يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۱۵۳۶
زمان انتشار: ۱۴:۴۰     ۱۲ شهريور ۱۴۰۰
مقامات درمانی آمریکا با اشاره به اشباع بیمارستانهای این کشور و کمبود تخت خالی در بخش مراقبت‌های ویژه، نسبت به کمبود اکسیژن و اقلام دارویی هشدار دادند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از دویچه وله، در حال حاضر میانگین روزانه بیماران بستری شده کرونا در ایالات متحده ۱۱ هزار و پانصد نفر است که این رقم فشار سنگینی به کادر درمانی وارد می‌کند و باعث اشباع بیمارستان‌ها شده است.

در ایالات آلاباما، جورجیا، تگزاس، فلوریدا و آرکانزاس تنها ده درصد از تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه خالی مانده‌اند. به گفته یک پزشک شاغل در فلوریدا، ذخایر دارویی و تجهیزاتی اکثر بیمارستان‌ها رو به اتمام است: «می‌ترسیم که به زودی علاوه بر تخت، اکسیژن هم نداشته باشیم. ما دیگر حتی امکان تست هم نداریم».

بی اعتقادی به واکسن

گفته می‌شود بیمارستان‌هایی که با کمبود تخت برای بستری بیماران مواجه شدند، عملاً مملو از افراد واکسینه نشده هستند. مراکز درمانی ۴۰ ایالت آمریکا اعلام کرده‌اند که تنها بین یک دهم تا پنج درصد افراد بستری شده، واکسن زده‌اند. نتایج پژوهش تازه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های عفونی آمریکا (CDC) نیز نشان می‌دهد که احتمال رجوع افراد واکسن نزده به بیمارستان‌ها ۲۹ برابر شهروندان واکسینه شده است.

«آنتونی فائوچی» ویروس شناس برجسته آمریکایی پیوسته تکرار می‌کند که تنها در صورت واکسیناسیون گسترده و همگانی می‌توان دید که نرخ ابتلا چه تغییر فاحشی خواهد کرد. در حال حاضر میانگین تزریق واکسن در ایالات متحده به ۹۰۰ هزار نفر در روز رسیده است.

کودکان در معرض خطر

هر چند کودکان به مراتب کمتر از بزرگسالان به کرونا مبتلا می‌شوند اما هم اینک تعداد زیادی بیمار خردسال یا نوجوان در بیمارستان‌های آمریکا تحت مداوا قرار دارند. در ماه آگوست آمار این گروه سنی در میان بستری شدگان بیش از ۵۲ هزار نفر بود. رقمی که شاید با توجه به حد نصاب ۱۲ سال برای واکسیناسیون در ایالات متحده، چندان عجیب نباشد.

جامعه پزشکان اطفال در آمریکا نیز اعلام کرده که بلافاصله پس از بازگشایی مدارس، تست کرونای ۱۸۰ هزار کودک مثبت شد و بسیاری به قرنطینه رفتند.

اتحادیه بیمارستان‌های کودکان آمریکا اینک در فراخوانی از همه خواسته است که در واکسن زدن لحظه‌ای درنگ نکنند. در فراخوان این اتحادیه که در نیویورک تایمز منتشر شده، آمده است که افزایش موارد ابتلا به کووید نزد کودکان و نوجوانان، عوارض بلندمدت تنفسی، استرس و فرسایش‌های جسمی و روحی جدی در پی دارد و شبکه درمان کودکان را نیز تحت فشار خطرناکی قرار می‌دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها