أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۱۰۳۹
زمان انتشار: ۱۳:۴۵     ۰۱ شهريور ۱۴۰۰
همزمان با سالروز تدفین شهدای کربلا دسته بنی‌اسد به صورت نمادین راه‌اندازی شده است و در این دسته که فقط بانوان حضور دارند، افراد با در دست داشتن بیل و فانوس به سوی حرم ارباب مشرف می‌شوند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، پس از عاشورا، بانوان بنی‌اسد از محل واقعه عبور می‌کردند که با پیکرهای شهدای کربلا مواجه شدند. آن‌ها مردان خود را با خبر کردند تا برای دفن شهدای کربلا کمک کنند. اما آن‌ها بی‌اعتنایی کردند؛ تا اینکه بانوان بنی‌اسد همراه با بیل برای دفن پیکرهای مطهر اقدام می‌کنند که در آن زمان مردان به خود آمده و به آنجا می‌روند که در نهایت در ۱۳ محرم یعنی سه روز پس از عاشورا، امام سجاد (ع) همراه با آن‌ها شهدای کربلا را دفن می‌کنند.

بر همین اساس، همزمان با سالروز تدفین شهدای کربلا دسته بنی‌اسد به صورت نمادین راه‌اندازی شده است و در این دسته که فقط بانوان حضور دارند، افراد با در دست داشتن بیل و فانوس به سوی حرم ارباب مشرف می‌شوند. در سال‌های اخیر در دسته بنی‌اسد، بانوان همراه با سبد حصیری ناله‌کنان به سوی حرم امام حسین (ع) می‌روند و به عزاداری می‌پردازند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها