يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۱۳۸۱
زمان انتشار: ۰۹:۵۳     ۰۹ شهريور ۱۴۰۰
دما در نیمه شمالی کشور کاهش می‌یابد؛
سازمان هواشناسی با اشاره به بارش های خفیف و پراکنده طی هفته جاری در برخی استان‌ها از کاهش دمای هوا در نیمه شمالی کشور طی آخر هفته خبر داد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی تا اواخر هفته در اکثر مناطق کشور جو پایدار و آرامی حاکم است. طی سه روز آینده در ارتفاعات استان‌های هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی در ساعات بعدازظهر رشد ابر و بارش پراکنده و خفیف پیش بینی می‌شود.

از بعدازظهر جمعه و طی روز شنبه با گذر امواج تراز میانی جو از شمال غرب کشور و نفوذ جریانات شمالی روی سواحل دریای خزر در استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی افزایش ابر، رگبار باران، وزش باد شیدید موقتی، رعدوبرق و کاهش دما پیش بینی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی طی 2 روز آینده در برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور به ویژه زابل در برخی ساعات وزش باد شدید گاهی با احتمال خیزش گردوخاک روی می‌دهد که باعث کاهش دید افقی و کیفیت هوا می‌شود. همچنین بعدازظهر جمعه 12 شهریور 1400 دریای خزر مواج و متلاطم است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها