يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۲۰۱۰
زمان انتشار: ۱۱:۴۱     ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
فرار رو به جلوی اسرائیل برای گریز از بازدارندگی مقاومت؛
دستاورد بی‌نظیر عملیات «شمشیر قدس» بازدارندگی مقاومت در برابر صهیونیست‌ها را به‌گونه‌ای رقم زد که این رژیم در مقابل هر اقدام اشتباه پاسخی دندان‌شکن دریافت می‌کنند. آنها از هر حیله‌ای برای فرار از اثرات و معکوس کردن این بازدارندگی استفاده می‌کنند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، پس از انتشار خبر دستگیری اسیران فلسطینی گریخته از زندان جلبوع، رسانه‌های رژیم صهیونیستی علاوه بر بزرگنمایی در انتشار خبر دستگیری اسیران فلسطینی خبر دیگری را در سطح وسیع نشر دادند که در آن تلاش کردند مدعی شوند حمله‌ای همه‌جانبه و وسیع علیه نوار غزه در جریان بوده است.

صهیونیست‌ها با انتشار این خبر که حمله وسیع به نوار غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی طراحی شده بود و ارتش این رژیم آماده می‌شد تا آن را اجرایی کند، مدعی شدند که فرار اسیران فلسطینی از زندان جلبوع مانع اجرای این طرح شد، دروغی که داده‌های میدانی کذب بودن آن را آشکار می‌کند و نشان می‌دهد صهیونیست‌ها با انتشار وسیع این خبر، به‌دنبال هدفی غیر از حمله به نوار غزه هستند.

داده‌های میدانی متناقض با خبر آمادگی ارتش

براساس داده‌های میدانی موجود از جنگ‌های گذشته همواره یک حمله نظامی از جانب رژیم صهیونیستی براساس دستورات و آیین‌نامه نظامی خاصی صورت می‌گرفته است.

نکته اول در خصوص حمله رژیم صهیونیستی پروازهای گشت‌زنی مستمر چند روز قبل از حمله است که معمولاً توسط پهپاد و هواپیماهای شناسایی صورت می‌گیرد. این اقدام بعضاً تا یک هفته قبل از حمله صهیونیست‌ها انجام می‌شده است، در حالی که طی هفته‌های گذشته به‌جز مقطعی که صهیونیست‌ها برای متوقف کردن راهپیمایی‌های بازگشت اقدام به حملات هوایی کرده‌اند هیچ نوع گشت‌زنی و پرواز شناسایی انجام نشده است.

نکته دوم عدم آماده‌باش نیروهای رسمی و فراخوان نیروهای احتیاط است. در تمامی جنگ‌های گذشته رژیم صهیونیستی، صهیونیست‌ها در آستانه درگیری، اقدام به فراخوانی نیروهای احتیاط ارتش و آماده‌باش همگانی می‌کردند، در حالی که طی دو هفته گذشته آماده‌باش نیروهای رسمی به‌طور همگانی صورت نگرفته است، تنها بخشی از نیروهای احتیاط حراست مرزی پس از فرار اسیران فلسطینی فراخوانده شدند.

نکته سوم تجمع نیرو، در اطراف مرزهای نوار غزه با سرزمین‌های اشغالی است. طی جنگ‌های گذشته رژیم صهیونیستی همواره بین 20 تا 50 هزار نیرو را در زمان درگیری با نوار غزه در مرزهای نوار غزه مستقر می‌کردند. طی هفته‌های اخیر به تیپ غزه که آن هم در حال بازسازی سنگرها و دیوارهای آهنی اطراف مرز غزه هستند هیچ نیروی اضافه به مرزهای نوار غزه برده نشده است.

کنار همه اینها همواره حمله رژیم صهیونیستی از سوی محافل و مقامات این رژیم از جایی انتشار داده می‌شد و معمولاً خبر حمله از جایی درز می‌کرد اما طی هفته‌های اخیر هیچ رسانه، محفل داخلی یا مقامی از مقامات رژیم صهیونیستی سخنی از حمله نگفته است.

هرچند این داده، یک داده یقین‌آور و قطعی نیست اما با این حال مجموع داده‌های میدانی کنار عدم وجود نشانه‌هایی از محافل داخلی یا مقامات رژیم صهیونیستی حکایت از این دارند که صهیونیست‌ها به هیچ وجه قصد حمله به نوار غزه را نداشته‌اند، چرا که بخش‌های قابل‌توجهی از ارتش رژیم صهیونیستی نیز در حال برگزاری مانور در محل خدمت خود بوده‌اند اما، چرا صهیونیست‌ها به انتشار خبر «طراحی برای حمله وسیع به نوار غزه » از خود تمایل نشان می‌دهند؟

تلاش برای معکوس‌کردن بازدارندگی

صهیونیست‌ها طی عملیات «شمشیر قدس» شاهد ایجاد بازدارندگی مقاومت علیه خود بودند، به این نحو که با اجرایی شدن تهدید مقاومت مبنی بر پاسخ دادن به تجاوزات رژیم صهیونیستی در هر جایی از فلسطین، صهیونیست‌ها حالا می‌دانند مقاومت آمادگی حمله علیه این رژیم را در هر زمانی داراست. عملیات «شمشیر قدس» به‌گونه‌ای پیش رفت که اسرائیل در پایان آن همچون جنگ 51روزه سال 2014 باز درخواست آتش‌بس را ارائه کرد و با پذیرفتن شروط مقاومت، جنگ پایان یافت.

تل‌آویو برای ایجاد فرسودگی در نیروهای نوار غزه، تست کردن میزان درستی تهدید‌های مقاومت و همچنین برای ایجاد رعب و وحشت میان غیرنظامیان این خبر را منتشر می‌کند تا بتواند با اثرات بازدارندگی به‌وجودآمده مقابله کند، حالا نوعی رعب و وحشت میان صهیونیست‌های مقیم فلسطین اشغالی به وجود آمده است که همگی از تهدیدات مقاومت به‌شدت می‌هراسند. استمرار این هراس و رعب و وحشت میان ساکنان سرزمین‌های اشغالی در درازمدت موجب معکوس شدن مهاجرت جمعیت و سرمایه خواهد شد و این مساوی با مرگ و نابودی رژیم صهیونیستی است.

صهیونیست‌ها با این دیدگاه که بتوانند دست‌کم مدت کوتاهی افکار عمومی خود را آرام کنند در هر مناسبتی این خبر را منتشر می‌کنند که حمله وسیعی علیه نوار غزه در دستور کار قرار داشته است. آنها در حقیقت در حال فرار روبه‌جلو برای گریختن از اثرات بازدارندگی به‌وجودآمده توسط مقاومت فلسطین هستند و در کمال وقاحت خود را پیروز این میدان می‌دانند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها