يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۱۹۵۴
زمان انتشار: ۱۳:۱۴     ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
صفر تا صد ماجرای غیرفعال شدن گوشی های شیائومی؛
مدیر روابط عمومی انجمن واردکنندگان موبایل گفت: تاکنون هیچ خبر رسمی از سوی شیائومی درباره غیرفعال شدن گوشی های شیائومی اعلام نشده است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از دیجیاتو، نمایندگان انجمن واردکنندگان موبایل، خبر غیرفعال شدن گوشی‌های شیائومی را نادرست می‌دانند و اعلام می‌کنند که پیگیری‌های آن‌ها حکایت از این دارد که این موضوع به طور رسمی توسط این کمپانی بزرگ چینی اعلام نشده است. برخی منابع آگاه در این انجمن نیز می‌گویند که پیگیری‌هایی با این شرکت انجام دادند که حکایت از نادرست بودن خبر منتشر شده دارد. با این حال آن‌ها می‌گویند اگر زمانی چنین اتفاقی برای برند شیائومی در ایران رخ بدهد، این دولت است که باید وارد میدان شود و موضوع را حل و فصل کند.

ساعاتی پیش برخی سایت‌های خارجی خبر غیرفعال شدن گوشی‌های شیائومی در کشور‌های تحریم‌شده از جمله ایران را منتشر ساختند. بر اساس این گزارش که وبسایت XDA-Developers منتشر ساخته، شرکت شیائومی، در حال قطع دسترسی کاربران به موبایل‌های ساخت خود در کشور‌های تحریم شده مانند سوریه، کوبا، کره شمالی، سودان و البته ایران است. با این وجود به نظر می‌رسد که این اتفاق هنوز برای کاربران ایرانی رخ نداده است.

«محمدرضا عالیان» مدیر روابط عمومی انجمن واردکنندگان می‌گوید که تاکنون هیچ خبر رسمی از سوی شیائومی در این باره اعلام نشده و این کمپانی از هیچ یک از منابع رسمی خود درباره این مشکل صحبتی به میان نیاورده است. او همچنین می‌گوید که برخی از واردکنندگان توانستند با وندور‌ها و واسطه‌هایی که با شرکت اصلی در ارتباط هستند در این باره صحبت کنند و پیگیری‌های آن‌ها نشان می‌دهد که این موضوع صحت ندارد.

پیگیری‌های بیشتر حکایت از این دارد که احتمالا گوشی‌های غیرفعال شده در کشوری مانند کوبا مربوط به یک سری سفارشات خاص مربوط به بازار آمریکای جنوبی بوده که به صورت قاچاق سر از کشور‌هایی مثل کوبا برآورده و بازار را کمی مختل کرده است و شیائومی قصد ساماندهی این گوشی‌ها را دارد. به نظر می‌رسد هیچ یک از این گوشی‌ها وارد ایران نشدند چرا که بازار شیائومی در کشور از مکان‌های دیگر و شرکت‌های دیگری تامین می‌شود.

عالیان درباره آپدیت‌هایی که اخیرا شیائومی برای حل مشکل تماس اضطراری برای گوشی‌های خود منتشر ساخته اشاره می‌کند. این آپدیت‌ها از یکی دو روز گذشته برای انواع مدل‌های شیائومی عرضه شده و گوشی‌های این برند می‌توانند پس از دریافت این آپدیت با شماره‌های ضروری در داخل کشور تماس بگیرند. به نظر می‌رسد زمانی که این کمپانی در صدد حل این مشکل در ایران برآمده، انجام اقدامی، چون غیرفعالسازی گوشی‌ها در کشور چندان محلی از اعراب نداشته باشد.

عالیان در پاسخ به این پرسش که آیا پیگیری رسمی در این مورد انجام شده می‌گوید که این موارد به بدنه دولتی مربوط است و ابراز امیدواری می‌کند که دولت بتوانند پیگیر این موضوع باشد. او می‌گوید که هیچ برندی از گوشی‌های بین‌المللی در حال حاضر به طور رسمی وارد ایران نمی‌شود و این موضوع به دلیل تحریم‌های بانکی است: «با این حساب اگر قرار باشد برندی از تولیدکنندگان موبایل ایران را تحریم کند، فقط مربوط به شیائومی نیست و همگی این کار را باید بکنند، اما این اتفاق رخ نداده و بر اساس پیگیری‌های ما، قرار هم نیست رخ بدهد.»

یک منبع آگاه دیگر در این انجمن نیز می‌گوید که پیگیری‌هایی در این مورد انجام شده و به آن‌ها گفته شده که چنین سیاستی برای گوشی‌های داخل کشور در نظر گرفته نشده است. این منبع آگاه با اشاره به موضوع فعالسازی اول و فعالسازی دوم که در تمام گوشی‌ها وجود دارد می‌گوید که در مرحله فعالسازی دوم، شرکت گوگل کاملا متوجه فعال سازی گوشی در منطقه می‌شود: «همانطور که اپلیکیشن‌ها به راحتی از اپ استور گوگل پاک شدند، این اتفاق می‌تواند از سمت گوگل هم تا حد زیادی رخ بدهد، اما قرار نیست چنین موضوعی رخ بدهد.»

پیگیری‌ها درباره این موضوع ادامه دارد و به نظر می‌رسد که با شروع هفته کاری درخارج از ایران می‌توان به اخبار دقیق‌تری از این موضوع پی برد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها