أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۹۱۹۲۴
زمان انتشار: ۱۴:۲۱     ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
توصیه های استفاده مناسب از فضای مجازی؛
استفاده بی‌حدومرز از رسانه‌های دیجیتال و فضای مجازی در هر ساعت از شبانه‌روز می‌تواند هر فردی را دچار اعتیاد کند؛ آن‌هم از نوع رسانه‌ای.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس، در فضای مجازی هیچ‌گاه شب نمی‌شود. همیشه همه خدمات تفریحی، ورزشی و گردشگری در فضای مجازی در دسترس است و تعطیل شدنی نیست. اگر برای استفاده از رسانه‌ها در این دنیای بی‌زمان، برنامه‌ریزی نداشته باشید خیلی زود غرق می‌شوید و به زندگی‌تان آسیب می‌زنید. این چهار توصیه می‌تواند شما را از آسیب‌های اعتیاد رسانه‌ای مصون نگه دارد. 

اولین نکته حفظ و صیانت از کودکان است. به دلیل اینکه کودکان نمی‌توانند برای وقتشان برنامه‌ریزی داشته باشند. حواستان باشد قبل از اینکه برنامه زمانی مشخصی برای استفاده از رسانه‌ها تعیین کنید بچه‌ها را با تلویزیون و بازی‌های دیجیتال تنها نگذارید.

دومین توصیه اختصاص زمان مناسب است. برای اینکه استفاده از رسانه‌ها مانع استراحت، ورزش، بازی‌های گروهی و برنامه‌های خانوادگی بچه‌ها نشود باید متناسب سن فرزندانتان، محدودیت زمانی مشخص کنید. 

برنامه‌ریزی گروهی دیگر توصیه ما به شماست. اگر می‌خواهید برنامه‌ریزی‌تان برای استفاده از رسانهها اجرایی شود باید بچه‌ها را در این برنامه‌ریزی شریک کنید و با همفکری آن‌ها برنامه‌ریزی کنید. می‌توانید یک گفت‌وگوی شاد دسته‌جمعی با موضوع برنامه‌ریزی انجام دهید. 

آخرین نکته، خودکنترلی است. زمانی که بچه‌ها بزرگ می‌شوند باید یاد بگیرند بدون کمک بزرگ‌ترها قوانین و مقررات را رعایت کنند. البته برای رسیدن به این خودکنترلی حمایت و همراهی والدین بسیار مؤثر است.

در ادامه این ویدئو را ببینید:

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها