کد خبر: ۴۹۱۷۵۲
زمان انتشار: ۰۹:۴۱     ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
مجموعه سفره اطعام حضرت علی اصغر سلام‌الله علیه، محرم امسال دست به کار جالبی زدند.

به گزارش پایگاه 598، مجموعه سفره اطعام حضرت علی اصغر سلام‌الله علیه، محرم امسال دست به کار جالبی زدند. حسین نصیری مسئول این مجموعه در گفت وگو با کیهان به تشریح اقدام مجموعه خود پرداخت و گفت: سفره اطعام حضرت علی اصغر علیه‌السلام سال 88 با اعتقاد به اینکه سفره اطعام اهل بیت یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین کار فرهنگی است که بر جان و روح انسان‌ها تاثیر دارد توسط تعدادی از طلاب و دانشجویان هنرمند از درون هیئت فاطمیون قم شکل گرفت و تا امروز برای مدت13 سال در مناسبت‌های مختلف به کارهای عام‌المنفعه و مجالس اهل بیت علیهم‌السلام اقدام به برگزاری این سفره اطعام نموده است.

امسال نیز با توجه به وضعیتی که در کشور وجود دارد تصمیم گرفته شد برای مدت سه روز غذای بیمارستان‌های قم و بیمارانی که در منازل هستند و از مجالس اهل بیت محروم هستند را تامین کنند و با فعالیت فرهنگی اقدام به روحیه‌دهی به بیماران و کادر درمان نماید.

در همین رابطه در فضای مجازی فراخوان داده شد برای تامین مالی این مسئله و همزمان ضمن هماهنگی با ستاد دانشگاه بهداشت و درمان استان قم با بیمارستان‌های هدف جلساتی گذاشته شد. در طول مدت روزهای روز هشتم، تاسوعا و عاشورا به بیمارستان‌های کامکار، نکویی، شهید بهشتی، امیرالمومنین(ع)، فرقانی، ایزدی، شهدا، امام رضا(ع)، اورژانس ولیعصر، اورژانس علی بن ابی طالب(ع)، اورژانس بقیه‌الله (عج) و حدود هزار نفر از بیماران در منزل اطعام شد.

در سه بیمارستان طبق هماهنگی به عمل آمده توزیع غذا به همراه جمعی از طلاب با روضه خوانی انجام شد و به اذعان مدیر بهداشت و درمان استان قم این کار یک تاثیر روحی بزرگی بر روی بیماران گذاشت.

کل غذای اهدا شده حدود 9 هزار غذا بود و کلیه تامین مالی آن از طریق مردمی و فراخوان‌های مردمی شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها