أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۹۱۱۳۹
زمان انتشار: ۱۴:۳۲     ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
سخنگوی گمرک گفت: روند تجارت بین ایران و افغانستان که طی یک ماه و نیم گذشته کند شده بود تقریباً به حالت عادی باز گشته است.

به گزارش پایگاه 598، روح‌الله لطیفی سخنگوی گمرک ابراز کرد: با بروز تحولات و اتفاقاتی که در کشور افغانستان طی یک ماه و نیم گذشته به‌وجود آمده بود تجارت کشور با افغانستان متوقف نشد و فقط در مرز ماهی‌رود کمتر از 24 ساعت، مرز دوقارون کمتر از 3 روز و مرز میلک کمتر از 5 روز توقف را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: به‌دلیل اتفاقاتی که در کشور افغانستان افتاد در برخی از روز‌ها تاجر‌ها تصمیم گرفته بودند که میزان کالا‌های خود را کمی کاهش دهند، البته طی چند روز گذشته میزان تبادل کالا در مرز‌های سه‌گانه ما با افغانستان دوباره افزایش پیدا کرده و به حالت عادی بازگشته است.

سخنگوی گمرک گفت: معمولاً در ماه شهریور ایران با عرضه تره‌بار برای مردم افغانستان صادرات خود را افزایش می‌دهد و کنار این کالا صادرات کالا‌هایی مثل شوینده، مواد غذایی و مصالح ساختمانی هم از این مرز‌ها افزایش پیدا خواهد کرد.

لطیفی افزود: طی 5ماهه نخست امسال 2 میلیون و 165 هزار تن کالا به‌ارزش 855 میلیون دلار از ایران به کشور افغانستان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل یک و 7دهم درصد کاهش و نسبت به سال 98 پنج درصد کاهش داشته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها