أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۱۹۴۸
زمان انتشار: ۱۴:۰۹     ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
در حالی که هنوز دولت جدید در آغاز راه است، بیش از 18 میلیون واکسن به کشور وارد شده است. سوال اینجاست چگونه به فاصله چند هفته از عمر دولت چند میلیون واکسن وارد شده است؟!

چرا دولت روحانی واردات واکسن کرونا را به FATF گره زده بود؟به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، بیش از هجده ماه از فراگیری ویروس کووید-19 در کشورمان می گذرد و واکسیناسیون عمومی تنها راه جلوگیری از این ویروس می باشد.

متاسفانه دولت گذشته به واکسیناسیون عمومی نگاه سیاسی داشته و با گره زدن واردات واکسن به مسائل اختلافی بین ایران و اروپا از جمله FATF، دلیل عدم ورود به موقع واکسن به کشور را نپیوستن ایران به معاهده اف ای تی اف معرفی می‌کردند و سلبریتی ها نیز به عنوان سواران پیاده نظام دولت با داغ کردن هشتک «#واکسن_بخرید» سعی در آوردن فشار به نظام برای رسیدن به اهداف مدنظر دولت مستقر بودند. روشی نخ نما شده که با فشار افکار عمومی سعی در پیشبرد اهداف خود را داشتند.

در همین خصوص علی مطهری ادعا کرده بود که عدم تصویب FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام مانع اساسی برای واردات واکسن کرونا به کشور است! وی در توئیتر خود نوشت: به خاطر اینکه در لیست سیاه اف ای تی اف قرار داریم نتوانستیم ۵۰ میلیون دلار مبلغ سهمیه ایران از واکسن کرونای سازمان جهانی بهداشت برای هشت میلیون ایرانی را منتقل کنیم و سهمیه ایران باطل شد. مجمع تشخیص مصلحت نظام باید پاسخگو باشد.

مطهری خطاب به مجمع؛ سهمیه ایران برای خرید واکسن کرونا باطل شد؛ پاسخگو باشید

این خط خبری را علی ربیعی سخنگوی دولت وقت دببال کرده و در نشست خبری خود با رسانه ها تلویحا این ادعا را تایید مرده و گفت: «در مورد انتقال پول بنابر قوانین تحریم و قواعد FATF چندین مرحله انتقال پول با مشکل مواجه شد و با موانعی رو به رو بودیم. به طور کلی نپیوستن به FATF آثار خود را نشان خواهد داد قبلا نیز دولت دیدگاه خود را در این زمینه اعلام کرده بود.امیدواریم با راه‌گشایی‌هایی مقام معظم رهبری که در مجمع تشخیص مصلحت نظام ایجاد کردند بتوانیم مصلحت کشور را تامین کنیم».

همین اظهارات ربیعی هم با استقبال رسانه‌های معاند مواجه شد و تقریبا هیچ رسانه ضدانقلابی نبود که روی اظهارات ربیعی مانور ندهد.

به گزارش فارس، عبدالناصر همتی به عنوان رئیس بانک مرکزی ایران در واکنش به این ادعاها در صفحه اینستاگرام خود نوشت:‌ «برخی نادانسته یا مغرضانه، سعی در تطهیر اقدامات غیر انسانی آمریکا در تحریم ایران را دارند و تنها به ادعای دروغین آمریکا بر عدم محدودیت بر معاملات دارد تاکید می کنند. برای ثبت در حافظه می گویم: اعلام خبر مربوط به توزیع واکسن کرونا توسط برخی کشورهای همسایه بین مردمشان تلخ‌ترین پاسخ به این عده است.

او در این اظهاراتش تاکید می‌کند: از آنجایی که خرید واکنش کرونا بایستی از مسیر سازمان بهداشت جهانی انجام گیرد، تا کنون هر طریقی برای پرداخت و انتقال ارز مورد نیاز، به خاطر تحریم غیر انسانی دولت آمریکا و ضرورت اخذ مجوز اوفک، با مانع مواجه شده است.کره جنوبی بابت انتقال پول از مسیر U-TURN دلار برای خرید های بشر دوستانه نتوانست تضمینی برای عدم مصادره پول بانک مرکزی ایران توسط دولت آمریکا در هنگام انتقال بدهد. 

اظهارات ربیعی و مطهری در حالی است که رئیس کل بانک مرکزی به عنوان مسئول اصلی تبادلات مالی ایران صراحتا می گوید: «صندوق بین المللی پول با فشار و تهدید آمریکا و علیرغم اذعان به حق ایران و عدم وجود هیچگونه مانع اقتصادی یا حقوقی حتی جرات مطرح کردن وام بشردوستانه ایران در هیات مدیره صندوق را پیدا نکرد»

وی همچنین علاوه بر اینکه تاکید می‌کند انتقال پول از مسیرهای دیگری تحت پیگیری است که انشاالله با همکاری و اقدام به موقع دستگاه های ذیربط به نتیجه خواهد رسید می افزاید: «خرید واکسن از دیگر کشورها نیز در دستور کار همکاران وزارت بهداشت قراردارد. اخبار واصله در خصوص تولید داخلی واکسن کرونا نیز امیدوار کننده است».

حالا پس از آغاز دولت سیزدهم و در حالی که هنوز عمر دولت به سه ماه نرسیده بیش از 18 میلیون واکسن به کشور وارد شده است که در مقایسه با 7 ماه دولت روحانی اختلاف کمی دارد، حالا سوال اینجاست چگونه به فاصله چند هفته از عمر دولت جدید چند میلیون واکسن وارد شده؟!

چرا دولت روحانی واردات واکسن کرونا را به FATF گره زده بود؟

ظاهرا در مورد برجام و مذاکرات هم همین موضوع صادق است، گره زدن تمامی مشکلات کشور به غرب و FATF، دروغی محض است.

این جماعت چگونه حتی سلامت مردم را نیز برای خوش خدمتی به اربابانشون گروگان گرفته بودند؟!

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها