أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۱۱۶۲
زمان انتشار: ۰۹:۳۷     ۰۴ شهريور ۱۴۰۰
رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند گزارش محرمانه‌ای که دستگاه اطلاعاتی آمریکا درباره منشأ ویروس کرونا به کاخ سفید ارائه کرده فاقد نتیجه‌گیری مشخص است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس، دو مقام آمریکایی به روزنامه واشنگتن‌پست گفته‌اند این ارزیابی که حاصل تحقیقات جامعه اطلاعاتی آمریکا بنا به دستور سه ماه پیش جو بایدن است نتوانسته به جمع‌بندی مشخصی درباره این سوالات برسد که کرونا از طریق حیوان به انسان منتقل شده یا از یک مرکز پژوهشی در ووهان به بیرون نشت کرده است.

این دو مقام آمریکایی مدعی شده‌اند بخش‌هایی از این گزارش ممکن است طی روزهای آینده از رده محرمانه خارج شده و منتشر شود.

بحث و جدال بر سر منشأ ویروسی که به مرگ بیش از ۴ میلیون نفر در سراسر دنیا و فلج شدن اقتصاد‌های کشورها منجر شده در ماه‌های گذشته به شدت بالا گرفته است.

بایدن سه ماه پیش که دستور انجام تحقیقات در این خصوص را صادر کرده بود دو فرضیه احتمالی را درباره خاستگاه کرونا مطرح کرده و خواستار یافتن پاسخ برای آن شده بود: انتقال از حیوان به انسان یا نشت از آزمایشگاه.

دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا که بارها به دلیل سیاسی کردن مسائل اطلاعاتی مورد انتقاد قرار گرفته بود تلاش می‌کرد فرضیه نشت آزمایشگاهی ویروس را در افکار عمومی تقویت و ترویج کند. چین، به شدت ادعاهای دولت ترامپ را تکذیب می‌کرد.

مقام‌های آمریکایی به واشنگتن‌پست گفته‌اند دستور ۳ ماه پیش جو بایدن به جامعه اطلاعاتی برای مضاعف کردن تلاش‌ها جهت مشخص کردن منشأ ویروس کرونا باعث رسیدن به جمع‌بندی روشن‌تر درباره این مسئله نشده است.

روزنامه آمریکایی وال‌استریت‌ژورنال مدعی شده بخشی از مشکل به عدم ارائه اطلاعات دقیق و جزئی از سوی چین مربوط می‌شود. یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود به این روزنامه گفت: «اگر چین اجازه دسترسی به برخی از داده‌ها را ندهد، هیچ‌گاه متوجه نخواهیم شد که ماجرا چیست.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها