أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۱۲۱۶
زمان انتشار: ۱۱:۴۴     ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
گزارش/
رئیسی که با شعار دولت انقلابی آمد، در اولين اقدامش پس از تشكيل كابينه، سفری سرزده به استان خوزستان داشت.

رئيسی همچنان در بين مردم؛ سفر ناگهانی رئيس جمهور به استان خوزستان با چه برداشت‌های همراه بود؟به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، این هفته را در حالی شروع کردیم که شاید یکی از متفاوت‌ترین صبح جمعه‌های ایران را پشت سر گذاشتیم. در حالی که مردم ایران ۸ سالی می‌شود که عادت به دیدار با رئیس دولت در وسط مشکلات و میدان، نداشته اند، صبح جمعه دیروز در یک سفر ناگهانی و بدون اطلاع قبلی آیت الله سيد ابراهيم رئيسي؛ به استان پر درد خوزستان سفري داشت. اين سفر يك فرق اساس داشت. ديگر خبری از تشريفات و يگان حفاظتی و از همه مهم، خودرو‌های لوكس نبود. حضور رئيس دولت با اين كيفيت در بين مردم و هم‌صحبت شدن با مردم، آن هم بدون هيچ تكلفي، موج خوش‌حالی را در دل‌های آن‌ها پديد آورد. یکی از ساکنان منطقه جفیر اين‌گونه گفت: تاکنون بسیاری از مسوولان بلند پایه نظام به این منطقه سفر کرده‌اند ولی هیچگاه مردم به این راحتی فرصت نیافتند تا با رییس جمهوری دیدار داشته باشند. انتظار داشتیم آقای رییسی با خودروهای ضد گلوله و لوکس در منطقه حاضر شود ولی سادگی وی برایمان جالب توجه بود.

آیت الله رییسی در بدو ورود به خوزستان در فرودگاه بین‌المللی سپهبد شهید قاسم سلیمانی اهواز گفت: از مدتها پیش قصد داشتم تا به خوزستان سفر کنم ولی به دلیل کثرت کار و مشغله این توفیق حاصل نشد و امروز این توفیق حاصل شد  چرا که استان خوزستان مردم بسیار خوبی دارد و آنها حق بزرگی به گردن ملت ایران دارند، مردمی که از همه ظرفیتشان برای دفاع از کشور مایه گذاشتند. ما نسبت به همه مردم کشور وظیفه داریم ولی نسبت به مردم خوزستان وظیفه مضاعف داریم؛ مشکلات مردم خوزستان و منطقه همه را رنج می‌دهد، ما هم وظیفه سنگینی نسبت به این منطقه داریم.

بازدید از بیمارستان ویژه کرونای رازی اهواز

رئیس جمهوری پس از ورود به اهواز، بلافاصله  به بیمارستان رازی اهواز که بیمارستان اصلی پذیرش بیماران کرونایی خوزستان است عزیمت کرد تا  از نزدیک روند خدمات دهی به بیماران کرونایی  را بررسی و مشکلات آنان را حل و فصل نماید. برخی بیماران و همراهان آنها بدون مزاحمتی از سوی محافظان، خود را به رییس جمهوری رساندند و بی پرده مشکلات را با وی در میان گذاشتند.


فیلم درد و دل مردم با سید ابراهیم رئیسی


رئيس جمهور در ابتدا گفت: طبق اعلام مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان ۲۰۰ تخت جدید بیمارستانی  برای استان نیاز است که در ۲ روز آینده، نسبت به تامین ۱۰۰ تخت اقدام فوری صورت می گیرد و ۱۰۰ تخت دیگر نیز در نخستین فرصت به استان اختصاص خواهد یافت.

سید ابراهیم رئیسی با تاکید بر اینکه هیچ بیماری نباید بر روی زمین بماند گفت: تلاش می شود که شرایط بستری در خوزستان در روزهای آینده بهبود یابد؛ علاوه بر این از رسانه ها درخواست می شود که تلاش بیشتری برای اقناع مردم در رعایت شرایط بهداشتی را در دستور کار قرار دهند.  پرداخت مطالبات کادر درمان به عنوان یک اولویت باید دنبال شود و نباید حقوق این قشر به هیچ عنوان با عقب افتادگی و تاخیر پرداخت روبه رو شود.

وی  در ادامه با حضور بر بالین چند بیمار از نزدیک با آنان گفت وگو کرد و جویای حال آن‌ها شد ضمن اینکه از آنان خواست که مشکلات خود را در روزهایی که در بیمارستان بستری شده‌اند بیان کنند.

برخی پرستاران و کادر درمانی بیمارستان رازی اهواز نیز در گفت و گویی کوتاه و صمیمی با رییس جمهوری خواستار تبدیل وضعیت خود و دریافت مطالبات خود شدند که رییس جمهوری نیز قول داد خواسته‌های آنها را در نخستین فرصت پیگیری کند.

رئيسي همچنان در بين مردم/ سفر ناگهاني رئيس جمهور به استان خوزستان

سفر به روستای محروم و مرزی جفیر

رییس جمهوری سپس با یک فروند بالگرد و بدون تشریفات عازم منطقه محروم مرزی جفیر در شهرستان هویزه در غرب خوزستان شد و ضمن افتتاح طرح آبرسانی به ۲ روستای جفیر یک و ۲، با برخی از اهالی این منطقه مرزی به گفت وگو نشست.

وی در جمع مردم جفیر گفت: موضوع اشتغال یک مساله محوری برای دولت سیزدهم است و تمام تلاش را برای رفع مشکل بیکاری در خوزستان و سایر شهرستان ها به کار خواهیم گرفت.

وی گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده تلاش می شود تا با توسعه صنایع و نیز بخش کشاورزی بخشی از معضل بیکاری را در خوزستان برطرف کنیم. در کنار مردم انقلابی خوزستان هستیم و با تمام توان به فکر حل مشکلات خوزستان خواهیم بود. مسیر هویزه و دشت آزادگان همواره مسیر زائران اباعبدالله الحسین بوده است و باعث برکت این منطقه شده است.

رئيسي همچنان در بين مردم/ سفر ناگهاني رئيس جمهور به استان خوزستان

بازدید از یک کارگاه جمع آوری فاضلاب در اهواز

آیت الله رییسی همچنین از کارگاه جمع آوری فاضلاب اهواز در کوی ملت(کوروش) اهواز دیدن کرد. رییس جمهوری در این بازدید دستورات لازم را برای تسریع در روند حل مشکل فاضلاب کلانشهر اهواز از جمله افزایش تعداد کارگاه‌ها برای سرعت در اجرای عملیات، تعیین زمان یک ماهه به وزارت نیرو برای تحقیق در زمینه حل مشکل دفع آب‌های سطحی و فاضلاب در خوزستان به صورت تفکیکی و اجرای طرح موقت برای برون رفت از مشکلات بارندگی‌های پاییزه به ویژه در نقاط بحران زا ، و نیز کوتاه کردن زمان به پایان رساندن پروژه‌های آب و فاضلاب اهواز و قرار دادن روز شمار برای پیش بینی به پایان رساندن پروژه‌های آب و فاضلاب اهواز صادر کرد.

در این بازدید مدیر این پروژه که از سوی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در دست احداث است گفت: ۳۰ تا ۴۰ درصد این پروژه تا سال آینده وارد مدار خواهد شد که بخش عمده‌ای از مشکلات ناشی از آب‌های سطحی در اهواز برطرف خواهد شد.

وی افزود: علاوه براین  امسال ۳۰ پمپ فشار قوی برای جمع آوری آب‌های سطحی ناشی از بارندگی شدید در اهواز تامین شده که در اختیار مجموعه اداری این کلانشهر قرار گرفته است.

رئيسي همچنان در بين مردم/ سفر ناگهاني رئيس جمهور به استان خوزستان

رییسی: دولت برای رسیدگی به مشکلات خوزستان شورای راهبردی تشکیل می‌دهد

رییس جمهوری در ادامه سفرش به خوزستان در جمعی از سران عشایر استان خوزستان را به حضور پذیرفت و با آنان دیداری صمیمی داشت.

وی با بیان اینکه استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در خوزستان برای تحقق رشد اقتصادی این استان ضروری است گفت: در همین راستا شورای راهبردی خوزستان تشکیل می شود تا از این طریق دولت با عملکرد بهتری به مشکلات این استان رسیدگی کند.

وی بیان کرد: دولت توجه ویژه‌ای به ایجاد فرصت‌های جدید شغلی در استان خوزستان خواهد داشت. لذا به همین منظور فعال شدن شورای برنامه ریزی خوزستان نیز باید با جدیت بیشتری در دستور کار قرار گیرد. در این راستا واحدهای صنعتی نیمه فعال نیز باید مورد توجه قرار گیرند؛ همچنین بهره برداری از واحدهای تولیدی با ظرفیت های مناسب انجام خواهد شد.

آیت الله رئیسی به تکمیل زنجیره تولید ویژه صنایع پتروشیمی در خوزستان اشاره کرد و گفت: فعال شدن چنین واحدهای تولیدی می تواند گام موثری در ایجاد ظرفیت های جدید اقتصادی و اشتغالزایی برای استان باشد.

ايشان در ادامه به معطل ماند بخشي از ظرفيت صنعتي خوزستان به برخي تصميمات و شرايط، نبود امكانات براي ادامه فعاليت برخي واحدهاي صنعتي و همچنين وجود گنجينه بزرگ نيروي انساني در اين استان اشاره داشتند و گفتند كه براي حل مشكلات برنامه ريزي لازم است.

رییس جمهوری همچنین به اهمیت توسعه صادرات و فعالیت های تجاری در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: بازارچه های مرزی در استان خوزستان باید فعال شوند چرا که در معیشت مردم مرز نشین استان تاثیرگذار خواهند بود. واردات و صادرات نیازمند ساماندهی است که در این صورت شاهد توسعه و بهبود روابط تجاری بین دیگر کشورهای همسایه با ایران خواهیم بود.

 

رئيسي همچنان در بين مردم/ سفر ناگهاني رئيس جمهور به استان خوزستان

رییس جمهوری: مدیران استان خوزستان باید در استان مستقر باشند

رییس جمهوری همچنین در ادامه سفر خود به خوزستان در نشست شورای اداری خوزستان حاضر شد و راهکارهایی را نیز برای برون رفت از مشکلات فعلی استان ارایه کرد. وی گفت: با توجه به شرایط خاص استان خوزستان و برای رفع مشکلات موجود نیازمند استقرار مدیران در استان هستیم و مدیران پروازی نمی توانند بر مشکلات استان فایق آیند. مدیران پروازی باید از چرخه مدیریت استان خوزستان حذف شوند و به هیچ عنوان نمی پذیرم که مدیری در استان خوزستان پروازی باشد و این در برخی دیگر از استان‌ها هم باید انجام شود

تکمیل طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در دستور کار دولت

رییس جمهوری به ضرورت تکمیل طرح ۵۵۰ هزار هکتاری رهبر معظم انقلاب در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: از معاون اول دولت خواسته می‌شود تا با برگزاری نشست های کارشناسی و تصمیم گیری برای تکمیل این طرح در خوزستان برنامه ریزی لازم را در دستور کار قرار دهد.

رئيسي همچنان در بين مردم/ سفر ناگهاني رئيس جمهور به استان خوزستان

بحران آب در استان خوزستان

آیت الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود به مساله آب و مدیریت منابع آبی اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه کشور با کمبود نزولات آسمانی روبه رو شده اما مدیریت آب در خوزستان همواره باید با دقت و به شکل صحیح دنبال و در دستور کار قرار گیرد.

وی به ظرفیت شورای عالی آب برای رفع مشکلات مربوط به این حوزه به ویژه در استان خوزستان اشاره کرد و افزود: معتقد هستیم که مدیران باید با مردم حرف بزنند، لذا اگر محدودیتی اعمال می شود باید از پیش کشاورزان را در جریان بگذارند و اقناع سازی صورت گیرد.

رییس جمهوری با بیان اینکه مدیران باید الگوی کشت مناسب در شرایط فعلی را برای کشاورزان تبیین کنند گفت: در این راستا از اتحادیه های مربوط به بخش کشاورزی باید استفاده شود.

اجرای طرح فاضلاب در خوزستان اولویت کار مدیران باشد

رییس جمهوری همچنین به ضرورت اجرای طرح های آب و فاضلاب در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: این طرح ها در شهرستان اهواز به عنوان یک اولویت باید مورد پیگیری قرار گیرد تا در کوتاه ترین زمان ممکن، اجرایی و عملیاتی شوند.

وی بیان کرد: در این خصوص، اعتبارات لازم باید تخصیص داده شود تا عملیات اجرایی طرح ها با قوت انجام شود.

رییس جمهوری به ضرورت اقدامات کوتاه مدت وزارت نیرو در حوزه فاضلاب شهرهای استان خوزستان پیش از شروع فصل پاییز اشاره کرد و گفت: این اقدامات باید از ایجاد چالش برای مردم پیشگیری کند.

وی همچنین با بیان اینکه موضوع لایروبی رودخانه‌های خوزستان باید با استفاده از تجهیزات و کمک از دیگر استان‌های همجوار مورد توجه قرار گیرد افزود: در این زمینه باید اقدام سریع انجام شود.

ساماندهي كشاورزي در استان خوزستان

آیت الله رئیسی با بیان اینکه به وزیر جهادکشاورزی ماموریت داده شده تا در زمینه محصولات کشاورزی برنامه‌ای مدون ارایه کند تا دست دلالان قطع و کار کشاورزی با صرفه اقتصادی بیشتری برای کشاورز همراه باشد گفت: نباید اجازه داد که فعالیت های به شکل دلالی باعث ضرر و زیان کشاورزان شود.

وی به موضوع پیگیری خسارات کشاورزی در خوزستان اشاره کرد و بیان کرد:پرداخت این خسارات مدتی است که به طول انجامیده شده و نباید پرداخت آن بیش از این طولانی شود.

اين دست از سركشي‌ها و بازديدهاي ميداني علاوه بر ايجاد حس مثبت و اميد در دل مردم جامعه باعث مي‌شود تا مديران و مسئولان رده بالا كشور با واقعيت‌هاي كف ميدان بيشتر آشنا شوند. بايد منتظر ماند و ديد كه آيا اين ديدار نتيجه اي براي بهبود اوضاع خوزستان خواهد داشت يا خير.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها