کد خبر: ۴۹۲۰۱۲
زمان انتشار: ۱۱:۴۹     ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
استاندار کرمانشاه گفت: تمامی زیرساخت‌ها برای بازگشایی مرز خسروی در اربعین امسال در صورت موافقت دولت عراق آماده است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، در سال‌های اخیر راهپیمایی اربعین به بزرگ‌ترین گردهمایی انسانی تبدیل شده است و این حرکت بزرگ انسانی و به‌پاس یک انقلاب بزرگ بشری به‌دست یک مصلح و انقلابی بزرگ عالم بشریت به نام حضرت امام حسین‌(ع)، چشم‌های بی‌شماری را به اهداف بلند قیام عاشورا و شخصیت بزرگ امام حسین علیه السلام و یارانش متوجه ساخته است.

امسال هم در این روزها استان کرمانشاه حال‌وهوای اربعین گرفته است و عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) که یک دهه را با روضه و اشک گذرانده‌اند حالا در انتظار هستند تا مزد خدمتشان را با پیاده‌روی اربعین بگیرند اما آخرین تصمیمات از سوی طرف عراقی تاکنون این بوده است که فقط 30 هزار نفر و آن هم تنها موکب‌داران می‌توانند در راهپیمایی اربعین شرکت کنند.

آنچه رسانه‌ها از دولت عراق نقل کرده‌اند، مرزهای زمینی در این مدت بسته خواهد بود و همچنین زائران باید تست PCR منفی را که حداکثر مربوط به 72 ساعت قبل از پرواز باشد همراه داشته باشند.

استاندار کرمانشاه در مورد وضعیت اعزام زائران اربعین از مرزهای استان کرمانشاه گفت: مرزهای استان کرمانشاه بسته است و هنوز تصمیمی برای تردد زوار در اربعین از طریق مرزهای زمینی گرفته نشده است و برای بازگشایی مرزها تابع تصمیم ستاد ملی کرونا و موافقت دولت عراق هستیم.

هوشنگ بازوند با بیان اینکه تمام زیرساخت‌ها برای بازگشایی مرز در استان کرمانشاه آماده است و در صورت موافقت دولت عراق برای اعزام زائران اربعین از طریق مرزهای زمینی، زیرساخت‌ها آماده است اضافه کرد: در شرایط کنونی تصمیم بر این است که تمامی مرزهای زمینی بسته باشد و قرار است که زائران اربعین تنها از طریق مرزهای هوایی جابه‌جا شوند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه ستاد ملی کرونا با دو شرط موافق اعزام زائرین بود گفت: یک این‌که دولت عراق بپذیرد که زائران از طرف مرزهای زمینی عراق تردد داشته باشند که این موضوع را دولت عراق نپذیرفت و مسئولان عراقی تأکید کردند که باید زائران از طریق مرزهای هوایی اعزام شوند.
 
استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: اکنون از شهروندان درخواست داریم که به مرزهای خسروی و قصرشیرین مراجعه نکنند زیرا مرزها تنها با موافقت ستاد ملی کرونا و ستاد اربعین دو کشور باز می‌شود.

 در حالی که امسال تنها راه شرکت در مراسم اربعین حسینی به‌صورت هوایی است و اشخاصی که قصد شرکت در مراسم اربعین را دارند از سر نیاز معنوی و به‌ناچار  اقدام به تهیه بلیط هواپیما برای زیارت اربعین می‌کنند اما نرخ‌های مصوب قیمت بلیط هواپیمای پرواز تهران ـ نجف با افزایش چندبرابری برای هر نفر به بیش از 20 میلیون تومان رسیده است.

از سوی دیگر پرواز زائران اربعین از فرودگاه کرمانشاه انجام نمی‌شود که مرکز فرودگاهی غرب کشور می‌تواند سهمی در جابه‌جایی زائران اربعین داشته باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها