يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۱۴۷۵
زمان انتشار: ۰۹:۰۱     ۱۱ شهريور ۱۴۰۰
پارالمپیک توکیو|
مهدی اولاد پرتابگر دیسک ایران در پارالمپیک توکیو به مدال نقره رسید.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از خبرنگار اعزامی فارس از توکیو، مهدی اولاد و نورمحمد آرخی در مرحله نهایی پرتاب دیسک F11 پارالمپیک امروز پنجشنبه با هفت حریف دیگر خود به رقابت پرداختند. 

در پایان این مرحله، اولاد با پرتاب 40 متر و 60 سانتیمتر به عنوان دوم رسید و مدال نقره را از آن خود کرد. در این ماده، «الساندرو رودریگو» با پرتاب 43 متر و 16 سانتیمتر قهرمان شد.
نورمحمد آرخی هم در این رقابت دیسک خود را به طول 33 متر و 37 سانتیمتر پرداخت کرد و از رسیدن به مدال بازماند. 
رکورد این ماده پیش از این هم در اختیار الساندرو رودریگو با 46 متر و 10 سانتیمتر در مسابقات جهانی و 43 متر و 6 صدم سانتی در پارالمپیک بود. وی توانست رکوردش در پارالمپیک را ارتقا بدهد. 

 

نتیجه پنج پرتاب اولاد و آرخی به این ترتیب است:
مهدی اولاد
پرتاب اول: 39 متر و 22 سانتیمتر
پرتاب دوم: خطا
پرتاب سوم: 39 متر و 68 سانتیمتر
پرتاب چهارم: 40 متر و 60 سانتیمتر
پرتاب پنجم: خطا
پرتاب ششم: 38 متر و 21 سانتیمتر
نورمحمد آرخی
پرتاب اول: 28 متر و 78 سانتیمتر
پرتاب دوم: خطا
پرتاب سوم: 30 متر و 19 سانتیمتر
پرتاب چهارم: خطا
پرتاب پنجم: 31 متر و 77 سانتیمتر
پرتاب ششم: 33 متر و 37 سانتیمتر

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها