أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۹۱۹۱۹
زمان انتشار: ۱۴:۰۱     ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
به دنبال حملات گسترده نیروهای انصارالله به تاسیسات نفتی عربستان، این کشور مخازن نفتی خود را از ترس حملات هوایی دیگر، خالی کرده است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از الواقع السعودی، معاملات روزانه در بازار نفت روز چهارشنبه نشان داد که عربستان سعودی همزمان با بسته شدن مهمترین بنادر و پالایشگاه‌های نفتی از ترس حملات هوایی جدید ، مقدار زیادی نفت به بازار آسیا منتقل کرده است.

قیمت نفت طی دو روز معاملاتی اخیر درصد زیادی کاهش یافت که بر قیمت نفت آمریکا که 1.1 درصد نیز کاهش یافت سایه افکنده است.

اقتصاددانان دلیل این کاهش را انتقال زیادی از نفت عربستان به بازار آسیا ، که بزرگترین واردکننده نفت جهان است ، دانستند ، اقدامی که نشان می‌دهد عربستان سعودی برخی از مخازن نفت خود را از ترس حملات هوایی جدید به ویژه پس از حمله اخیر خالی کرده است . بر اساس آنچه « یحیی سریع» سخنگوی نیروهای صنعا اعلام کرد انصارالله با حدود 10 هواپیمای بدون سرنشین و 6 موشک بالستیک تأسیسات نفتی آرامکو را در «راس تنوره» ، «جده»، «نجران» و «جیزان» مورد هدف قرار داد.

در این زمینه رویترز تعطیلی بنادر و پالایشگاه‌های نفتی عربستان سعودی در منطقه راس تنوره در پی حمله اخیر انصارالله تایید کرد.

این مراحل نشان دهنده میزان خسارت به تأسیسات نفتی است در حالی که عربستان سعودی تلاش می‌کند تا میزان خسات و تعطیلی تاسیسات نفتی را پنهان کند.

وب سایت خبری آمریکایی «اویل پرایس » اعلام کرد که تاسیسات نفتی آرامکو عربستان به دنبال حملات موشکی انصارالله تعطیل شده که مقامات سعودی در برابر تعطیلی این تاسیسات سکوت کرده‌اند.

عملیات اخیر یک پیام برای ر‌ژیم آل سعود بود مبنی بر اینکه نیروهای انصارالله نه تنها قادر به پاسخگویی هستند؛ بلکه در بازدارندگی کامل به سر می‌برند و اگر محاصره و تجاوزات متوقف نشود، یمنی‌ها از زمان مارس 2015 نیز انگیزه بیشتری برای مقاومت در برابر دشمن دارند.

این ضربات در برهه حساسی صورت گرفت یعنی در زمانی که عربستان به دنبال جذب شرکت‌های جهانی و به طور کامل به شرکت‌های جهانی وابسته است و امروز به دنبال انتقال دفتر‌های شرکت‌های جهانی از دبی و جا‌های دیگر به ریاض است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها