يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۱۴۷۹
زمان انتشار: ۱۰:۰۷     ۱۱ شهريور ۱۴۰۰
طبق جدیدترین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، با تسریع شیوع گونه دلتای ویروس کرونا، بیش از 140 هزار نفر در 24 ساعت گذشته در آمریکا به کرونا مبتلا شدند و 1400 نفر دیگر نیز در این بازه زمانی بر اثر ابتلا به این ویروس جان باختند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس، جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز» نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته با ابتلای دست‌کم ۱۴۰ هزار و ۷۰۴ مورد جدید، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده به ۳۹ میلیون و ۳۹۵ هزار و ۶۶۶ نفر رسید.

آمار و ارقام دانشگاه جانز هاپکینز همچنین نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته، دست‌کم یک هزار و ۳۹۷ آمریکایی دیگر بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع قربانیان این ویروس در ایالات متحده را به ۶۴۲ هزار و ۷۲ نفر افزایش دادند.

 

روزنامه آمریکایی «یو اس ای تودی» گزارش کرد که تسریع شیوع گونه دلتای ویروس کرونا در ایالات متحده، ماه آگوست (ماه گذشته میلادی) را به یکی از بدترین ماهها در تمامی دوران شیوع کرونا در این کشور تبدیل کرده است.

طبق آمار و ا رقام منتشر شده، ایالات متحده تنها در یک ماه آگوست، ابتلای ۴.۲۲ میلیون مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا را گزارش کرد که موجب شد این ماه به چهارمین ماه با بالاترین میزان ابتلا به ویروس کرونا در ایالات متحده تبدیل کند.

طبق گزارش یو اس ای تودی، در ماه آگوست همچنین ۲۶ هزار و ۸۰۵ آمریکایی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که این رقم سه برابر آمار مرگ و میر مرتبط با کرونا در کل ماه جولای (ماه قبل از آگوست) است.

بر اساس این گزارش، هفته آخر ماه آگوست، مرگبارتر از کل ماه جولای بوده است به طوری‌که آمار و ارقام نشان می‌دهد که در جدیدترین سرعت مرگ و میر مرتبط با کرونا، در هر دقیقه و پنج ثانیه، یک آمریکایی بر اثر «کووید-۱۹» جان خود را از دست می‌دهد و در هر دقیقه، آزمایش کرونای ۱۱۱ آمریکایی مثبت می‌شود که به این مفهوم است که در هر ثانیه، دو آمریکایی به کرونا مبتلا می‌شوند که این به مفهوم آن است که در مقایسه با هفته آخر ماه جولای، ۱۰۵ درصد موارد ابتلا به کرونا و ۲۶۸ درصد مرگ و میر مبتلا به کرونا در هفته پایانی ماه آگوست در آمریکا افزایش داشته است.

در میان ایالات آمریکا که بیشترین موارد ابتلا به کرونا را از زمان شیوع این ویروس ناشناخته تاکنون داشته‌اند، می‌توان به ایالات آلاباما، فلوریدا، هاوایی، لوئیزیانا، می‌سی‌سی‌پی، اورگن و واشنگتن اشاره کرد.

تعداد موارد ابتلا به کرونا در هاوایی در مقایسه با ماهی که بیشترین موارد ابتلا به کرونا در آن گزارش شده است، با افزایش ۲۳۲ درصدی روبرو بوده است. ایالت لوئیزیانا با افزایش ۶۲ درصدی موارد ابتلا به کرونا روبرو بوده است.

آمار ابتلا به کرونا در می‌سی‌سی‌پی در ماه آگوست در مقایسه با ماهی که بیشترین آمار ابتلا به کرونا در این ایالت گزارش شده بود، با افزایش ۴۹ درصدی روبرو بوده است.

طبق این گزارش، ایالت فلوریدا، آگوست را بدترین ماه مرگ و میر مرتبط با کرونا از زمان شیوع این ویروس در ایالات متحده گزارش کرد به طوری‌که دست‌کم چهار هزار و ۹۰۰ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در ماه آگوست در ایالت فلوریدا جان خود را از دست دادند.

طبق جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه جانز‌ هاپکینز، تاکنون دست‌کم ۲۱۸ میلیون و ۳۶۵ هزار و ۷۶۸ نفر از مردم سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده‌ شده‌اند که از آن میان چهار میلیون و ۵۴۲ هزار و ۴۲۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند و پنج میلیارد و ۳۲۶ میلیون و ۶۵۲ هزار و ۱۴۰ دُز واکسن کرونا در سراسر جهان تزریق شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها