يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۱۹۴۳
زمان انتشار: ۰۹:۳۶     ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
سفر استانی رئیس جمهور به خراسان جنوبی؛
حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی سومین جمعه‌ای است که به سفر استانی می‌رود نه برای تفریح بلکه برای رسیدگی به مشکلاتن استان‌ها و شهرهای کم برخوردار.

به گزارش پایگاه 598، روز گذشته رئیس جمهور به استان خراسان جنوبی سفر کرد و بار دیگر ثابت کرد که می‌توان در میان مردم بود از پشت شیشه‌های دودی آنها را نظاره گر نبود.

برخی روسای جمهور جمعه‌های خود را به تله کابین توچال رفتن اختصاص می‌دادند و با مردمی که در آن فضا حضور داشتند عکس یادگاری می‌گرفتند،‌برخی رؤسای جمهوری جمعه‌های خود را به مردمی اختصاص می‌دهند که نیازمند توجه و رسیدگی هستند.

رئیس جمهور در بدو ورود به از استان خراسان جنوبی و شهرستان طبس، از آن با نام خطه مردمان صبور، مقاوم و پرتلاش یاد کرد و گفت: مردم این منطقه همیشه در صحنه‌های مختلف انقلاب حضوری بسیار با ارزش و مثال زدنی داشته اند و وظیفه دولت این است که خدمتگزاری به همه مردم به ویژه به مردم این مناطق داشته باشد.

وی با بیان اینکه سفر به استان‌های مختلف به دور از تشریفات معمول انجام می‌شود، گفت: معادن از ذخایر ارزشمند این استان است که اگر فعال شود، هم مشکل اشتغال، هم مشکل تولید و رونق تولید و هم مسائل اقتصادی حل می‌شود.

رئیس جمهور مساله کشاورزی را از دیگر موضوعات مهم استان عنوان کرد و افزود: بخاطر کمبود نزولات آسمانی در این منطقه، کشاورزی مردم با مشکلاتی مواجه شده است، اما مردم این مناطق نشان داده اند که تهدید‌ها را به فرصت‌ها تبدیل می‌کنند.

رئیسی با بیان اینکه هدف از سفر‌های استانی بررسی مشکلات و محرومیت‌های استان و تصمیم گیری برای رفع آن با مشارکت مردم و مدیران استان است، اظهارداشت: نیرو‌های کارآمد ارزشمندی به ویژه جوانان برومند را در استان خراسان جنوبی داریم که می‌توانند نقش‌آفرین باشند و با کمک این نیروی انسانی، دولت خواهد توانست در جهت رفع مشکلات استان گام‌هایی بردارد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مساله آب مشکل بسیاری از استان‌های کشور است، گفت: این موضوع را در دولت به صورت ویژه دنبال می‌کنیم و با راهکار‌های کوتاه مدت و بلند مدت از جمله انتقال آب از دریای عمان، اقداماتی را در دستور کار قرار داده ایم تا مشکل دسترسی مردم به منابع آبی برطرف شود.

رئیس جمهور درخصوص درخواست و اشتیاق مردم طبس برای دیدار با رهبر معظم انقلاب، گفت: بدون شک ایشان هم همین اشتیاق را برای دیدار با مردم دارند، ولی شرایط کرونایی اجازه نمی‌دهد مثل قبل دیدار‌ها صورت بگیرد، اما به بنده نیابت دادند که سلام ایشان را به مردم عزیز در استان خراسان جنوبی و طبس برسانم و ایشان هم همواره برای مردم دعا می‌کنند و همیشه نگران مسائل و مشکلات استان‌های مختلف به ویژه استان‌های کمتر برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه تعیین اولویت‌ها و اقدام و عمل باعث افزایش اعتماد عمومی می‌شود، گفت: به برکت حرکت جهادگران اقداماتی انجام شده است ولی هنوز با مشکلاتی رو به رو هستیم.

سید ابراهیم رئیسی سپس در جمع مردم طبس در امامزاده حسین بن موسی الکاظم علیه السلام اظهار کرد: تلاش ما بر این است که با اقدام و عمل در راستای حل مشکلات مردم به افزایش اعتماد عمومی برسیم.

وی بیان‌کرد: تعیین اولویت‌ها، کار میدانی، و اقدام و عمل باعث می‌شود که اعتماد مردم به نظام اداری کشور افزایش پیدا کند.

رئیسی با اشاره به ظرفیت معادن در خراسان جنوبی گفت: اگر موانع موجود رفع شود، شاهد رونق اشتغال در منطقه خواهیم بود.

رئیس جمهور گفت: وضعیت کنونی کشور و شهرها با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست، هر چند به برکت حرکت جهادگران اقداماتی انجام شده است ولی هنوز با مشکلاتی رو به رو هستیم.

رئیسی با بیان اینکه بخش فعال و غیر فعال حوزه معدنی شهرستان طبس می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند، یادآور شد: ما با کمبود نزولات آسمانی رو به رو هستیم ولی همین مشکل را با برنامه‌ریزی می‌توان به یک فرصت تبدیل کرد.

وی افزود: ظرفیت‌های بر زمین مانده در خراسان جنوبی و شهرستان طبس باید فعال شود.

وی با بیان اینکه وزیر صمت با هدف فعال سازی ظرفیت معادن و وزیر راه و شهرسازی با هدف بررسی وضعیت راه‌ها و حل مشکلات این حوزه در این سفر حضور دارند، گفت: خراسان جنوبی نیروی کارآمد زیاد دارد که می‌توانند گره‌ها را بگشاید.

وی بر فعال کردن اقتصاد گردشگری در منطقه تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه در شهرستان طبس و استان خراسان جنوبی محصولات متنوع و استراتژیک وجود دارد می‌توان از این ظرفیت‌ها در جهت توسعه استان استفاده کرد.

رئیس جمهور گفت: امیدواریم این سفر و سفرهایی از این دست بدون تشریفات رایج انجام شود که اصل کار دنبال شود تا از نزدیک با مسائل استان‌ها آشنا شویم.

رئیسی با بیان اینکه در این سفرها به دنبال این هستیم تا اولویت‌ها را مشخص و اقدام کنیم، بیان داشت: بنا داریم با فعل ماضی با مردم صحبت کنیم و بگوییم انجام شد.

وی تصریح کرد: به جوانان خراسان جنوبی و طبس می گویم که امروز دولت آمادگی دارد در خدمت شما و صاحب نظران باشد و مسائل را دنبال کند.

رئیسی بیان کرد: من افتخار دارم که نمایندگی مردم استان در مجلس خبرگان رهبری را بر عهده دارم و با مسائل اینجا به خوبی آشنا هستم.

رئیس جمهور گفت: مردمان پرتلاش و پرامیدی در این منطقه داریم که بسیار پشتوانه خوبی است و باید به دولت کمک کنند.

سید ابراهیم رئیسی در سفر استانی به خراسان جنوبی پس از سخنرانی در جمع مردم طبس، با بالگرد به معدن زغال سنگ پروده این شهرستان رفت و از نزدیک در جریان وضعیت کار و فعالیت این معدن قرار گرفت.

رئیس جمهور در این بازدید با کارگران و مهندسان معدن پروده گفتگو کرد و مسائل و مشکلات آنان را شنید.

رئیسی همچنین در بازدید هوایی با بالگرد، معادن حاشیه‌ای و ظرفیت‌های شهرستان را بررسی و با توضیحات مدیران استان و شهرستان در جریان توانمندی ها، مسائل و مشکلات منطقه قرار گرفت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها