يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۱۸۸۵
زمان انتشار: ۱۱:۱۵     ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
هفته آینده میلیونها دوز سینوفارم ترخیص می‌شود
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به واردات حدود پنج میلیون دوز واکسن کرونا از کشور چین گفت: در هفته آینده هم حدود ۱۵ میلیون دوز واکسن کرونا به کشور وارد می‌شود.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: خوشبختانه به دنبال سرعت بخشیدن به ورود واکسن در کشور شب گذشته حدود 500 هزار دوز و امروز صبح هم حدود پنج میلیون دوز واکسن کرونا از کشور چین وارد کشور شد.

وی با بیان اینکه در هفته گذشته هم حدود 10 میلیون دوز واکسن وارد  کشور شده است، بیان کرد: خبرهای خوبی هم برای هفته آینده داریم؛ یکشنبه و پنجشنبه هفته آینده هم حداقل دو محموله پنج میلیون دوزی واکسن وارد کشور خواهد شد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تصریح کرد: به احتمال زیاد اواسط هفته آینده هم حدود 3.2 میلیون دوز واکسن به کشور وارد خواهد شد و جمعه هفته آینده نیز حدود 1.2 میلیون دوز واکسن از منابع مختلف به دست ما خواهد رسید بنابراین براساس پیش بینی‌ها در هفته آینده هم حدود 15 میلیون دوز دیگر علاوه بر این پنج میلیونی که وارد شده، به کشور وارد می‌شود که در مجموع تا آخر شهریور حدود 20 میلیون دوز واکسن وارد کشور خواهد شد.

رئیسی افزود: خبر خوب دیگر اینکه ورود حدود 30 میلیون دوز واکسن نیز در مهرماه به کشور قطعی شده است، با این حساب واکسیناسیون دوز اول را برای گروه هدفمان که حدود 61 میلیون و 200 هزار نفر هستند، کامل خواهیم کرد و برای دوز دوم هم مشکلی نداریم؛ ان‌شالله واکسن در دسترس خواهد بود.

وی عنوان کرد: از سوی دیگر آمارهای اعلامی بدون احتساب واکسن‌های تولید داخل است، خوشبختانه تولید داخل هم سرعت گرفته است و تاکنون حدود 4 میلیون دوز واکسن از داخل دستمان رسیده است که با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است.

آمار تجمیعی واردات واکسن کرونا

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ادامه به آمار تجمیعی واردات واکسن اشاره و اظهار کرد: به طور کلی از ابتدا تاکنون حدود 48 یا 49 میلیون دوز واکسن وارد کشور شده است. تا هفته آینده هم حدود 15 میلیون دوز و مهرماه هم حدود 30 میلیون دوز واکسن وارد خواهد شد.

رئیسی در خصوص افزایش مراکز واکسیناسیون گفت: در جلسه روز گذشته که با حضور سردار سلامی برگزار شد، به فرماندهان سپاه استانها دستور دادند که پای کار بیایند. برنامه داریم تعداد مراکز تجمیعی که حدود 1008 عدد است را دو برابر کنیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در پایان بیان کرد: علاوه بر آن برنامه داریم اکثر مراکز به صورت دوشیفته فعالیت کنند که سرعت واکسیناسیون افزایش پیدا کند تا انشالله از مرز یک تا یک و نیم میلیون دُز تزریق در روز عبور کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها