يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۱۶۳۹
زمان انتشار: ۱۲:۵۷     ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان:
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از تحویل محموله بزرگ واکسن کرونا به استان خبر داد.

به گزارش پایگاه 598، دکتر محمودرضا مرادی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به مشکل کمبود برخی انواع واکسن کرونا در روزهای گذشته، گفت: خوشبختانه با پیگیریهای صورت گرفته محموله های خوبی از واکسن وارد کشور شده که توزیع آن میان استان ها آغاز شده است.

وی افزود: در همین راستا محموله بزرگی از واکسن کرونا امروز(14 شهریور) تحویل استان شده است.

مرادی حجم محموله جدید را 135 هزا دوز اعلام و خاطرنشان کرد: این بزرگترین محموله واکسنی است که تاکنون تحویل استان شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: محموله جدید تماما واکسن "سینوفارم" است.

مرادی با اشاره به توزیع هرچه سریعتر این محموله در سطح مراکز واکسیناسیون استان، گفت: کار توزیع واکسن‌ها در سطح مراکز واکسیناسیون در شهرستانها در حال انجام است.

وی افزود: مردم از فردا می‌توانند برای تزریق واکسن "سینوفارم" به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در ادامه از تزریق روزانه 20 تا 30 هزار دوز واکسن کرونا در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: محموله جدید تنها برای نیاز یک هفته استان کفایت می کند و منتظر دریافت محموله های جدید واکسن در روزهای آینده هستیم.

مرادی در ادامه با اشاره به تزریق بیش از 881 هزار دوز واکسن کرونا در استان گفت: از این تعداد بیش از 605 هزار دوز مربوط به نوبت اول و حدود 276 هزار دوز مربوط به نوبت دوم واکسن کرونا است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با توجه به این آمار در حال حاضر 40.8 درصد جمعیت هدف استان نوبت اول و 18.6 درصد جمعیت هدف هر دو نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

مرادی با بیان اینکه بیشترین درصد واکسیناسیون مربوط به رده های سنی بالاتر است، گفت: در حال حاضر رده سنی 75 تا 80 سال با واکسیناسیون 80.7 درصدی بیشترین درصد واکسیناسیون را میان رده های سنی به خود اختصاص داده اند.

وی افزود: رده های سنی 65 تا 70 سال با واکسیناسیون 76.3 درصدی و 70 تا 75 سال با واکسیناسیون 75.6 درصدی نیز در رتبه های بعدی قرار دارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها