کد خبر: ۴۹۱۸۴۲
زمان انتشار: ۱۲:۴۷     ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما نباید به هر حرف غیر منطقی جواب دهیم، گفت: مجلس در تصمیم گیری های خود آگاهانه قدم بر می دارد.

به گزارش پایگاه 598، امیرحسین روح الامینی در ادامه جلسه علنی امروز چهارشنبه 17 شهریور در اخطار قانون اساسی در تذکری با استناد به ماده 22 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: حفظ شان، منزلت و جایگاه نمایندگان بر عهده هیئت رییسه مجلس است. امروز یکی از مطبوعات تیتر زده بود که مجلس در 500 روز کاری تنها شش روز حد نصاب داشته است؛ این توهین به مجلس و نمایندگان است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما شان نمایندگانی را با هیچ چیزی در کشور عوض نمی کنیم، اظهار داشت: اینکه گفته شود نمایندگان به دنبال پست یا مقامی در استانداری ها یا معاونت وزارتخانه ها هستند، اصلا شایسته مجلس نیست. تنها حضور نمایندگان در جایگاه وزارت آن هم با معرفی دولت و موافقت مجلس قابل قبول است.

وی تصریح کرد: اینکه می گویند مجلس رها شده و عدد ندارد و همه به دنبال پست و مقام هستند، شایسته نیست.

محمد باقر قالیباف، رییس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: اینکه گفته شود با رفتن چهار نفر از مجلس جلسات علنی از عدد می افتد، درست نیست و حرف غیر منطقی است چرا که مجلس 290 نماینده دارد و براساس ماده 90 و 91 آیین نامه داخلی نمایندگان می توانند درخواست استعفای خود را مددل و مشخص به هیئت رییسه ارایه کنند و در صورت رای مجلس با استعفا آنها از مقام نمایندگانی مستعفی می شوند.

وی اظهار داشت: ما نباید به هر حرف غیر منطقی که در هر جایی زده می شود، جواب دهیم. مجلس در تصمیم گیری های خود آگاهانه گام بر می دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها