نشان می‌دهد سیستم ایمنی این افراد نمی‌تواند با وجود واکسن در مقابل این ویروس مقاومت کند.

رحمانی تاکید کرد: براساس اعلام وزارت بهداشت و تصمیم ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، اگر بیش از ۷۵ درصد جامعه هدف در ایران واکسینه شوند، مشکل خاصی در خصوص ابتلای مجدد به این بیماری وجود نخواهد داشت و یک ایمنی نسبی در جامعه فراهم می‌شود.

این مسؤول با بیان اینکه تعداد بستری‌های ناشی از ویروس کرونا در استان قزوین ۷۰ درصد افزایش داشته، اظهار داشت: ویروس سویه کرونای دلتا به قدری در شیوع و انتشار سریع است که گفته می شود اگر در خانواده‌ای تنها یک نفر به این ویروس مبتلا شود، مابقی اعضای خانواده نیز به آن مبتلا خواهند شد.

رحمانی بیان داشت: با وجود شدت همه گیری این نوع ویروس در قزوین اما مرگ و میر ناشی از این بیماری نسبت به میزان بستری‌ها کاهش یافته تا جایی که پیش از آن مواردی بود که با وجود ۶۰۰ بستری شده روزانه ۱۴ فوتی به همراه داشت اما اکنون با وجود ۹۵۰ بیمار بستری شده روزانه با ۱۴ تا ۱۵ مورد فوتی روبرو بودیم و مابقی روزها نیز میزان مرگ و میرها حتی کمتر از ۱۰ مورد بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین در پاسخ به برخی از شایعات در مورد عملکرد ضعیف برخی واکسن‌ها، افزود: تمام واکسن‌های موجود در سطح استان مورد تایید قرار گرفته و در حال تزریق نیز می باشد و به محض تزریق دز دوم نیز تا بیش از ۸۵ درصد ایمنی ایجاد شده و از ۹۸ درصد مرگ و میرها نیز جلوگیری می شود.

این مسؤول اضافه کرد: تلفیق واکسن آسترازنکا و فایزر به شکل مخلوط با هدف اثرگذاری و ایمنی بیشتر در برخی کشورها در حال تست شدن بوده و هنوز نتایجی قابل ملاحظه‌ای اعلام نشده و افرادی که سووال می‌کنند آیا می‌توان به جای نوبت دوم واکسن آسترازنکا، واکسن دیگری انتخاب کرد، هنوز ابلاغی از سوی وزارت بهداشت در این زمینه صادر نشده است.

رحمانی خاطرنشان کرد: به غیر از واکسن آسترازنکا که دز دوم آن در قزوین موجود نیست، مابقی واکسن‌ها به اندازه کافی وجود داشته و مشکلی در این زمینه نداریم و امیدواریم با ارسال واکسن آسترازنکا از کشور مبدا، دغدغه برخی شهروندان از این زمینه نیز مرتفع شود اما شهروندان توجه داشته باشند که تا یک ماه تاخیر در تزریق دز دوم این نوع واکسن، مشکلی ایجاد نخواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها