يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۱۸۶۷
زمان انتشار: ۱۵:۰۰     ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
شاخص کل بازار بورس امروز (چهارشنبه، ۱۷ شهریورماه) با دو هزار و ۹۴۸ واحد افزایش در جایگاه یک میلیون و ۵۲۶ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه 598، شاخص کل بازار بورس امروز (چهارشنبه، ۱۷ شهریورماه) با دو هزار و ۹۴۸ واحد افزایش در جایگاه یک میلیون و ۵۲۶ هزار واحدی قرار گرفت.

در معاملات امروز بیش از هشت میلیارد و ۹۰۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۴ هزار و ۸۰۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با ۷۴۸ واحد افزایش به ۴۶۶ هزار و ۹۶ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۴۷۲ واحد رشد به ۲۹۴ هزار و ۱۰۹ واحد رسید.

شاخص بازار اول دو هزار و ۱۱۱ واحد و شاخص بازار دوم ۶ هزار و ۹۵ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک هزار و ۸۰۶ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۴۰۱ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۳۳۰ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۳۰۱ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۲۹۹ واحد، توسعه معدنی و صنعتی صبانور (کنور) با ۲۹۳ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل گروه دارویی برکت (برکت) با ۲۸۳ واحد، فرآوری معدنی اپال کانی پارس (اپال) با ۲۷۹ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۲۷۰ واحد، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با ۲۶۹ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۱۸۸ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۱۴۵ واحد، نفت سپاهان (شسپا) با ۱۳۸ واحد و بانک پارسیان (وپارس) با ۱۳۶ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

برپایه این گزارش، امروز نماد سپید ماکان (سپید)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، لیزینگ کارآفرین (ولکار)، گروه مدیریت ارزش صندوق بازنشستگی کشوری (ومدیر)، بهساز کاشانه تهران (ثبهساز)، تولید نیروی برق آبادان (آبادا) و پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک ‌میلیارد و ۳۶۳ میلیون برگه سهم به ارزش چهار هزار و ۸۰۱ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس بیش از ۱۰۲ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۲۲ هزار و ۷۶۸ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار سه میلیارد و ۲۴۴ میلیون برگه سهم به ارزش ۲۰۱ هزار و ۴۸۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نماد بیمه پاسارگاد (بپاس)، ‌ فرابورس ایران (فرابورس)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، بیمه اتکایی ایرانیان (اتکای)، توکاریل (توریل)، صنعتی مینو (غصینو)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، زغال سنگ پرورده طبس (کزغال)، بهمن دیزل (خدیزل) و کلر پارس (کلر) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

همچنین پتروشیمی مارون (مارون)، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، اعتباری ملل (وملل)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، توسعه مسیر برق گیلان (بگیلان)، بیمه کوثر (کوثر) و گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان) با تاثیر منفی بر شاخص فرابورس همراه بودند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها