أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۱۱۷۰
زمان انتشار: ۰۹:۵۵     ۰۴ شهريور ۱۴۰۰
رکود کامل در بازار نوشت افزار؛
برخی از تولیدکنندگان بازار نوشت افزار ایرانی اسلامی، امسال هیچ محصولی تولید نکرده‌اند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت بازار نوشت افزار در آستانه آغاز سال تحصیلی گفت: با تمام تلاش‌هایی که وزارت آموزش و پرورش برای برگزاری حضوری کلاس‌های مدارس کرد، تغییر رنگ کشور از نظر میزان شیوع کرونا باعث شد از هفته گذشته اعلام شود مدارس به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود. تنها مسئله‌ای که در این بین رخ می‌دهد و ما نیز در مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی پیش بینی می‌کردیم، رکود کاملی است که امسال در بازار نوشت افزار حکم فرما می‌شود.

موانعی که راه صادرات نوشت افزار ایرانی اسلامی را سد کرده‌اند

وی افزود: وضعیت بازار نوشت افزار امسال حتی مانند سال گذشته هم نیست. سال گذشته در ابتدا اعلام شده بود مدارس حضوری هستند و همین امر باعث شده بود، شور و شوقی برای خرید نوشت افزار وجود داشته باشد. برخلاف آن امسال چنین مسئله‌ای در بازار نوشت افزار دیده نمی‌شود. امسال خرید برخی لوازم نوشت افزار مانند کیف و جامدادی به صفر می‌رسد و تنها لوازم ضروری مانند دفتر و مداد توسط خانواده ها تهیه می‌شود.

مدیرعامل مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی با اشاره به تولید بسیار اندک تولید کنندگان نوشت افزار ایرانی اسلامی بیان کرد: برخی از تولیدکنندگان بازار نوشت افزار ایرانی اسلامی، امسال محصولی تولید نکردند و مازاد تولیدشان در انبارهایشان از سال گذشته باقی مانده است. وضعیت شیوع کرونا در کشور نسبت به سال گذشته بسیار تغییر کرده است. ممکن است در آرمانی‌ترین حالت ممکن به اندازه پارسال فروش نوشت افزار داشته باشیم.

یقینی ادامه داد: سال گذشته فروش بازار نوشت افزار ۳۰ درصد کاهش یافته بود. امسال احتمال دارد این میزان به ۱۰ تا ۱۵ درصد برسد. از سوی دیگر قیمت نوشت افزار ایرانی اسلامی تغییری نکرده است. نوشت افزار ایرانی اسلامی در بازار وجود دارد منتها عرضه آن بیشتر از تقاضاست. در زمینه صادرات این محصولات وضعیت کاملا متفاوتی داریم. شرایط صادراتی ما کامل نیست بازار نوشت افزار از چهار پنج سال گذشته بسیار قدرتمند شده است و امروز حداقل چهار تا پنج قلم نوشت افزار ایرانی اسلامی مزیت کیفی دارد، اما هنوز به مرحله صادرات نرسیده اند. برخی از این محصولات از جمله جامدادی و کیف در خانه یا کارگاه‌های کوچک تولید می‌شوند. ما رقبای جدی خارجی از جمله چین، هند، اسپانیا و آلمان را در بحث صادرات داریم. هنوز تولید کنندگان ما روش صادرات به کشور‌های خارجی را یاد نگرفته اند.

موانعی که راه صادرات نوشت افزار ایرانی اسلامی را سد کرده‌اند

وی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان علاوه بر حمایت به مطالعه در زمینه کشور‌هایی که می‌توان نوشت افزار ایرانی اسلامی را به آنجا صادر کرد نیاز دارند، اظهار کرد: باید در ابتدا ثباتی در بازار نوشت افزار ایجاد شود. تولید کننده هم باید توانمندی محصولش را به حدی برساند که بتواند آن محصول را صادر کند. با وزارت صمت در زمینه صادرات و تولید نوشت افزار‌های ایرانی اسلامی رایزنی کردیم و آن‌ها هم از صادرات محصولاتی که ارز به کشور وارد کند، استقبال کرده اند.

مدیرعامل مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی با اشاره به مشکلات سرراه حمایت و صادرات این محصولات بیان کرد: وزارت صمت از کارخانه‌های بزرگ حمایت می‌کند و برای حل مشکلات صنایع بزرگتر مانند خودروسازی تلاش می‌کند. نوشت افزارها هم محصولات در حد خود اهمیت دارند. از سوی دیگر برای حمایت از صادرات بسیار تخصصی برخورد شده است و آمار واحدی در زمینه صادرات نوشت افزار ایرانی اسلامی نداریم. ما محصولاتمان را از طریق بازرگانان و برخی اتاق‌های بازرگانی به کشور‌های دیگر صادرمی کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها